تفاوت وعده دولت با لایحه رتبه بندی معلم ها!

دولت و مجلس وعده افزایش 20 تا 25 درصدی حقوق معلمان را داده‌اند؛ اما معلم‌های ایرانی خواهان افزایش حقوق خود به میزان 80 درصد دریافتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش کاماپرس، معلمان ایرانی طبق طرح رتبه بندی، مطالبه حقوق بیشتری از دولت دارند و به همین منظور نیز طی روزهای اخیر تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف به راه انداخته‌اند. وعده دولت و مجلس برای افزایش حقوق معلمان بسیار کمتر از انتظارات آن‌ها است. این اعتراضات تقریبا از یک ماه گذشته آغاز شد.

فرهنگیان حاضر در این اعتراضات خواهان اجرای بندهای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی هستند. در واقع آن‌ها انتظار دارند تا دولت جدید رویه متفاوتی از گذشته را در پیش گرفته و قوانین مجلس را برای فرهنگیان اجرا کند. این گروه معتقدند با توجه به نقش مهم معلمان در تربیت نسل‌های آینده، باید وضعیت معیشتی‌شان بسیار مورد توجه قرار بگیرد. بر همین اساس هم باید طرح رتبه بندی معلمان طبق سند «تحول بنیادین نظام آموزشی» برای ارتقا سطح زندگی آنان به خوبی اجرا شود.

در کشورهایی مثل مصر که در منطقه آفریقای جنوبی قرار دارد بالاترین میزان دریافتی معلمان باسابقه در مقطع ابتدایی به 210 هزار پوند مصر در سال می‌رسد. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که میزان دریافتی معلم‌های ایرانی باسابقه در همین مقطع ذکرشده از یک معلم مصری هم کمتر است.

آریاک سفر

لایحه رتبه بندی معلمان چیست؟

لایحه رتبه بندی معلمان سال 1392 در دولت دهم تهیه شد. اما این لایحه روی کاغذ باقی ماند و به سرانجام نرسید. براساس این لایحه، باید یکسال بعد از تصویب آن معلمان براساس چهار رتبه مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تعریف می‌شدند. به موجب این تعریف‌ها باید هر معلم با میزان سابقه‌ای که داشت متناظر با هم ردیف خود در دانشگاه، حداقل 80 درصد حقوق دریافت می‌کرد. اما با گذشت هشت سال از تنظیم این لایحه، هنوز در این حوزه اقدامی صورت نگرفته است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز