تهران دوباره تعطیل می‌شود؟

لست سکند

طبق اعلام معاون کل وزارت بهداشت به دلیل قرار گرفتن تهران در وضعیت نارنجی محدودیت‌های کرونایی جدیدی برای تهران اعمال می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید

به گزارش کاماپرس، با بالا رفتن تعداد بیماران کرونایی در تهران، حالا این شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد و به گفته ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت، استاندار تهران به زودی محدودیت های جدید را اعلام می کند.

به گفته حریرچی رعایت دستورالعمل‌ها در چند روز گذشته به ۵۶ درصد کاهش پیدا کرده است و این موضوع می‌تواند باعث افزایش ابتلا و بستری و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی شود.

ادامه کار ادارات دولتی با یک سوم کارکنان

راز آسمان پایتخت

معاون وزارت بهداشت درباره چگونگی حضور کارکنان در ادارات دولتی اعلام کرد، اداراتی که در شهر تهران خدمات ضروری ارائه می‌دهند یک سوم کارکنان خود را باید کاهش دهند و دستگاه‌هایی که سایر خدمات را ارئه می‌دهند باید از نصف ظرفیت کارکنان خود به‌صورت حضوری استفاده کنند.

بر این اساس مشاغل گروه سوم و چهارم مانند تجاری، بازرگانی و غیره که قبلا اعلام شده است کدام گروه‌ها هستند – باید به مدت دو هفته تعطیل شوند.

تعطیلی مدارس،‌دانشگاهها و حوزه های علمیه

به گفته معاون کل وزارت بهداشت تا وقتی شهر تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد باید همه فعالیت‌های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل شوند. فعالیت‌های فرهنگی در تهران مثل نماز جمعه، نمازهای جماعت و همه مراسم‌های آیینی و ملی و مذهبی نیز باید تعطیل شود. سالن های سینما و تئاتر هم باید تعطیل شوند.

ورود و خروج پلاک غیر بومی ممنوع

مسافرانی که در تهران هستند و پلاک غیربومی دارند از زمان اعلام شدن رنگ نارنجی برای تهران، ۷۲ ساعت فرصت دارند که این شهر را ترک کنند.بر همین اساس همه مسافرانی که به تهران سفر کرده اند و خودرو آنها و پلاک غیربومی دارد باید این شهر را ترک کنند.  همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع و خروج خودروها از شهرهای نارنجی هم ممنوع است.

طبق اعلام معاون کل وزارت بهداشت در مجموع ۶۷ شهر نارنجی و قرمز داریم که حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز