توصیه های کلیدی برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم لوکس خانه است که از شستشوی میوه و سبزیجات گرفته تا ظروف شیشه‌ای و استیل به یاری کدبانوی خانه می‌آید. این روزها انقدر به حضور این وسیله در آشپزخانه عادت کرده‌ایم که شاید تصور خراب شدن آن نیز دلخراش باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این بار با بررسی منابع متفاوت نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم که به افزایش عمر ظرفشویی کمک می‌کند. به این ترتیب برای مدت طولانی‌تری از هزینه‌ای که برای خرید ماشین ظرفشویی پرداخته‌اید، سود می‌برید.

1. تمیز کردن به موقع فیلترها

تمیز کردن فیلترها کار خوشایندی نیست اما از بوگرفتن ظروف جلوگیری می‌کند. درواقع این کار برای افزایش عمر دستگاه ضروری است. بهتر است هر ماه این کار را انجام دهید. به این ترتیب از بروز مشکلات احتمالی جدی‌تر در ماشین ظرفشویی نیز جلوگیری می‌کنید. فیلترهای کثیف علاوه بر ایجاد بوی نامطلوب کیفیت شستشو را کاهش می‌دهند. در ادامه ممکن است آلودگی موجود در فیلترها منجر به گرفتگی در جریان ورودی و خروجی آب ظرفشویی شود.

آریاک سفر

برای دسترسی به فیلتر ابتدا قفسه پایینی را خارج کنید. برای باز کردن درب فیلتر به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی مراجعه کنید. سپس فیلتر را با کمک آب و مایع ظرفشویی بشویید. این کار از رشد باکتری و کپک در دستگاه جلوگیری می‌کند.

2. اجرای برنامه شتشوی خالی

هر چندوقت یکبار بدون اینکه ظرفی در دستگاه قرار دهید، آن را روشن کنید و اجازه دهید دستگاه با آب داغ برنامه شستشو را اجرا کند. شوینده‌های بسیاری برای این منظور در بازار موجود است. اما ترکیب سرکه و جوش شیرین نیز برای این مقصود عالی است.

3. محافظت از بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی

در حالی می‌توان تابه، قابلمه و حتی قفسه‌های یخچال را در ظرفشویی شست، اما بعضی از ظروف را نباید در ظرفشویی قرار داد. ظروفی که آغشته به مواد قابل اشتعال هستند یا پوشیده از خاکستر هستند را در ظرفشویی قرار ندهید.

هنگام قرار دادن ظروف باشید مراقب بازوهای آبپاش دستگاه باشید. شاید بد نباشد هنگام تمیز کردن دوره‌ای ماشین ظرفشویی بازوها را نیز با آب گرم و صابون بشویید.

4. رفع ایرادات جزئی

این مورد در مورد تمام لوازم خانگی صدق می‌کند، به محض این که متوجه مشکلی در ظرفشویی شدید برای رفع آن وارد عمل شوید. یک ایراد کوچک مانند شکستن بازوی آبپاش یا جمع شدن باقی‌مانده غذا در فیلتر به تدریج منجر به بروز مشکلات جدی‌تر می‌شود.

5. باز گذاشتن درب ظرفشویی

سعی کنید هر چند وقت یکبار درب دستگاه را باز بگذارید. جریان هوا به پاکسازی فضای درونی کمک می‌کند. از این گذشته منجر به خشک شدن سریع رطوبت ناشی از شستشو می‌شود. سعی کنید پس از هر بار شستشو درب ماشین ظرفشویی را برای دقایقی باز بگذارید.

6. استفاده مرتب از ماشین ظرفشویی

برخلاف تصورتان برای افزایش طول عمر ظرفشویی بهتر است مرتب از آن استفاده کنید. بهتر است حداقل هر دو هفته یکبار از دستگاه استفاده کنید، به این ترتیب مهر و موم و عایقبندی دستگاه فرسوده نشده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می‌شود.

7. استفاده از نمک ظرفشویی

نمک ظرفشویی موجب نرمی آب سخت می‌شود. مواد معدنی موجود در آب سخت منجر به ایجاد رسوباتی در دستگاه می‌شود با استفاده از نمک ظرفشویی از بروز این رسوبات جلوگیری می‌کنید. برخی از ماشین‌های ظرفشویی مجهز به نشانگری هستند که سطح نمک دستگاه را نمایش می‌دهد، با توجه به نشانگر در صورت نیاز نمک لازم را به ظرفشویی اضافه کنید. اگر آب محل زندگی شما نرم است با کمک دفترچه راهنما اقدامات لازم برای خاموش کردن چراغ نشانگر سطح نمک را دنبال کنید.

انتهای خبر

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز