تیبا ۲ شش میلیون تومان ارزان شد

لست سکند

قیمت تیبا ۲ در اولین روز کاری نمایشگاههای خودرو و بازار رسمی خرید و فروش، حدود ۶ میلیون تومان ارزان تر از هفته قبل شده است.

به گزارش کاماپرس، نمایشگاههای خودرو بعد از چند هفته تعطیلات کرونایی از امروز شروع به کار کرده اند، اما به گفته نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران رکود خرید و فروش همچنان در این بازار پابرجاست و کاهش قیمتها هم نتوانسته این رکود را از بین ببرد.

با این اوصاف قیمت‌ بیشتر خودروهای پرفروش بازار مثل تیبا ۲ و پراید نسبت به یک هفته گذشته حدود 3 تا 5 میلیون تومان یعنی حدود 4 تا 5 درصد کمتر شده است.

اسد کرمی نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران درباره وضعیت بازار خودرو می گوید: بازار خوردو به شدت راکد است و هیچگونه خرید و فروشی نمی‌شود.

علت این است که بازار خودرو همیشه متاثر از نرخ دلار است، وقتی قیمت دلار ارزان می شود، مردم خرید نمی‌کنند ولی وقتی قیمت‌ها کمی جهش پیدا می‌کنند مجددا شروع به خرید و فروش می‌کنند. البته در حال حاضر کاهش نرخ ارز تاثیر چندانی روی قیمت خودرو نگذاشته است، در واقع این موضوع روی راکد شدن بازار تاثیر گذاشته است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به اعتقاد کرمی احتمال کاهش قیمت خودرو نسبت به افزایش قیمت آن بیشتر است، و با توجه به شرایطی که در بازار وجود دارد احتمال افزایش قیمت وجود ندارد.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران درباره تاثیر قیمتهای جدید شورای رقابت در بازار خودرو به ایلنا می گوید: تصمیم شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو در کارخانه هنوز اعمال نشده است ولی به نظر نمی‌رسد در بازار خودرو تا بعد از انتخابات افزایش قیمتی رخ دهد، بنابراین این تصمیم تاثیر روانی روی بازار نداشته است.

قیمت تیبا ۲ در بازار چند؟

تیبا ۲ که یکی از خودروهای پر طرفدار بازار است در یکی دو روز گذشته حدود ۶ میلیون تومان ارزان تر شده است. تیبا هاچ بک که هفته گذشته 136 میلیون تومان قیمت داشت، امروز 130 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز