تغییرات شاخص 30 شرکت بزرگ بورسی طی شش ماه

راه‌های زیادی برای بررسی وضعیت شرکت‌های بزرگ بورسی وجود دارد که یکی از آن‌ها شاخص 30 شرکت بزرگ است. این شاخص به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بهتر و خرید سهام ارزنده کمک خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار بورس، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاخص 30 شرکت بزرگ شاخصی است که به صورت وزنی بوده و براساس سهام شناور آزاد محاسبه می‌شود. این شاخص عملکرد 30 شرکت بزرگ پذیرفته شده در بورس تهران را اندازه گیری می‌کند. این 30 شرکت براساس ارزش بازاری و معیار نقدشوندگی انتخاب شده‌اند. این شاخص همواره مورد بازبینی قرار می‌گیرد و اطلاعات آن به روزرسانی می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

طبق آخرین اخبار و اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، این شاخص طی شش ماهه اخیر 32.04 درصد رشد داشته و بازدهی یکسال گذشته آن نیز به 46.69 درصد رسیده است. در ادامه تعدادی از سهام شاخص 30 شرکت بزرگ بورسی معرفی خواهند شد؛

راز آسمان پایتخت

شپدیس

شپدیس یکی از شرکت‌های حال حاضر این شاخص است که قیمت پایانی این سهم 154 هزار و 690 ریال اعلام شد. حجم این نماد نیز به 1 میلیون و 970 هزار و 749 واحد رسید.

فارس

فارس نیز یکی دیگر از نمادهای حاضر در شاخص 30 شرکت بزرگ بورس است که قیمت پایانی آن 12 هزار و 120 ریال اعلام شده است. حجم معاملات آن نیز در محدوده 9 میلیون و 961 هزار و 793 سهم قرار دارد.

پارسان

پارسان دیگر نماد حاضر در شاخص 30 شرکت است که نرخ پایانی آن به 32 هزار و 370 ریال رسیده و حجم معاملات آن نیز 4 میلیون و 899 هزار و 635 سهم است.

شپنا

یکی دیگر از سهام‌های این شاخص شپنا است که در حال حاضر قیمت پایانی آن به 6 هزار و 850 ریال رسیده و حجم معاملاتی آن 33 میلیون و 447 هزار و 647 سهم اعلام شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تغییرات شاخص 30 شرکت بزرگ بورسی طی شش ماه

  1. محمدرضا علیپور گفته:

    بزرگترین اشتباه زندگیم بردن سرمایه تو بورس بدون آگاهی بود که هنوزم بعد سه سال دارم توان میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز