تفاوت سرفیس پرو 7 و 8

سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو 7 دو مدل پرطرفدار از لپ تاپ‌های مایکروسافت هستند که مدل Pro 8 به تازگی و در سال گذشته رونمایی شد. عضو جدید خانواده سرفیس‌ها تغییراتی نسبت به مدل‌ قدیمی دارد که ارزش خرید آن را چند برابر‌ می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لپ تاپ و سورفیس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سرفیس پرو 8 قرار است با ویندوز 11 عرضه شود و مایکروسافت در طراحی ظاهری آن نیز تغییراتی را لحاظ کرده است. در این بخش تفاوت این عضو جدید را با مدل قدیمی‌تر سرفیس‌ها، یعنی Pro 7 بررسی‌ می‌کنیم.

تفاوت‌ها در طراحی ظاهری

طراحی ظاهری سرفیس پرو 8 تفاوت زیادی با عضو قدیمی‌تر خانواده، یعنی سرفیس پرو 7 ندارد. البته بدنه پرو 8 کمی سنگین وزن‌تر است که به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر آن است. علاوه بر این مایکروسافت پورت تاندربولت ۴ را هم در نماینده جدید خود تعبیه کرده تا کاربران بتوانند چندین نمایشگر مختلف را به سرفیس متصل کنند.

آریاک سفر

نمایشگر سرفیس پرو 7 و 8

سرفیس پرو 8 بر خلاف برادر قدیمی خود به یک نمایشگر 13 اینچی مجهز شده؛ این در حالی است که در سرفیس پرو 7 شاهد یک نمایشگر 12.3 اینچی بودیم. از طرف دیگر رزولوشن تصاویر نیز در نماینده جدید مایکروسافت بیشتر شده و به دقت 1920 در 2880 پیکسل رسیده است. پیشرفت دیگری که این نمایشگر نسبت به مدل قبلی داشته نرخ نوسازی آن است که به 120 هرتز رسیده و‌ می‌تواند تصاویر را روان‌تر به نمایش درآورد.

بررسی تفاوت عملکرد سرفیس‌ها

سرفیس پرو 8 از نظر سخت افزاری و عملکرد، پیشرفت‌های جدی نسبت به بردار قدیمی خود داشته است. مایکروسافت در این نماینده خود از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل استفاده کرده که باعث سرعت و پردازش بهتر در سرفیس پرو 8‌ می‌شود. پیکربندی‌های سرفیس پرو 8 نیز نشان‌ می‌دهد که ارزان‌ترین مدل این نماینده به جای رم 4 گیگابایتی از رم 8 گیگابایتی بهره‌ می‌برد.

دوربین نسخه پرو 8 و پرو 7 سرفیس

شاید کمترین تفاوت سرفیس پرو 8 با برادر قدیمی‌اش در دوربین‌ها باشد. مایکروسافت نماینده جدید خود را به یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، مشابه سرفیس پرو 7، مجهز کرده و دوربین پشتی دستگاه 10 مگاپیکسلی است که تفاوت فاحشی با دوربین 8 مگاپیکسلی پرو 7 ندارد. از آنجایی که کمتر کاربری در لپ تاپ‌های سرفیس به دنبال دوربین باکیفیت است، مایکروسافت نیز به دنبال رونمایی از دوربین حرفه‌‌ای در این لاین محصولات خود نیست.

عمر باتری در دو نماینده اخیر سرفیس

در نهایت به تفاوت بین باتری‌ها در سرفیس پرو 8 و 7‌ می‌رسیم. باتری نماینده جدید مایکروسافت‌ می‌تواند تا 16 ساعت آماده به کار باشد و برای شارژ شدن از 0 تا 80 درصد به حدود یک ساعت زمان نیاز دارد. این در حالی است که تجربه استفاده از باتری سرفیس پرو 7 نشان‌ می‌داد که این باتری فقط 8 ساعت برای استفاده آماده بود.

قیمت سرفیس پرو 8 و 7

طبق گفته مایکروسافت، سرفیس پرو 8 با قیمت پایه 1100 دلار عرضه‌ می‌شود. کاربران برای خرید کیبورد و قلم Slim Pen 2 مخصوص این لپ تاپ باید به ترتیب 180 و 130 دلار دیگر نیز پرداخت کنند.

در حالی که سرفیس پرو 7 با قیمت پایه 749 دلار عرضه شد و کیبورد و قلم مخصوص آن به ترتیب 160 و 100 دلار قیمت داشتند.

انتهای پیام

مرتبط با : مایکروسافت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز