تکنولوژی جدید و منحصر به فرد ساخت هواپیمای مسافربری

هواپیماهای مسافربری همواره از الگوی تکراری «لوله و بال» پیروی می‌کنند، اما یک طراحی غیر معمول که از سال ۱۹۲۰ وجود داشته می‌تواند ظاهر آینده هواپیماها را کاملا تغییر دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، شرکت «جت زیرو» (JetZero) قصد دارد با الهام از این طراحی، در اوایل سال ۲۰۳۰، از نسل جدیدی از هواپیماها رونمایی کند.

جت زیرو از معدود شرکت‌هایی است که برای تولید هواپیماهای مسافربری کم مصرف و سازگار با محیط‌زیست تلاش می‌کند، اما برای این کار به الگوبرداری از هواپیماهای نظامی روی آورده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

این طرح جدید با بال‌های صاف و بدنه کوتاه‌تر و عریض‌تر شباهت زیادی با بمب‌افکن B-2 دارد و پیش‌بینی می‌شود از این طریق بازده سوخت بیشتری را ارائه کرده و نیروی کشش را به حداقل برساند.

حتی ناسا طی یک آزمایش قابلیت‌های چنین طرحی را اثبات کرده و همچنین افزود این هواپیما وزن کمتری داشته، صدا و همچنین گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند و و هزینه عملیاتی کمتری نسبت به هواپیماهای امروزی دارد.

جت زیرو برای به کارگیری این هواپیما در سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی کرده و به لطف سرمایه‌گذاری ۲۳۵ میلیون دلاری نیروی هوایی ایالات متحده برای کلید زدن هر چه زودتر آن مصمم است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تکنولوژی جدید و منحصر به فرد ساخت هواپیمای مسافربری

  1. سر به هوا گفته:

    ما هم با همت خودروسازانمان تا سال ۲۰۳۰ چند مدل دیگر از پراید و شبه پراید تولید و همچنین خودروهایی از یک خودروساز گمنام متعلق به گینه بیسائو مونتاژ خواهیم کرد (آن زمان خودروسازان چینی دیگر کسر شان میدانند که ما خودروهایشان را مونتاژ کنیم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز