تغییر مهم در معاملات بورس از شنبه آینده

تور لحظه آخری-کاماپرس

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس اوراق بهادار تهران دسته سفارش‌های خرید و فروش به همراه حجم نمایش و حداقل قیمت از شنبه (۲۴ خرداد ماه) در بورس تهران تغییر می‌کند.
به گزارش کاماپرس؛ در اطلاعیه سازمان بورس آمده است: “پیرو اطلاعیه شماره ۷۴۸۴۰/ ۱۸۱ به تاریخ سوم خرداد ماه در خصوص اصلاح موادی از دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، از روز شنبه (24 خرداد) تغییرات پیوست در خصوص اصلاح بخشی از ریزساختارهای معاملاتی صورت خواهد گرفت.براین اساس، دسته سفارش خرید یا فروش برای سهام دارای قیمت یک ریال تا ۵۰۰ تومان معادل ۴۰۰ هزار سهم، بیش از ۵۰۰ تا هزار تومان معادل ۲۰۰ هزار سهم، بین هزار تا ۱۰ هزار تومان معادل ۱۰۰ هزار سهم و بیش از ده هزار تومان معادل ۵۰ هزار سهم تعیین شده است.”
دو دلیل اصلی در تغییر در سفارشهای خرید وفروش
در همین رابطه محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران دو دلیل اصلی در تغییر ریزساختار مربوط به سفارش های خرید و فروش که از شنبه آینده اجرا می شود را اعلام کرد .گودرزی به بورس‌پرس گفته است: مهمترین دلیل مربوط به تغییر اندازه ، عمق و عرض و طول بازار سرمایه بوده و جا داشت و دارد که متناسب با افزایش همه جانبه بازار سرمایه ، تغییراتی در هم زیرساخت ها اعمال شود.
او ادامه داد: دلیل دوم مهم هم ناشی از نتیجه بررسی های بورس تهران بود که طبق آن مشخص شد در صورت افزایش دسته سفارش های خرید و فروش سهام با قیمت های کمتر از 500 تومان ، فشار زیادی از سامانه معاملات برداشته و موجب افزایش سهولت و سرعت در انجام معاملات شود .
گودرزری دربرابر این سئوال که آیا بورس تهران برنامه های دیگری برای ادامه تغییرات در ریزساختار دارد یا خیر گفته است: بله . هر زمان که نیاز به بهبود شرایط و تسهیل در امر معاملات باشد و بورس تهران تشخیص دهد ، تغییراتی اعمال خواهد شد .

 

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “تغییر مهم در معاملات بورس از شنبه آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز