تور قشم: سفر به عجایب هفتگانه بزرگ‌ترین جزیره خاورمیانه

تور قشم-کاماپرس
لست سکند

قشم، بزرگ‌ترین جزیره در جنوب ایران و خاورمیانه است که در خلیح فارس قرار دارد. دسترسی خوب این جزیره به بندرعباس، جزیره هرمز و کیش باعث شده است تا تور قشم به عنوان یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین تورهای ایران شناخته می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، با رزرو تور قشم می‌توانید از «عجایب هفتگانه» این جزیره دیدن کنید و با تنوع کم‌نظیر طبیعت قشم آشنا شوید. برخی از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند و سالانه هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می‌کنند.

در ادامه این گزارش، ضمن معرفی عجایب هفتگانه این جزیره، بهترین قیمت تور قشم پاییز 1402 نیز ارائه خواهد شد؛

جنگل‌های حرا

این جنگل‌ها از درختان آب شورزی تشکیل شده‌اند که هنگام مد در آب دریا فرو می‌روند. جنگل‌های حرا زیستگاه امن برای پرندگان مناطق گرمسیری است و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی قشم به شمار می‌رود. نکته جالب درباره جنگل حرا این است که این درختان مانند یک آب‌شیرین‌کن طبیعی عمل می‌کنند. در واقع، پوست این درختان، خاصیت تصفیه‌ای دارد که بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می‌کند. شما می‌توانید جنگل حرا را در تور قشم در تنگه خوران ببینید. این منطقه، وسعتی معادل 200 کیلومتر دارد و زیستگاه پرندگانی مانند سلیم خاکستری، کاکائی، گیلانشاه و… است.

راز آسمان پایتخت

جنگل حرا-کاماپرس

دره ستارگان

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قدمت دره ستارگان قشم به بیش از دو میلیون سال قبل بازمی‌گردد. این دره به دوره زمین‌شناسی سنوزوئیک تعلق دارد و بر اثر فرسایش زمین توسط آب‌های سطحی، تندبادها و رگبارهای فصلی ایجاد شده است. این دره شگفت‌انگیز به عنوان بخشی از مجموعه ژئوپارک قشم در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. علت نام‌گذاری این دره اعتقاد بومیان منطقه است؛ در واقع، عده‌ای از ساکنان جزیره معتقدند که این دره زیبا بر اثر افتادن ستاره‌ها بر زمین به وجود آمده است. دره ستارگان مملو از ستون‌های بلند با اشکال متفاوت است که بازدید از آن در تور قشم شما راه شگفت‌زده خواهد کرد.

تور قشم-کاماپرس

جزایر ناز

جزایر ناز قشم در میان بومیان منطقه به «دو جزیره دو کرده» معروف است. این جزایر کوچک صخره‌ای در ساحل جنوبی قشم قرار دارد و فاقد سواحل ماسه‌ای است. ارتفاع دیواره‌های صخره‌ای جزایر ناز به 10 متر هم می‌رسد. گردشگران می‌توانند در هنگام جزر آب، توسط باریکه‌ای که از خشکی ایجاد می‌شود به جزایر ناز وارد شوند. از ارتفاع این جزیره می‌توانید چشم‌انداز خوبی به جزیره لارک، تنگه هرمز، خلیج فارس و مناظر طبیعی منطقه داشته باشید. وجود مرجان‌ها و صدف‌های رنگارنگ، زیبایی این جزایر را دوچندان کرده است. گردشگران تور قشم می‌توانند هنگام بازدید از جزایر ناز از تفریحاتی مانند جت اسکی، کایت بورد، شترسواری، آفرودسواری، چتربازی و… لذت ببرند.

جزایر ناز-کاماپرس

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی

این نوع لاک‌پشت‌ها در سواحل استان هرمزگان تخم‌گذاری می‌کنند و یکی از دو گونه لاک‌پشت‌های دریایی به شمار می‌روند. اداره کل گردشگری جهت محافظت از این لاک‌پشت‌ها و جلوگیری از انقراض آنها 25 کیلومتر از ساحل جنوبی جزیره قشم را به عنوان منطقه حفاظت‌شده اعلام کرده است. این ساحل، زیستگاه لاک‌پشت‌های بزرگ دریایی و محل تخم‌گذاری آنها است. اگر دوست دارید تا در سفر به قشم از این موجودات جالب، دیدن کنید بهتر است تور قشم را از نیمه دوم اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه رزرو کنید.

تور قشم-کاماپرس

غار نمکدان

یکی دیگر از مشهورترین عجایب هفتگانه قشم، کوه نمکدان است که در دامنه‌های آن، غارهایی با قندیل‌های کریستال نمک دیده می‌شود. این کوه حدود 340 متر ارتفاع دارد و در سال 1998 توسط زمین‌شناسان جمهوری چک کشف شد. این غار هم‌اکنون به عنوان یکی از عضوهای ژئوپارک قشم در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. غار نمکدان حدود 6 هزار و 400 متر طول دارد و طولانی‌ترین غار نمکی جهان است. البته برخی از قسمت‌های این غار، صعب‌العبور است و همچنان طول نهایی آن تعیین نشده است. تحقیقات پزشکان بر روی غار نمکدان قشم نشان داده است که حضور و تنفس در این مکان به بهبود بیماران تنفسی کمک خواهد کرد.

غار نمکدان-کاماپرس

تنگه چاهکوه

این تنگه یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیزی است که بر اثر فرسایش سنگ‌های رسوبی شکل گرفته است. تنگه چاهکوه حدود 100 متر عمق دارد و در شمال غربی جزیره قشم قرار دارد. حفره‌های عجیب این تنگه و دیواره‌های بلند، توجه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب کرده است. حفره‌هایی که در تنگه چاهکوه قرار دارد باعث جمع شدن آب شیرین هنگام بارندگی می‌شود. مردم محلی با ساخت کانال باریک، آب شیرین را منتقل و از آن استفاده می‌کنند. این تنگه زیبا یکی دیگر از سایت‌های ژئوپارک قشم به شمار می‌رود. بهترین زمان بازدید از تنگه چاهکوه، فصل پاییز و زمستان است.

تور قشم-کاماپرس

دلفین‌های جزیره هنگام

هر ساله، تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن دلفین‌ها به آب‌های جزیره قشم و هنگام سفر می‌کنند. دلفین‌های بازیگوش جزیره هنگام از نوع دلفین‌های پوزه بطری هستند. اگر دوست دارید تا در تور قشم دلفین‌ها را از نزدیک ببینید، بهتر است هنگامی که هوا خنک و دریا آرام است به دل دریا بزنید. هیچ زمان دقیقی برای دیدن دلفین‌های جزیره هنگام وجود ندارد.

قیمت تور قشم پاییز 1402

اگر تمایل دارید تا یک سفر به‌یادماندنی به جزیره قشم را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم تا رزرو تور قشم را از طریق آژانس مسافرتی علاءالدین تراول انجام بدهید. در حال حاضر، قیمت تور 3 شب و 4 روزه قشم علاءالدین تراول، 11 میلیون و 900 هزار تومان است. خدمات این تورها شامل اقامت در هتل همراه با صبحانه، پرداخت ورودیه اماکن مورد بازدید، گشت شهری، پذیرایی بین روز، بلیط هواپیما یا قطار، بیمه مسافرتی، تور لیدر مجرب و ترانسفر از فرودگاه یا راه‌آهن می‌شود.

علاءالدین تراول سال‌ها تجربه درخشان در زمینه برگزاری تورهای ایرانگردی را دارد. برای اطلاعات بیشتر و رزرو می‌توانید به صفحه رزرو آنلاین تورهای داخلی در وب‌سایت علاءالدین تراول مراجعه کنید یا با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تماس 02174495 در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : علاءالدین تراول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز