تولید پلاستیک تجزیه پذیر از مگس مرده!

تور لحظه آخری-کاماپرس

در مطالعه‌ای جدید پژوهشگران دانشگاه تگزاس ای ‌اند ام می‌خواهند از مگس‌های مرده پلاستیک قابل تجزیه زیستی بسازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، پژوهشگران معتقدند که این یافته بسیار سودمند است، چراکه کشف منبع پلیمرهای زیست‌ تخریب‌ پذیر که کاربرد دیگری نداشته باشد، دشوار است.

کارن وولی پژوهشگر ارشد این پروژه با بیان اینکه این تیم تحقیقاتی بیش از 20 سال بر روی کشف روشی برای تبدیل محصولات طبیعی به پلیمرهای تجزیه‌پذیر مطالعه کرده است، گفت: محصولات قبلی از منابعی بود که برای غذا، سوخت، ساخت‌وساز و حمل‌ونقل کاربرد داشتند.

به نقل از گاردین، یکی از پژوهشگران در این رابطه به پیشنهاد استفاده از مواد زائد پرورش مگس سیاه سرباز اشاره کرد و ادامه داد: لارو این مگس حاوی پروتئین و سایر ترکیبات مغذی و مفید برای تغذیه حیوانات و تجزیه زباله‌ها است که به همین هدف هم پرورش داده می‌شوند. لذا در صورت کسب نتیجه می‌توان آنها را برای تولید پلیمر نیز پرورش داد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

طی این پژوهش هیدروژلی از بقایای مگس ساخته شده که آب را تا ۴۷ برابر وزن خود و تنها در یک دقیقه جذب می‌کند. بنابراین از این محصول می‌توان در خاک زمین‌های زراعی با هدف جذب آب سیل و رهاسازی تدریجی رطوبت آن در طول دوره‌های خشکسالی نیز استفاده کرد.

دانشمندان این پژوهش امید دارند که به زودی بتوانند از این مگس‌ها برای ساخت پلاستیک‌های زیستی مانند پلی‌کربنات‌ها یا پلی‌اورتان‌ها استفاده کرد. این محصولات به طور سنتی از مواد پتروشیمی ساخته می‌شوند.

به نقل از ایسنا، این پژوهش در نشست انجمن شیمی آمریکا ارائه شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تولید پلاستیک تجزیه پذیر از مگس مرده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز