تکلیف کانتینرهای لوازم خانگی بوش چه شد؟

لست سکند

کانتینرهای لوازم خانگی بوش که تعداد آن 428 عدد ذکر شده، در چهارمین حکم قضایی توسط دادسرای رسیدگی به جرائم کارکنان دولت توقیف شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هنگامی که واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شد، تعداد 428 کانتینر لوازم خانگی بوش در یکی از گمرک‌ها دپو شد. مالک این کانتینرها بارها سعی کرده این لوازم را به کشور وارد کند ولی اجازه ورود به آن داده نمی‌شود. البته روز گذشته نیز برخی تولیدکنندگان نامه‌ای به رئیس قوه‌قضائیه نوشته و از او درخواست توقیف این لوازم خانگی را داشتند. البته حسینی شاهرودی، دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران نیز همچنین طی نامه‌ای از رئیس قوه‌قضائیه درخواست توقیف محصولات بوش و حمایت از لوازم خانگی را خواستار شد.

هم‌اکنون این کانتینرها توقیف شده‌اند و شاید دیگر امکان ورود به کشور نداشته باشند.

راز آسمان پایتخت

از اوضاع بازار لوازم خانگی آگاه شوید:

دلیل توقیف کانتینرهای بوش چیست؟

مقام قضایی برای ورود این لوازم خانگی سه حکم جدا صادر کرده بود که در حکم چهارم به دلیل ابهامات و شکایت‌ها از سمت معاون فنی گمرک از ورود این لوازم خانگی جلوگیری کرد. همچنین شعبه 13 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز طی نامه‌ای به رئیس گمرک توقف ترخیص را صادر کرد.

به گفته یک مقام آگاه، جلسه‌ای با حضور نمایندگان گمرک، وزارت صمت، بانک مرکزی و نهادهای امنیتی نیز برگزار شد ولی همچنان حکم ترخیصی صادر نشد. بر اساس مصوبه سال 97 که واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شد، واضح است که این کانتینرها نمی‌توانند ترخیص شوند زیرا اگر رفع توقیف شوند بسیار کالای مشابه دیگری نیز به صورت دپو در گمرک وجود دارد که آن‌ها نیز باید ترخیص شوند.

این محموله آبان 96 در 19 فقره ثبت سفارش شده است که ارزش لوازم خانگی بوش در بنادر حدود 13.4 میلیون یورو یا بیشتر اظهار شده است. این در حالی است که در سال 97 و 98 حتی آبان امسال نیز کالاها وارد شده و تحویل بنادر مناطق ویژه اقتصادی شده است.

مرتبط با : بوش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز