تعویق کنکور کارشناسی ارشد 99 روی میز مجلسی‌ها

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 با افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا در گرمای تابستان، اخبار برگزاری این آزمون در موعد مقرر یا تعویق آن را در حالی دنبال می کنند که مسئولان در این زمینه مواضع ضد و نقیضی دارند.

به گزارش کاماپرس، مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش، طرفدار برگزاری آزمون کنکور کارشناسی ارشد 99 در موعد مقرر هستند و به باور آنها با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان این آزمون را بدون آن که خطری برای داوطبان داشته باشد، برگزار کرد.

آنها حتی تمهیداتی برای شرکت داوطلبان مبتلا به کرونا در آزمون کنکور هم اندیشیده اند و آمادگی دارند، کنکور را در بیمارستان هایی که این افراد بستری هستند برگزار کنند.

در مقابل برخی کارشناسان از برگزاری این آزمون به دلیل تراکم جمعیت و گرمای هوا که استفاده از کولر و وسایل سرمایشی را در محیط بسته الزامی می کند، ابراز نگرانی کرده و معتقدند کنکور کارشناسی ارشد 99 و سایر آزمون های سراسری مهم امسال باید تا فروکش کردن خطر کرونا به تعویق بیفتد.

آزمون ارشد وزارت علوم، قرار است دوم و سوم مرداد برگزار شود و کنکور ارشد وزارت بهداشت نیز اگر تغییری در شرایط ایجاد نشود، بیست و سه و بیست و چهارم مرداد برگزار می‌شود اما داوطلبان که پیش از این نیز به برگزاری این آزمون ها در زمان های ذکر شده معترض بودند، حالا نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشته و درخواست کرده اندتاریخ برگزاری آزمون، فاصله کم میان دو امتحان و شرایط برگزاری مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

آریاک سفر

داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت علاوه بر شرایط برگزاری که ممکن است که خطر ابتلا به کرونا را درپی داشته باشد به این نکته نیز انتقاد دارند که به دلیل شاغل بودن بسیاری از آنها در شبکه درمان کشور و مشغله فراوان کاری در پی شیوع کرونا، زمان کافی برای مطالعه و آماده شدن برای شرکت در آزمون فوق را نداشته اند.

آخرین خبر درباره کنکور ۹۹ را که ساعت ۲۳:۴۰ یکشنبه ۲۲ تیرماه منتشر شده است را بخوانید:

نامه نگاری داوطلبان کنکور به رئیس جمهور

روزنامه شهروند در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است: هفته اول خرداد بود که داوطلبان شرکت در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت نوشتند و از او خواستند زمان برگزاری این دو آزمون تغییر کند. آنها در این نامه که به امضای ١٥‌هزار نفر رسیده بود، اعلام کردند که به دلیل درگیری شبانه‌روزی در بیمارستان‌ها، آمادگی شرکت در آزمون را ندارند و خواستند زمان برگزاری آزمون تغییر کند و در صورت برگزاری، حوزه‌های امتحانی و روزهای برگزاری آزمون‌ها افزایش یابد. آن نامه با امضای ١٥‌هزار نفر، برای وزیر بهداشت فرستاده شد و حالا با گذشت بیش از یک ماه، نامه‌ دیگری این‌بار خطاب به رئیس‌جمهوری تهیه شده است. این نامه تا به حال ٧٠‌هزار امضا دارد: «در بسیاری از شهرها، بیشتر ظرفیت کادر بهداشت و درمان مشغول فعالیت‌ در بخش کرونا هستند که بسیاری از آنها داوطلب شرکت در آزمون‌‌اند. آنها آمادگی لازم برای شرکت در آزمون  را ندارند، مرخصی داوطلبان کادر بهداشتی – درمانی آزمون‌ها از سوی مدیران و روسای بیماستان‌ها و مراکز درمانی لغو شده است. این افراد فرصتی برای جبران عقب‌افتادگی درسی ندارند. آنها مانند داوطلبان آزمون‌های وزارت علوم، به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تشکیل نشدن کلاس‌ها موفق به دفاع از پایان‌نامه‌های خود یا پایان کلاس‌های درسی و فارغ‌التحصیل شدن نشده‌اند و همین مسأله باعث شده نتوانند در آزمون شرکت کنند.» اینها بخشی از متن نامه‌ای است که برای حسن روحانی نوشته شده است. در این نامه همچنین آمده است: «آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی وزارت بهداشت و وزارت علوم انتهای تیر و مرداد امسال برگزار می‌شود. این درحالی است که شاهد اعلام وضع قرمز و هشدار در یک‌سوم از استان‌های کشور به دلیل بازگشت موج جدید شیوع کرونا هستیم.» در این نامه همچنین خواسته شده است: «آزمون به تاریخ دیگری موکول شود، زمانی که دمای هوا کاهش محسوسی پیدا کرده باشد و دیگر نیاز به استفاده از سیستم‌های سرمایشی نباشد، حوزه‌های برگزاری آزمون و تعداد روزها افزایش پیدا کند و شرایط ایمن برای داوطلبان فراهم شود.» رونوشت این نامه برای وزیر بهداشت، وزیر علوم، رئیس مجلس شورای اسلامی، چهار معاون وزارت بهداشت، فرمانده ستاد مقابله با کرونای شهر تهران، رئیس سازمان غذا و دارو، روسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و امنیت ملی و …  فرستاده شده است.

یک مبتلا در سالن کنکور می تواند 400 نفر را مبتلا کند

مجتبی عباسی، نماینده صنفی دانشجویی و دانشجوی دکترای تخصصی بیولوژی تولید مثل پژوهشگاه ابن سینا به‌طور جدی پیگیر وضع برگزاری این آزمون‌هاست. او به «شهروند» می‌گوید که وزارت علوم اصرار به برگزاری آزمون دارد: «تا قبل از کرونا آزمون دکتری وزارت بهداشت در اردیبهشت و خرداد و دکتری وزارت علوم در اسفندماه برگزارمی‌شد. با وضع جدید، آزمون دکتری وزارت بهداشت و وزارت علوم به تعویق افتاده و قرار است بیست‌وششم و بیست‌وهفتم تیر برگزار شود، همه اینها درحالی است که حوزه‌های امتحانی ممکن است در دو شهر مختلف باشد و داوطلب اصلا فرصت نکند از شهری به شهر دیگر برود.» به گفته او بررسی‌ها نشان می‌دهد که ٦٠ تا ٧٠‌درصد شرکت‌کنندگان در بیمارستان‌ هستند که به دلیل شرایط کاری‌شان نمی‌توانند در آزمون‌ها حاضر شوند. از همه اینها گذشته، به‌طورکلی حدود ٢,٥‌میلیون داوطلب در کشور وجود دارد که قرار است در تیر و مرداد در پنج آزمون سراسری، دکتری و ارشد وزارت بهداشت و دکتری و ارشد وزارت علوم شرکت کنند، حضور این افراد منجر به انتشار بیشتر ویروس می‌شود: «ویروس کرونا به راحتی از ماسک N٩٥ رد می‌شود، کافی است یک نفر در سالن مبتلا باشد. وزارت بهداشت می‌گوید که هر نفر می‌تواند بیش از ٤٠٠ نفر را مبتلاکند. این مبتلایان می‌توانند آمارها را به شدت بالا ببرند.» عباسی معتقد است که فشار زیادی به وزارت علوم وارد شده تا حتما آزمون‌ها برگزار شود، از آن طرف، دولت هم خواستار برگزاری آزمون است تا تکلیف روشن شود. این وضعیت، نگران‌کننده است: «می‌گویند افراد باید با ماسک و دستکش وارد شوند، اما مگر داوطلب می‌تواند چهار ساعت با ماسک سر جلسه امتحان بنشیند؟ از آن طرف، از کجا می‌خواهند متوجه شوند که کسی مبتلاست وقتی خیلی‌ها نشانه بیماری ندارند.» براساس اعلام او داوطلبان آزمون دکتری وزارت علوم  ١٧٠ هزار تا ١٨٠ هزار نفر و داوطلبان ارشد این وزارتخانه ٧٠٠ تا ٨٠٠‌هزار نفرند. از آن طرف، داوطلبان دکتری وزارت بهداشت ١٨ تا ١٩‌هزار نفر و ارشد این وزارتخانه ٧٠ تا ٨٠‌هزار نفرند. تعداد آنهایی هم که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، نزدیک به ١.٥‌میلیون نفر است. در این وضعیت به گفته نماینده صنفی این داوطلبان، رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیر ماجراست و کمیسیون آموزش در نخستین جلسه به موضوع رسیدگی می‌کند. همه اینها درحالی است که فرمانده ستاد مقابله با کرونا برگزاری این آزمون‌ها را منع کرده بود و متخصصان بیمارستان مسیح دانشوری نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده‌اند: «بهتر است زمانی که هوا خنک‌تر شد و نیاز به استفاده از کولر نبود، این آزمون‌ها برگزار شود، اما آن‌طور که پیداست وزارت علوم هر طور که شده می‌خواهد این آزمون‌ها برگزار شود.»

نگاه داوطبان امروز به مجلس است

امید داوطلبان کنکور ارشد و دکتری وزارت بهداشت و علوم به جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است. قرار است امروز در اولین جلسه این کمیسیون ماجرای برگزاری آزمون‌ها و شروع به فعالیت مدارس بررسی شود. مهدی اسماعیلی یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس است و به «شهروند» می‌گوید که اولویت، سلامت داوطلبان است. او در کمیسیون اعلام کرده زمان و کیفیت برگزاری آزمون‌های پیش‌ رو، یعنی آزمون‌های دکتری وزارت بهداشت و وزارت علوم، ارشد این دو وزارتخانه و کنکور سراسری باید موکول شود به زمانی که بررسی درستی از شرایط انجام شود؛ یعنی زمانی می‌توان این آزمون‌ها را برگزار کرد که بیماری فروکش کرده باشد یا در آستانه کنترل باشد: «ما باید بررسی‌هایمان را انجام دهیم، اگر بیماری فروکش نکرد و محدودیت‌ها بازگردانده شد، دیگر نمی‌توان نسبت به برگزاری این آزمون‌ها اقدام کرد. به نظر ما، نباید عجله کرد؛ زیرا با برگزاری این آزمون‌ها تجمع عظیمی از داوطلبان اتفاق می‌افتد و شرایط می‌تواند خطرآفرین باشد.»

احبار مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

124 دیدگاه برای “تعویق کنکور کارشناسی ارشد 99 روی میز مجلسی‌ها

  1. محسن کشوری گفته:

    با سلام و عرض ادب
    من متقاضی شرکت در کنکور ارشد هستم.
    لطفا به خاطر سلامتی افراد هم که شده،‌ کنکور را عقب بیندازید.
    سلامتی از همه چیز مهم تر است.
    عقب افتادگی در واحد دانشگاه ها را می توان جبران کرد. اما سلامتی افراد قابل جبران نیست.
    با تشکر از مسئولین

    • محمد گفته:

      سلام و عرض ادب
      لطفا صدای ما را به گوش مسولیین برسانید
      برگزاری کنکور در شرایط فعلی اصلا منطقی نیست
      چندین بار تاریخ کنکور و جا به جا کردید و در بدترین شرایط میخواین برگزار کنید
      استان ما منطقه قرمز هست با جان ما و عزیزانمان بازی نکنید

    • مانا گفته:

      درسته ، عاقلانه ترين كار اينه كه تا خنك شدن هوا دست نگه دارن ، حوزه ها رو هم بيشتر كنن
      والا ما هم خونديم
      ولي درس تا زماني به دردت ميخوره كه زنده بشي نه اينكه بري كنكور بدي قبول بشي دو هفته بعدشم دور از جون بميريم همه!

  2. زهرا گفته:

    جنابعالی از همون دسته افرادی هستی که هر موقع ازمونی بود میگفتید میشه بذارید واسه هفته بعد ، ما جوانیمون را دادیم ، خانواده هامون بیمار شدن ، شما نیا کنکور بده ، اجباری که نیست ، سیاهی لشکرها دنبال تعویق کنکورن

    • سامان گفته:

      خانم زهرا شما هم از همون دسته ادم ها هستید که منطق ندارید فقط حرف میزنید وقتی جوان از دست دادید و خانواده هاتون بیمار شدن حرفه میزنی؟ یعنی ما هم باید مثل شما بشیم و بگیریم بیماری رو ؟ اصلا درک نمی کنم افرادی مثل شما رو
      شما نیا کنکور بده شد حرف
      اتفاقا دوست داشتم کاش میشد کاش میشد یه جوری من و شما از نظر درسی و کنکور رتبه هامون مقایسه بشه ببینم شما سیاهی لشکر هستید یا ما
      یعنی اتیش میگیرم بعضی ها فرمایش می فرمایند مثل شما
      اصلا شما کتاب هات رو ببند کنکور تعویق افتاد بیا اون روز سر جلسه و کنکور رو بده ،بعدش رتبه ات اومد و سلامت بودی شاید بگی خدا خیرشون بده اقلا سالم هستم میرم دانشگاه اونها درست میگفتند من نمی فهمیدم!!!

      • سهراب گفته:

        به نظر من سلامتی در اولویت هست. یک فرد مبتلا می تواند تا ۴۰۰ نفر را در یک سالن ناقل کند. شما برای چه دارید درس می خوانید. برا آینده ایی خوب. شما حاضرید مبتلا بشید فقط کنکور قبول شید و سامانیان به خاطر بیافته ؟؟؟؟. شما دیگه کی هستید. مطمئن ام اگه خوب درس خوانده بودید این رو نمیگفتید. با ماسک هم که نمیشه تمرکز لازم رو داشت .

    • راد گفته:

      یعنی چی تو نیا همه اونایی که تو کنکور شرکت کردن با هدف و تلاشی وارد این مرحله شدن الان مثل قدیما نیست همه به خاطر مدرک تحصیل کنن،چرا که هرکس علاقه به تحصیل نداره سریع میزنه به کسب و کار و کلا بازار کار برای امرار معاش ، کنکور اولویت خیلی ها نیست،اکثر شرکت کننده ها حداقل تا حدی خوندن که از امثال جنابعالی جا نمونن،به فرض نصف جماعت شرکت کننده کنکور نیومدن از ترس جون خودشون و عزیزاشون،جمعیت شرکت کننده های،سراسری،ارشد،دکترا،کارشناسی ناپیوسته و فنی بالای دو میلیونه،حتی یه میلیون نیان،یک میلیون باقی مانده به عنوان ناقلین فعال و بمب ساعتی کل جامعه رو آلوده میکنن،شما فقط خودت مطرح نیستی الان مصلحت سلامت ایران با این کنکور مد نظره نه عده ای که یه سال خوندن و با این یه سال خوندنشون می‌خوان کل جامعه رو به کام مرگ بکشونن،برو از خدا بترس

      • نسرین گفته:

        سلام.منم داوطلب ارشد هستم.شاغل و بچه کوچیک هم دارم و ماه هاست دارم درس میخونم.تعمیق چند باره باعث شد هی مرور کنم تا نکنه مطالب فراموش بشه…الآنم نه میتونم بگم موافق تعویق و نه مخالف. حرف من چیز دیگه ای.اگه بخواد عقب بیفته پس کی؟؟؟ باید بشدت محدودیت ها اعمال بشه درست مثل قبل عید و عید و بعد کنکور برگزار بشه.و اگه نه هم ستاد و هم سنجش باید تضمین کنن هیچ خطری تهدید نمیکنه و کسی تو این آزمون ها مبتلا و یا حتی ناقل نمیشه.من به شخص بیشتر برا دخترم نگران هستم….که مبادا بعد آزمون ناقل باشم….

    • اکبر گفته:

      دوست عزیر من یک بار مدرک ارشد رو گرفتم…ولی قصد دوباره ارشد دارم..درس هم خوندم …بهتر و بیشتر از شما…ولی اگه کسی رفت سر جلسه مبتلا شد..ایا شما مسئولیتش رو برعهده میگیرید…اون شرایط افتضاح گرما خوزستان کرمان بوشهر و جاهایی ک دما ۶۰ درجه است چطور مرداد ماه بچه ها میرن کنکور..من اهواز بودم ..خیلی هوا گرمه..سیستم تهویه هوا تو سالن چند نفری یعنی حکم مرگ همه…خود دانی ..

    • کوثر گفته:

      واقعااا.چی میگن ادمایی که میگن برگزار نشه.من خودم تاحالا سه بار جمع بندی کردم دیگ خسته شدمم…
      کنکور اگ همینجوری بیوفته عقب به کنکور سال دیگ وصل میشه تو اون تایم بیان امتحان بدن هرکسی که نمیخاد.
      به نظرم هر کسی حق نظر داره.ولی قرار نیس با روان ادمام تو این شرایط بد بازی شه.
      من ک واقعا توانایی تحمل عقب افتادن کنکورو ندارم
      همینجوریش انقد درس خوندمو تو خونم افسردگی گرفتم.
      اگ قرار بود عقب بیوفته خب زودتر میگفتن نه حالا که ۱۵ روز مونده به کنکور …

    • ناشناس گفته:

      اتفاقا من فکر کنم شما هایی که در چنین شرایطی دوست دارید آزمون برگزار بشه از دسته کسانی هستید که خیلی درس نخوندن و این شرایط رو یک موقعیت خوب می دونن که با عدم شرکت کردن خیلی ها شانس قبولی بیشتری پیدا می کنن وگرنه همه می دونن که امکان سرایت ویروس تو یک محیط بسته چقدر زیاد خواهد شد کنکور باید تو شرایطی برگزار بشه که تا حدودی بیماری کنترل شده باشه وگرنه با این شرایط حتی اگه ازمون برگزار بشه ممکن هست تو مهر و ابان دانشگاه ها باز نشه و در نهایت شروع ترم از بهمن ماه باشه

    • احمدعباس گفته:

      سیاهی لشکر لفظ مناسبی برای داوطلبان کنکور نیست هرکسی متناسب با سواد علمی خودش ازمون می دهد پشیزی از ارزش های علمی شما کم نمی شود

      • مهتاب گفته:

        دوستان عزیز سلام بچه ها اگه کمی منطقی باشید متوجه میشید که حتی اوناییم که نخوندن فشار روشونه و اونام دوس دارن کنکور و زود بدن و تموم شه پس انقدر نیاید بگید چون نخوندن میخوان عقب بیوفته …ولی الان بحث سر مرگ و زندگیه خود من ۲ هفتس قرنطینم بخاطر ناقل بودن و با کلی رعایت پرتوکول های پزشکی و بهداشتی هم این اتفاق برای من و خانوادم افتاده اگر دوست دارید سختی بکشید و اذیت بشید بیاید دوستان عزیزم باور کنید سلامتی خودتون و عزیزانتون از همه چیز مهم تره من هم مثل شما یه جوون عصبانی هستم که فکر میکنم ۱ سال از جوونیم به هیچ و پوچ گذشته من رشتم عملی بود و کارگاه زیاد داشت و ازن ترم آخر نرفتم کلی عقب موندم حتی موافق مجازیم نیستم بنظرم وقتی قراره آنلاین باشه یا سلامتی بخطر بیوفته بهتره که نریم امیدوارم موفق و پیروز باشید

    • ARMO گفته:

      خب سطح منطق و درک در حرف هایی که زده میشه رو در این حرف میشه فهمید ، سلامتی بهونست ، کنکور مهم تر از همه چیز ، طرف هیچ علائمی نداره بعد یهو فوت میشه ، بعد شما میخوای سریع تر توی جمعیت شلوغ با وضعیت قرمز فعلی کنکور بدی ، شهر من وضعیت قرمزه .
      من آمادم برای کنکور ، خرداد ماه هم بودم ، من جون خانوادم رو به خاطر آدم های امثال شما که بیخیال سلامتی هستن به خطر نمی اندازم .

  3. ناشناس گفته:

    واقعا متاسفم براتون. وقتی یکی از نزدیکانتون رو بابت کرونا از دست دادید به این شکل هیجان حضور تو ی جمع پر ریسک رو نخواهید داشت.

  4. سام گفته:

    اصلا عقب نندازید.به جاش حوزه هارو تغییر بدید و در هر شهر درحوزه های مختلف بزارید که بشه فاصله رو رعایت کرد.عقب افتادن فایده ای نداره و زحمات بیشتریا بر باد میره

  5. ناشناس گفته:

    والا من الان یک سال تمام برنامه هام رو به خاطر کنکور لغو کردم و خوندم ولی اسم دارم و اگر عقب نیوفته نمیتونم شرکت کنم حالا شما خودخواهی در پیش گرفتین احتمال بدین یک عده هم نمیتونن بیان.وجدان هم خوب چیزیه.

  6. محمد گفته:

    بنده از عید آماده ی آزمون ارشد وزارت بهداشت هستم ،اما هیچ دلم نمیخواد این آزمون و هیچ آزمون دیگری در کشور برگزار شود .کاش هیجانی تصمیم نگیریم و با جان انسان ها بازی نکنیم ،شخصی که امروز نمیتونه شرایط کشور رو درک کنه فردا چجور می خواد مسول خوبی باشه .کنکور و قبولی من زمانی لذت داره که امنیت خانواده و مردمم به خطر نیافته .لطفاا عاقلانه تصمیم بگیرید و نگذارید سالها بعد از کردار و تصمیم خودتون در قبال بازی با جان انسان ها پشیمون بشید که دیگه جان از دست رفته باز نگردد

  7. فرهاد گفته:

    از اینکه نظرات رو گزینشی منتشر میکنید با اینکه نه مورد سیاسی داشته نه ناسزا و… و میخواهید دیدگاه خاصی رو از زبان مردم منتشر کنید خجالت بکشید و حیا کنید
    با تشکر

  8. کامبیز گفته:

    لزوم تعویق فوری کلیه کنکورها و جلوگیری از فاجعه انسانی ناشی از حضور فرهیختگان و سرمایه های مملکت سر جلسه کنکور در اوج موج دوم کرونا
    طرح سوال از وزیر علوم در مجلس بدلیل نادیده انگاشتن سلامتی سرمایه های جامعه در برگزاری کنکور در اوج کرونا

  9. زهرا گفته:

    سلامتی بهونس!!! چه جمله جالبی . هیچوقت فکر نمیکردم بی اهمیتی نسبت به جان و سلامت مردم بهونه تلقی بشه. بنده سه ماهه آماده کنکورم اما به هیچ وجه حاضر نیستم برم تو چنان محیطی که قراره با دستها و دستکشهای آلوده اول جلسه بازرسی بدنی بشم امتحان بدم
    دو نیم میلیون دواوطلب شوخی نیست . ما هم جوونیمونو گذاشتیم و به امید ادامه تحصیل تو جامعه داریم زندگی میکنیم تا بلکه بتونیم آیا آینده ای بسازیم برا خودمون یا نه، اما این حرفا که شما نمیخوای نیا واقعا انسانی نیست.

  10. ناشناس گفته:

    حالا اصلا چه اجباره آزمون برگزار بشه. که این همه خطرات داشته باشه. چرا امسال برحسب معدل افراد در مقطع کارشناسی انتخاب رشته ها و قبولی ها در دانشگاه صورت نگیره

  11. افشین گفته:

    من داوطلب ازمون ارشد هستم و الان بیشتر از هشت ماهه ک دارم میخونم برای آزمون و راستش برام خیلی مهمه. هفته پیش جواب تست کرونای من مثبت بود هرچند علائمی ندارم ولی پزشک گفته ک احتمال ناقل بودن خیلی بالاست و دو هفته و ترجیحا سه هفته باید قرنطینه بشم. خوب من آزمون رو چیکار باید کنم؟ نگم و شرکت کنم؟ بگم و توی شرایط عجیب غریبی ک اعلامشم نمیکنن ببرنم و ازم آزمون بگیرن؟ من نوعی میتونم چند نفر رو آلوده کنم؟ بهتر نیست کمی عقب تر بیفته و توی این فاصله دولت مثل عید سفت و سختتر بگیره تا مقداری کمتر بشه بیماری؟ اون کسایی ک میگن نخونده ها دوس دارن عقب بیفته اصلن توجه ندارن ک چندین ساله برگزار میشه آزمونها کی تا حالا کسی گفته عقب بندازین؟ فقط میگن ک الان ک ببخشید ول شده همه چی کمی سفت بگیرین دو سه هفته یا بیشتر بعدش برگزار کنین. این ربطی ب تنبلی و نخوندن داره؟

  12. رزینا گفته:

    با سلام
    واقعا متاسفم برای جامعه ای که قرار است سرنوشتش به دست افرادی رقم بخورد که امروز با بحث کنکور حتی حاضر هستند جان خودو چند میلیون خانواده را به خطر بیندازند اما به هر قیمتی شده به خواسته خود برسند. چندین روز است فقط نظرات را می خواندم اما امشب بعد از اینکه تصمیم قطعی مسولین را برای برگزاری آزمون دکترا دیدم و خبر دریافت کارت ورود به جلسه را خواندم واقعا متاسف و از شرکت در آزمون منصرف شدم. برایم جالب بود که چطور و با چه استدلال و منطقی چنین تصمیمی گرفتند. برایم سوال بود که آیا تمام پروتکل هایی که این مدت از آن دم زدند فقط همین زدن ماسک سه لایه و پد الکلی بود. داوطلب حتی مثل قبل تفتیش بدنی می شود و چهره اش هم باید مورد تایید بازرسان قرار گیرد این یعنی که مجبور است حتی برای لحظه ای ماسکش را از چهره بردارد. آیا این رعایت صد در صدی موارد ایمنی و بهداشتی ست؟ داوطلبی که قرار است به دلیل اینکه حوزه مسولیت تلفن همراه و کیف دستی او را نمی پذیرد بدون آن ها در حوزه حاصر شود سوال اینجاست پس بعد از پایان آزمون چگونه به منزل باز گردد؟ حتی یک کارت مترو یا کرایه تاکسی و اسنپ هم اجازه ندارد با خود داشته باشد. این بدین معنی ست که خانواده می بایست مقابل حوزه منتظر فرزندشان باشند. آیا این تجمع نیست? این خطر انتشار ویروس و یا بیماری را بالا نمی برد؟ آیا واقعا برای جان این عزیزان ارزش قائل هستند و خطری آن ها را تهدید نمی کند؟! بیشتر از آینده ایرانم نگران شدم وقتی نظرات را خواندم. آیا جان هم وطنانمان برایمان مهمتر است یا رسیدن به اهداف خودمان به هر قیمتی؟ برای خودم متاسف شدم که نتوانستم دانش آموزانم را به گونه ای آموزش دهم که امروز جان یکدیگر را در اولویت قرار دهند نه زحمت یک ساله خود را. مگر چیزی عزیزتر و مهمتر از جان هموطنانمان در چنین شرایطی هم وجود دارد؟ تند و گاه با جملات و کلماتی که در شان یک فرزند تحصیلکرده این مرز و بوم نیست نظرات یکدیگر را مورد حمله قرار می دهیم و حاضر نیستیم عمیق بیندیشیم. بله تحصیل مهم است اما قبل از آن انسانیت از هر چیز مهمتر. بیایید خودخواهانه بر خورد نکنیم. کنکور مهم است بله بر هیچ کس پوشیده نیست. اما جان فرزندان این کشور مهمتر است. اگر امروز نتوانیم برای جان و سلامتی تک تک هموطنانمان نگران باشیم باید نگران آینده ایران که قرار است بدست فرزندان امروز ساخته شود، بود و متاسفانه در سوگ ایران آینده خون گریست. کمی با انصاف تر و منطقی تر و حتما مهربان‌تر بیندیشیم و برخورد کنیم. سپاس فرزندانم ( یک آموزگار)

  13. نسرین گفته:

    بعضی ها چقد راحت میگن دوست نداری می‌ترسی نیا. این یه مسیله شخصی نیست که دو نفر یا نهایت صد نفر بگن ما مشکل داریم پس کنکور عقب بیفته.کرونا یه مسئله جهانی…من همون سر کارمم مدام ماسک میزنم و دستامو ضدعفونی میکنم.فاصله رو هم رعایت میکنم. اما کنکور خیلی فرق داره نمی‌تونیم فقط به فکر خودمون باشیم.

    • فرهاد گفته:

      خب اینم که شما میگی تعویق بیوفته فقط به فکر خودت بودنه
      یه سریا میخوان کنکور رو بدن از اون افراد کنکور رو بگیرن بقیه که موافق تعویق هستن چون کرونا تا بعد عید هم هست سال بعد کنکور بدن اینجوری حق اونایی که میخوان کنکور بدن خورده نمیشه

  14. محسن گفته:

    بهترین زمان کنکورها ۱۵ شهریور هست و نتایج مهرماه،،مصاحبه هم نمیخواهد بر اساس معدل مقالات و رزومه طرف در مقطع قبلی،،،یکسال هم اینجوری بشه مگه چه میشه،،نه اینکه حالا همه تحصیلکردها سرکارند!! الان درس بیفته عقب مگه چه میشه! جان ادما مهمه یا درس!! بندازید شهریور نهایتا ابان برن سرکلاس اگ کلاسی باشه!! با این اوضاع،،این همه دکتر مهندس داریم بیکار حالا چند وقتی دیرتر مگه چه میشه،،دوستانی هم اعتراض دارند درس خوندن نگران نباشند شهریور امتحان باشه دوباره اسفند هم هست فاصله کم هست راحت میشه دوباره ازمون داد،،،درس همیشه هست ایا سلامتی همیشه هست!!

  15. نگین گفته:

    من جز استعداد درخشانم، با معدل 19.85 کارشناسیمو گرفتم، ب راحتی میتونم الان بهترین دانشگاه قبول بشم، اتفاقا از تابستون 98 شروع کردم ب خوندن ولی موافق دادن آزمون تو این شرایط نیستم، تو قلب مامانم استنته و تا الان رعایت کردم و بخاطر یه کنکور کذایی و خودخواهی جون خودمو و مامانمو ب خطر نمیندازم و میزارم برای کنکور بعدی، نمیخواهم دوباره شاهد مرگ کادر درمان زحمتکش باشم، چون کافیه تو جلسه یه نفر کرونا داشته باشه میشه فاجعه

  16. لیلا گفته:

    من هم موافق عقب افتادن هستم چون سلامتی مهم تره بهرحال بیماری ساده ای نیست و چند چهره س
    فقط یه خواهش اگه ممکنه دوباره ویرایش واسه تغییر شهر محل امتحان رو بگذارند چون الانه دیگه همه شهر خودشون هستن

  17. رها گفته:

    با سلام. ما همه داوطلبان آزمونهای سراسری در همه مقاطع از ستاد مبارزه با کرونا و وزارت علوم و سازمان سنجش خواستاریم تا آزمونها رو به اواخر شهریور یا اوایل مهر به تعویق بندازن نه اینکه لغو کنن تا حق هیچ کس هم ضایع نشه. نهایتش از آبان ماه کلاسها شروع بشه. چون در گرمای تیر و مرداد ماه نشستن با ماسک و دستکش واقعا طاقت فرسا هست. بازم اون موقه هوا خنک تر شده و بهتر میشه با پروتکلهای بهداشتی کنار اومد. لطفا مسوولان کشور صدای ما رو بشنوید. با تشکر

  18. احسان گفته:

    سلام و درود. امیدوارم کنکور ارشد و دکترای 99 رو به اواخر شهریور موکول کنید. از هر نظر بهترین زمان هست. لطفا از مسوولان کشور خواستاریم تا اقدام کنند و صدای ما داوطلبان کنکور رو بشنوند.

  19. فرید گفته:

    سلام خدمت ستاد مبارزه با کرونا و مسوولان مجلس کشور. لطفا صدای ما جوانان کشور رو بشنوید و کنکور ارشد و دکترا رو به اواخر شهریور یا مهرماه به تعویق بیندازید. در این هوای گرم تیر و مرداد و شیوع بالای کرونا واقعا کنکور خطرناک و سخت هست. لطفا اقدام کنید

  20. نگار گفته:

    خداکنه دوباره عقب بیفته شهر ما وضعیت قرمزه با این شرایط واقعا خطرناکه که بخوایم بریم سرجلسه من الان چندماهه به خاطر مامانم ک ریه ش مشکل داره جایی نرفتم الان واقعا برام سخته بخوام کنکور بدم اگ تاریخ رو عوض نکنن من مرداد نمیتونم کنکور بدم😔

  21. محمد گفته:

    باسلام.
    بنظر من اگر کنکور کمی به تعویق بندازن و قبلش محدودیت تو جامعه بذارن تا امار مبتلایان کاهش پیدا کنه بعد کنکور برگزار بشه خیلی بهتر. امیدوارم مسئولین کاری بکنن. سپاس

  22. مصطفی گفته:

    با عرض سلام و درود لطفا کنکور ارشد و دکترای 99 رو به شهریور یا مهرماه موکول کنید. اون زمان با بیشترین پروتکلهای بهداشتی بیشتر میشه کنار اومد. با تشکر از ستاد کرونا و وزرای مجلس کشور

  23. رامین گفته:

    سلام. تعویق تمام آزمونهای سراسری رو از ستاد کرونا و مسوولان کشور خواستاریم. لطفا اقدام کنید شهریور و یا مهرماه بهترین زمان هست.

  24. راد گفته:

    منم امسال ارشد دارم و تحت شرایط سختی هم خوندم اما اگه قرار باشه تو بحبوحه کرونا برگزار بشه عمرا نمیرم سر جلسه،ارزونیه اونایی که جوش میزنن امسال یه درجه به تحصیلاتشون اضافه بشه ولی خوب بدونن یه درجه از درجه معرفت و انسانیتشون کم میشه

  25. پیمان گفته:

    سلام؛ فراموش نکنید یک شخص آلوده به کرونا می تونه 400 شخص دیگه رو آلوده کنه، اتفاق یه بار میفته و ممکنه جبران ناپذیر باشه، تعویق کنکور ارشد هزینه کمتری از برگزاری اون برای کشور و مردم داره

  26. مهدی گفته:

    سلام
    یک پیشنهاد منطقی:
    برای آن دسته از مشمولین وظیفه عمومی که در کنکور ثبت نام کرده اند؛ از آخرین مهلت برای معرفی شان به نظام وظیفه؛ حداقل
    یک سال تعویق قائل شوند
    و مثالا کنکور ارشد در اسفند امسال
    یا فروردین سال آینده برگزار شود

    ضمنا
    در صورتی که سازمان های نظامی
    کمبود نیروی انسانی داشته باشند می توانند از سازمان های نیروهای خودجوش مثل بسیج در این بازه ها استفاده کنند

  27. شهرام گفته:

    درود. از مسوولان ستاد کرونا و وزارت علوم می خواهیم کنکور ارشد رو به آخر شهریور موکول کنن. شهریورماه هوا خنکتره و با ماسک و دستکش بهتر میشه کنار اومد. با تشکر

  28. نگین گفته:

    والا نمیدونم همه امتحانا مجازی بود دانشگاه رو تعطیل کردن میخوان کنکور رو همه شرکت کنن حتی کسایی که کرونا دارن
    مجازی بشه تایمش کم هم بد نیس چون کنکور سوالاتش جوریه نمیشه تقلب کرد یا مثلا سوالات متفاوت باشه جاشون تغییر کنه
    این که میگن شب امتحان بدیم نمیشه شب خودم شخصا خوابم میبره و سخته برام
    عجب گیری کردیم اینم شانس ما

  29. تعویق کنکور گفته:

    بنده چنان چه تا دوهفته بعد از کنکور مبتلا به ویروس کرونا شوم خویش را مجاز به شکایت از سازمان سنجش از طریق دیوان عدالت اداری و پیگیری از مجاری قانونی میدانم
    در صورتی که سازمان سنجش به پروتکل های خویش ایمان دارد تعهد نامه ای امضا کرده و عواقب برگزاری کنکور را بپذیرد
    حضور در کنکور اختیاری نیست بلکه ما یک سال از عمرمان را در این مسیر گذاشته آیم و از تمام زندگیمان بابت کنکور زده ایم .اگر با این منطق حساب کنیم که سره کار رفتن هم اجباری نیست بشینیم خونه از گشنگی بمیریم

    کپی لطفا

  30. آرزو گفته:

    سلام خواهشا کنکورها رو عقب بندازین حداقل از وضعیت قرمز در بیایم من حاضر نیستم برم کنکور بدم ولی خدای نکرده یکی از عزیزانو مبتلا کنم و از دست بدم فکر کنم خیلیا هم عقیده با من باشند

  31. میهمان گفته:

    واقعا نمیدونم باید جواب یه سری هارو چجوری داد شمایی که میگی من دیگه خسته شدم مخم داره میترکه از بس که درس خوندم و استرس کنکور رو تحمل کردم تا حالا خودتو جای کادر درمان یا خانواده هاشون گذاشتی ببینی اونا دارن چه سختی و استرسی رو تحمل میکنن کسی که هم کنکوریه هم خانواده اش تو بیمارستان کار میکنن و مادرشو به خاطر کرونا از بهمن سال پیش ندیده چی؟یکم به این موضوع فکر کردی؟خودتون خوب میدونین حتی اگه کنکور توی تیر ماه و همون تاریخ های قبلی برگزار میشد به خاطر کرونا نه بیرون رفتن با دوست ها و نه مسافرتی درکار نبود و تنها تفریح فیلم دیدن بود پس اگه کنکور عقب بیوفته میشه با یکی دوروز استراحت کردن دوباره درس خوندن رو شروع کرد.کسی که تا حالا درس خونده میتونه با تعویق بیشترم درس بخونه اتفاقا اونایی که تاحالا درس نخوندن دوست دارن زود تر کنکور بدن تا از اون طرف زودتر برای کنکور1400 خودشون رو اماده کنن واقعا چرا همه جا منافع خودتون رو به منافع ملی ترجیح میدید؟اگه جلوی امتحانات نهایی رو میگرفتن شاید تا این حد فاجعه نمیشد.اگه الانم بخوان کنکور رو در زمان های مقرر بگیرن یه فاجعه انسانی رخ میده و چه بسا بسیاری از نخبه های ما جونشون رو به خاطر این بی تدبیری از دست بدن

  32. سام گفته:

    کسی که نمیخواد بیاد ربطی به دیگران نداره.هرکی خونده میاد هرکی نخواست نمیاد،فقط فاصله رو رعایت کنن و حوزه هارو زیاد کنن میشکلی چیش نمیاد،دیگه مسخره بازیا چیه لغو کردن و از این حرفا

  33. hana گفته:

    با سلام
    ازتون خواهش میکنم کنکور رو عقب بندازید
    من و برادرم هر دو آسم داریم
    تو یه شهر کوچیک هر روز شاهد مرگ افرادی هستیم که هیچگونه بیماری زمینه ای نداشتن
    اغلب جوان و ورزشکار بودن
    خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم به فکر جون مردم باشید

  34. کریمی گفته:

    با سلام بنده داوطلب کنکور کارشناسی ارشد هستم و تمام دروس رو مطالعه کرده و الان تو جمع بندی هستم.تا دوهفته پیش افراد مبتلا به کرونا در شهر ما زیاد نبود ولی الان از همه فامیل و آشنا خبر می رسه که فلان شخص به کرونا مبتلا شده و هر روز به تعداد این افراد اضافه میشود .و بیشتر افراد از،ترس کرونا به روستاها مهاجرت کرده تا از اماکن شلوغ و پر خطر در امان باشند .حالا با توجه به این شرایط چه کسی تضمین میکند که داوطلب کارشناسی ارشد که دو هفته دیگر در شلوغ ترین مکانها و داخل اتوبوس و رفتن به شهر محل آزمون و در مکان آزمون دچار بیماری کرونا نشود مگر میشود تمام این موارد رو کنترل کرد مکان آزمون رو کنترل کنند در رفت آمد به شهر محل آزمون که گاها به بالای یک ساعت راه هست و در داخل اتوبوس ،تاکسی که ممکن است افراد ناقل بیماری خفته کرونا باشد مبتلا شوند .بعضی افراد میگویند کسانی که دنبال تعویق کنکور ارشد وزارت علوم هستن اینها افرادی هستن که آمادگی لازم ندارند خیر اینگونه نیست شما فقط شرایط خودتون رو در نظر می گیرید خیلی از داوطلبان باید از شهرستانها و روستاها چند ساعت راه بیفتن و شب آزمون یا در خانه فامیل یا در مسافر خانه ها اسکان کنند که بتوانند در زمان مشخص شده روز آزمون حاضر شوند .مسؤلان باید به فکر جان داوطلب ها و خانوادهايشان باشد بعد بفکر آزمون اگر کسی به کرونا مبتلا شود رتبه یک ارشد هم بیاورد میخواهد چکار .

    با تشکر از دلسوزی تمام کسانی که تلاش میکنند آزمون کارشناسی ارشد در بهترین زمان ممکن برگزار گردد .

    • سارا گفته:

      حرفتون درسته.منم اهل روستا هستم و با حوزه امتحانی دو ساعت فاصله دارم.و باید کلی تاکسی سوارشم

  35. پر پرواز گفته:

    سلام.من خودم دو رشته امتحان میدم. خیلی مشکله تصمیم، چه به تعویق افتادن وچه نیفتادن سخته‌. همه دوس دارن زودتر ازمونو بدن و راحت‌. اما باید اینم در نظر گرفت که هر یک نفر میتونه چهارصد نفر رو مبتلا کنه. سیستم سرمایشی بدترین نوع انتقاله. و از طرفی چون سالی یکباره و نتیجه زحمت هاست همه میان حتی اگه مریض باشن. به نظرم اگه امسال به طور کلی لغو میشد خیال همگی راحت میشد. تصمیم گیری واقعا سخته.

  36. شکیبا گفته:

    سلامتی مهترین نعمت الهیست. اگر با اطمینان کامل ۱۰۰ ٪ سلامتی داوطلبین کنکور رو تضمین میکنید که من بعید میدونم این تو ایران امکان پذیر باشه من به عنوان داوطلب کنکور ارشد از طرف خودم درخواست برگزاری کنکور دارم. اما مطمئنم که هیچ گونه برنامه ریزی برای حفظ ۱۰۰٪ سلامت داوطلبین انجام نداده اید و قطعاً سلامتی داوطلبین به خطر می اندازید.

  37. بهرام گفته:

    با سلام خدمت مسوولان ستاد کرونا و مجلس امیدوارم به فکر سلامتی و آسایش جوانان ایران زمین باشید و کنکور ارشد رو به آخر شهریور بندازین. لطفا اقدام کنید. با تشکر.

  38. حسین گفته:

    اصلا دانشگاه ها یک ترم تعویق بیافتن. ولی این جمعیت کثیر رو توی سالن های کنکور جمع نکنین. وحشتناکه سرعت سرایت این ویروس و خطری که برای کنکوری ها و خانوادشون داره.

  39. احمد گفته:

    با سلام. لطفا کنکور ارشد 99 رو به تعویق بندازید. اواخر شهریور و مهرماه فرصت خوبی هست. کلاسها هم از نیمه آبان ماه شروع بشن. وضعیت کشور چه از لحاظ اقتصادی و چه بیماری کرونا بحرانی هست. لطفا به فکر مردم باشید. این مردم دیگه دارن از همه نظر از دست میرن.

  40. مهديس گفته:

    خواهش ميكنم در مورد تاريخ كنكور تجديد نظر كنيد
    چرا و به چه وسيله بايد ناراحتيمون رو به شما ايراز كنيم تا اهميت بديد؟خانم زرين آميزي ايران رو با تركيه مقايسه كردند در صورتي كه آمار ها اصلا نزديك به هم نيست.اين جوان ها همه ارزش ملي هستند چرا با جون و سلامتي و آينده بقيه بازي ميكنيد؟

  41. سارا گفته:

    با سلام من خودم از آبان ۹۸ دارم درس میخونم و واقعا میگم ای کاش خرداد که وضعیت بهتر بود ازمون برگزار میشد ، الان وضعیت استان ما قرمزِ و تعدادی از اشنایانمون بستری و حتی فوت شدن، من مشکل قلبی دارم و الان نمیدونم باید جونم رو نادیده بگیرم بیام سر جلسه ازمون یا زحمت چند ماهه م رو نادیده بگیرم و نیام…

  42. سارا گفته:

    کاش اگر مقدوره اقدامات سخت گیرانه ای مثل عید اتخاذ بشه که اوضاع کنترل شه و توی شهریور آزمون ها برگزار بشن و کلاسای دانشگاه از ابان شروع شه

  43. الیاس گفته:

    مسئولین عزیز آقایان خدایی و روحانی و بقیه
    ما درسته بچه های شما نیستیم ولی بچه های این خاکیم
    میخواین مارو به کام کرونا بفرستین؟
    به یه زمان بهتری بندازین کنکور ارشد و دکتری رو!

  44. ثنا گفته:

    سلام اینکه خودمون بریم مشکلی نداره
    مشکل اینه خانوادت چ گناهی دارن کی ازت میخاد مواظبت کنه.بعد همه تووشهر که زندگی نمیکنن تازه باکلی نگرانی باید برن سرجلسه امتحان.

  45. كنكوري گفته:

    گيرم اماركرونا بيادپايين بازمردم ميرن مسافرت و… وميره بالا مگر كنكورهالغوبشه بيفته سال بعد همينوميخواين نتيجه زحمت يه عده به هدربره شماهاهم كه هميشه اماده نيستيد بهانه تونه اينم مثل امتحان نهايي بارعايت بهداشت ميتونه برگزاربشه

  46. كنكوري گفته:

    شماهاييكه درخواست تعويق كنكورراداريدهمونايي هستيد كه عروسي وعزا ومسافرت رفتيد اينقدربهانه جون خودتون وعزيزانتون رونياريد خودتونم ميدونيد كه اين اخرين فرصته واگر ازدست بره كلاً كنكوراي امسال حذف ميشه مي افته براي سال بعد

  47. امیر گفته:

    با سلام خدمت وزرای مجلس و ستاد کرونا. با توجه به گرمای تیر و مرداد ماه و شیوع بالای کرونا از شما تقاضا داریم کنکور ارشد و دکترای 99 رو به اواخر شهریور و یا مهرماه بندازین.حق هیچ کس که حتی خیلی هم خونده باشه ضایع نمیشه. الان شیوع کرونا بالا رفته. همین امروز تعداد فوتی ها بی سابقه بود و 200 نفر مرده بودن. اونهایی که میگن ما خوندیم و آماده ایم بهتر از این هست که سلامت به دانشگاه بری و زنده بمونی. کلاسها هم از آخر آبان ماه شروع بشه. شهریور یا مهر ماه چون هوا خنک تر هست با بیشترین رعایت نکات بهداشتی کسی اذیت نمیشه. لطفا اقدام کنید.

  48. نفس مهرانفر گفته:

    ایلام وضعیت قرمزه قررررررمز ..روزی ۲۰۰ نفر میگیرن مثل قبرستون شده اینجا اصلن دغدغه کنکور هم ندارم اینقد که از فامیلامون میمیرن و باید منتظر مرگ بعدیا باشم و همینجوری غصه بخورم بعد بعضیاتون فکر جمعبندید و … ی خورده درک داشته باشید از من ک گذشت امسال ولی خیلیای دیگه برن سر جلسه مطمئنم امسال میگیرن و برا سال دیگه هم امیدشون از دست میره و دغدغشون میشه ب دست اووردن سلامتیشون و کنکور ۱۴۰۰ رو هم از دست میدن … اقایان خدایی و … بزارید ی خورده خنک شه تو فضای باز بگیرید این بهترین راهه ب نظرم ……. دانش اموزایی هستن که گرفتن و میشناسم و همینجوری راست راست راه میرن و جون هیشکی هم براشون مهم نیست . . . زود تر هم اعلام کنید هر تصمیمی میخواید بگیرید

  49. سید گفته:

    اگر این تعداد امضاها واقعی ست کاش با ثبت کد ملی اینها مشخص بشه. امضاهای تلگرامی و خبرگزاری فارس با اشتراک لینک تو گروهای مختلف و شبکه های اجتماعی حاصل شده. کلا در بیشترین حالت ۶ یا ۷هزار نفراند که دنبال هوچی گری هستن.
    قبلا میگفتن وایسید هوا گرم بشه ویروس میره. الان میگن که وایسید سرد بشه… خسته و فرسوده شدیم از دست شما جماعت.

  50. دانشجو گفته:

    عرض سلام خدمت تمام مسولین سازمان سنجش و وزارت علوم و وزرات بهداشت و رییس جمهور خواهشمندم با کلیه آزمونهای سراسری موافقت کنید چون جون میلیونها انسان و خانوادهشان مطرح است همانطور که طبق سخنان جناب آقای علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت و خود ستاد ملی مبارزه با کرونا سلامت داوطلبان محور اصلی خواهد بود و اگر پای سلامتی در میان باشد باز هم کلیه آزمونهای سراسری در شرایط بهتر برگزار میشود و با تعویق آن موافقند پس مثل یک مرد بقول خود وفادار بمانید و از برگزاری آزمونها در این شرایط بحرانی جدا خودداری کنید چون اگر نتوانید سلامت میلونها داوطلب شرکت در آزمونها و خانوادهشان را تضمین کنید در قبال افرادی که در این آزمونها جانشان بخطر میفتد مسولید و آنوقت اگر واقعا وجدان داشته باشید چطور میتوانید با وجدانتان و جانهایی را که گرفتید کنار بیایید بخدا کلیه آزمونها یه مدت تعویق بیفته و جون داوطلبان و خانوادهشان در سلامت کامل باشه بهتر ه یا سر موعود مقرر کنکور برگزار بشه و جان میلیونها انسان بخطر بیفته یعنی مسولین محترم بخدا تقویم آموزشی که اینقدر نگران آن هستید کمی بهم بریزد بهتر است یا اینکه جان میلیونها انسان بخطر بیفته بخطر یه آزمون که بعدا معلوم نیست بخاطر این بیماری زنده بماند لطفا با جون داوطلبان بازی نکنید و جون میلیونها انسان رو بخطر این کنکور لعنتی بخطر نندازید تورو خدا هرکس پیام منو میخونه انتشار بده تا به دست مسولین برسه تا این فشار از روی دوش همهدبرداشته شه و انشاالله همه جچیز ختم بخیر شه انشاالله آمین یا رب العالمین

  51. رحمان گفته:

    با عرض سلام خدمت ستاد کرونا و نمایندگان و وزرای مجلس. از شما خواستاریم کنکور ارشد 99 رو به اواخر شهریور ماه بندازین. فرض کنید سلامتی بچه های خودتون در میان هست. لطفا اقدام کنید. دعای همه جوانان نصیب شما خواهد شد.

  52. داوطلب دکتری گفته:

    با عرض سلام و درود
    با توجه به امار فوتی ها لطفا کنکور ارشد و دکترای ۹۹ رو فعلا تعویق کنید و یک تصمیم جدی در مورد نحوه برگزاری آزمون گرفته بشود. همه داوطلب ها درس خوندن از جمله خودم اما سلامتی جامعه مهمتر از این زمانیکه برای درس خوندن گذاشتیم هست. با تشکر از ستاد کرونا و وزرای مجلس کشور

  53. سهیل گفته:

    با سلام. خدمت مسوولان ستاد کرونا و مجلس. از شما خواستاریم کنکور ارشد و دکترا رو به آخر شهریور یا مهر به تعویق بندازین. لطفا اقدام کنید. هوای گرم و شیوع بالای کرونا این روزها مرگ و نابودی جوانان رو تهدید میکنه. در این اوضاع تحریم و اقتصاد گرانی و سخت شدن زندگی مردم حداقل این مهلت و ارفاق رو در حق داوطلبان کنکور انجام دهید. با تشکر

  54. حقیقت گفته:

    حضرت علی می گفتن:(( اگه تمام چیزای تو ۷ آسمون و زمین رو بهم بدن یه پوست جو از مورچه ای به ظلم نمی گیرم))

    اون وقت شما با مصلحت اندیشی راحت جون آدما رو می گیرید…
    قبلا به صورت غیر مستقیم(با فشار روانی و استرس؛ در حالی که راه های بهتری برای سنجیدن جز کنکور هست و بعضی کارشناسا دربارش میگن و شما حتی نمی زارید این حرفا به گوش مردم برسه)
    و حالا هم به طور مستقیم…

    براتون آدما فقط اعداد رو رقمن نه؟!

    این قتله…
    و قرار نیست یه دویستم گناه مرده ها رو بندازن رو دوشتون…
    تمام و کمال گناه قتلشون پای هر کدومتونه که ازین کنکور حمایت کنید(تا جایی که من می دونم البته)

    منطق و اینا رو بیخیال…
    وجدان هم کافیه برای فهمیدن بعضی چیزا

    Sta

  55. امیررضا گفته:

    سلام و درود
    من و شما همه مسئولیم نباید خودمونو دست کم بگیریم یا از رو تنبلی ساکت بمونیم.

    این متنو سعی کردم کامل و رک و بدون رو دروایسی بنویسم اگه صلاح دیدید انتشار بدید این رو و یه همچین چیزایی رو…

    تغییر های بزرگ از همین کارا شروع میشه!
    و بد بختی های بزرگ هم از سکوت در مقابل همین چیا شروع میشه!
    با تشکر  (sta)

    سعی می کنم مودبانه ولی صادقانه بگم…

    (و با تشکر فراوان از این سایت که اجازه نمایش نظرم رو دادن)

    خطاب به آموزش پرورش و سازمان سنجش و مافیا کنکور و… :

    دست وردارید…تموم کنید این جنایات رو… ما رو چی فرض کردید؟!!
    واقعا به فکر پولید یا دانش آموزا؟!
    اگه همون بار اول تاخیر نمی انداختید که بهتر بود اون موقع کرونا کمتر بود.
    حالا که بیشتر شده می خواید برگزار کنید؟!
    یا یه کارو نکنید یا درست انجامش بدید !
    حالا که زیاد شده کرونا و یه مدل جدید و خطرناک ترش اومده لاقل صبر کنید از اوج بیماری بیایم بیرون (عین یه مدت بیش که کم شده بود) بعد برگزار کنید…

    کنکور ذاتا چیز ناعادلانه ای هست…
    ۱۲ سال درس بخونی که بعد ارزشت که تو حدود ۴ ساعت قضاوت  کنن!
    درست تلاش کنکوری ها ارزشمنده…به هر حال مجبوریم بخونیم…ولی خود کنکور…
    بیشتر ملاک خوبی برای تعیین میزان پول آدمه تا سطح سواد و استعداد و تلاش آدم…
    اون دانش آموزی که پول نداره سی دی آموزشی یا معلم خصوصی یا ۶۰ تا کتاب کمک آموزشی بگیره آدم نیست؟!! یا تعدادشون کمه؟!!
    اگه مسئولین عاقل بودن که خیلی خوب می شد ولی این چیا حتی بحث کارشناسی و عقل هم نمی خواد!! یه ذره وجدان هم کسی داشته باشه می فهمه!

    ذات کنکور خود به خود یه *جنایت بزرگ* در حق سلامت روان و آینده ما دانش آموزا هست!
    ما کنکوریا هم مجبوریم باهاش کنار بیایم و بخونیم تا وقتی که هست…ولی اینکه کسی ازش طرفداری کنه به نظرم اون شخصم تو این جنایت سهیم می کنه!
    حالا که میگن ویروس از طریق هوا هم منتقل میشه…
    خیلیا هم(مثل من) اگه اجبارش نکنن؛ عمرا سر کنکور ماسک نمی زنیم که سختمون باشه و تمرکزمون کم بشه…
    قبلا به طور غیر مستقیم با وارد کردن فشار روانی و استرس به آدم و نابود کردن آیندش میومدن آدم می کشتن حالا ویروس هم اومده به صورت مستقیم می خوان آدم بکشن!!!!!!
    و تهش هم میگن نگران حق بچه هان…؟؟؟؟؟؟!!!
    بابا توهین به شعور ملت لاقل نکنید دیگه!

    اصلا متوجین《 آدم》 یعنی چی و چه ارزشی داره؟!
    می دونید چیه اصلا؟!

    اصلا شما بگو فقط و فقط به یه نفر آسیب برسه نه بیشتر…

    این ظلم با چه منطقی قابل توجیه هست؟!!
    چه مصلحت اندیشی بالا تر از جون آدم هست؟!!!!
    هدف وسیله رو توجیه می کنه ها؟!
    پول و این چیا که بهش اهمیت می دین چه ارزشی داره؟!

    الکی مثلا مملکت اسلامی هستا…و الکی مثلا شیعه هستیما…
    شیعه ی همون کسی که می گفت:((اگه هر چی در آسمان و زمین هست رو هم بهم بدن حاضر نمیشم یه پوست دانه جو رو از مورچه ای به ظلم ازش بگیرم))

    اینهمه نظر کارشناسی و خوب بعضیا میدن که جای کنکور چی کارا میشه کرد و حتی نمی زارید اینا به گوش مردم برسه!!!!!

    اگه بعضی از ما بچه ها هم با تعویق کنکور مخالفت می کنن به خاطر ترسی هست که شما به جونشون انداختین می ترسن اگه کنکورم نباشه دیگه کلا بزنید بد بختشون کنین…چون تو سرمون کردید هیچ راهی جز کنکور نیست در حال که هست!! دمتون گرم خوبم تو سرمون کردید؛ والا خود منم که تحقیق کردم و می دونم راه های دیگه برای سنجیدن هست هم می ترسم:)
     
     و الا هیچ آدم با وجدانی نیست که ته دلش با چنین جنایتی موافق باشه…

    پس هر کی موافقت کرد با عقب نیوفتادن کنکور لزوما به این دلیل نیست که ازش متنفر نیست…
    اتفاقا خود منم دوس دارم زودتر کنکور بدم از شرش خلاص شم:) 
    ولی خب غلطه…

    میگما… دقیقا کیا طرف شمان که این قدر قاطعانه از کنکور و عدم تغییر زمان برگزاریش دفاع می کنید ؟!

     بعضیا می خوان کنکور بدن که ازش زود تر راحت شن…

    بعضیا هم که به فکر پولن؛ اونا هیچی…

    بعضیا هم که جون آدما براشون ارزشی نداره میگن این همه مردن؛ اینم روش…  اونا هم هیچی…

    بغصیا هم که با دروغ ترسوندینشون که اگه کنکور نباشه دنیا به آخر می رسه؛ اونا هم که هیچی…

    بعضیا هم که ساکتن و مجبورن بسازن چون فکر می کنن نمی تونن چیزی رو تغییر بدن؛ اونم هیچی…

    بعضیا هم خستن کلا حوصله ی فکر کردن در مورد غلط یا درست بودن کنکور اونم تو این زمان کرونا رو ندارن…فقط بهش عادت کردن…اونا هم هیچی…

    بعضیا هم با منطق ناامیدی و بیخیالی و ((آب که از سر گذشت چه صد وجب چه یه وجب)) حرف می زنن…
    میگن: 《امتحان نهایی که برگزار شد بزار کنکورم برگزار شه (به درک که چن نفر به خاطر همون نهایی ها هم مریض شدن و بقیه رو مریض کردن و مردن؛ بیکاری؟! بیخیال این حرفا…) 》
    اینا هم که هیچ…

    کی موند پس؟!
    پس دقیقا یکی بگه کیا موافق کنکور (اونم تو زمان اوج کرونا) هستن؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟
    البته… اون انگشت شمارایی که پول و رسانه و قدرت دستشونه

    ضمنا برای اینکه از متنه برداشت بدی یا سو استفاده ای نشه میگم… قصد توهین به نظام و رهبر عزیز تر از جانم یا اون دسته از مسئولا که خوب و زحمت کش هستن رو ندارم؛ همینا اگه نبودن که تا الان بقیه مسئولین ما رو منقرضمون کرده بودن:)
    روی سخنم معلومه که با کیا هست…)

    و حرف آخر…

    حالا هم که می خواید به هر حال آدم بکشید باشه… لاقل بر ما منت نهاده دندون رو جیگر بذارید؛ بندازیدش عقب که کرونا کمتر بشه که کمتر آدم بمیره…

    با تشکر از هر کی که حوصله کرد این رو خوند
    و تشکر خیلی خیلی فراوان تر از اونایی که صلاح دیدن این و این جور چیزا رو منتشر می کنن تا بلکه مطالبه زیاد بشه و دست مسئولین برسه و تغییری ایجاد بشه
    خدا خیرتون بده

    این آخرش رو هم اگه کسی خواست باز نشر کنه متن رو می تونه حذف کنه خود دانید

    ضمنا خطاب به کنکوریا مثل خودم…(که این حرفا سبب اعصاب خوردی یا ایجاد امید الکی براشون نشه) :

    بشینید درستونو بخونید به امید تعویق کنکور نباشید😅
    اگه قبول نشدید هم چیزی از ارزش هاتون کم نمیشه ولی تلاشتونو کنید…

    ممنون
    خدا نگهدار

  56. سپیده گفته:

    کنکوری ارشد وزارت بهداشت و علوم هستم.نمیدونم کنکور انتخاب کنم یا جون خودموخانوادمو..پدر من دیابتی .مادرم مشکل قلبی داره.اگه تعویق نیفته منم نمیتونم شرکت کنم

  57. مهلا گفته:

    با سلام
    بنده پزشک عمومی هستم و امسال آزمون دستیاری دارم.
    به نظر بنده کلیه آزمونها باید در شهریور ماه که دمای هوا کمی پایینتر می آید برگزار شود تقریبا تنها فایده این موضوع نیاز کمتر به وسایل سرمایشی و پخش کمتر ویروس میباشد. هرچه کولرها با درجه پایینتر روشن باشد و یا امکان خاموش بودن آنها فراهم باشد با توجه به ذرات سنگین ویروس امکان پخش شدن آن مخصوصا در محیط های سربسته آزمونها کاهش میابد.
    اکثر افرادی که در نزدیکان بنده به بیماری مبتلا شده اند به علت حضور در اماکن سربسته و اجتماعات بوده و خانواده بنده هم خیلی موافق حضور من در آزمون نیستند.
    دیرتر از شهریور ماه هم به علت شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا باز هم صلاح نیست و تنها چند هفته تا یکماه برای آزمونها میتواند خطر انتقال رو تا حدی کاهش دهد و تصمیم عاقلانه و انتخاب بین بد و بدتر میتواند باشد وگرنه در هر صورت این خطر وجود دارد.
    این بیماری به شدت میتونه زندگی آدمها رو به خطر بیندازد.
    باید فقط از خدا بخواهیم که ابزاری فراهم کند تا این آزمونها با حداقل تضییع حق شرکت کنندگان و خانواده های آنها از لحاظ سلامت جسم و روح برگزار شود.

  58. حامد گفته:

    دو هفته تا یک ماه آزمونا رو عقب انداختن، و توی این مدت سختگیری کامل برای رعایت همگانی انجام دادن و بعدش توی شرایط ایمن تر اینهمه آدم رو کنار هم گزاشتن خیلی سخته تصمیم گرفتنش؟ رییس سازمان سنجش گفته نمیشه تقویم آموزشی دست میخوره. خوب بخوره. تقویم بهم بریزه خوبه یا کلی آدم مریض بشن.؟ ی مرجع عاقل من نمیدونم وجود نداره واقعن جلوی اینارو بگیره ک یک ماه آزمونو عقب بندازن؟ بعدش ی صحبتی هم داشتم با این دوستانی ک همینجا پیغام گزاشتن ک نمیدونم شماهایی ک میگین عقب بیفته نخوندین و میخواین بخونین و استقبال میکنین از عقب افتادن، عزیزای من کسی با یک ماه خوندن نه تو مغزش معحزه میشه ک بیاد جای شما دانشمندای علاقه مند به علم رو بگیره و نه شماها اگه واقعن درس رو برای علاقه میخونین، یک ماه پشتتون رو سرد میکنه و قبول نمیشین. بحث سلامتیه بحث اینه ک خدای نکرده تا ندیده باشین نمیفهمین چ بیماری بد و واگیرداریه. خیلی راحتتر ازونی ک فکر میکنین امکان داره بگیرین.

  59. محمد گفته:

    جوان کنکوری که امروز نمیتونه حال جامعه رو درک کنه و اصرار به برگزاری کنکور حتی قیمت جان صدها انسان داره چجور می تونه فرذا مسعولی خوب برا جامعه بشه \اونم میشه یکی از همین قماش خود خواه که تنها چیزی که براشون بی ارزشه جان انسان هاست
    من با این که امادگی کامل دارم اما به خاطر جان هموطنانم به کنکور ارشد بهداشت نمی رم
    یادتون باشه کسی که اهل علم باشه با چند ماه کم و زیاد از علم و دانش دست نمیکشه اما انسانیت رو رها نمیکنه
    تصور کنید ناقل ویروس و عامل مرگ یک انسان بی گناه بشید اگه وجدان داشته باشید چه حسی داره

  60. Sani گفته:

    سلام ، من ۴ سال دارم واسه کنکور زحمت میکشم ولی چون جون خانوادم و هم وطنام خیلی بیشتر از درس واسم ارزش داره و به نشانه قدر دانی از زحمتای کادر درمان کنکور شرکت نمیکنم حالا که کسی به فکر سلامتیمون نیست قرار نیست خودمون جونمون به خطر بندازیم کاش یکم منطق و انسانیت و عدالت داشتیم همین

  61. بهناز گفته:

    با سلام. از مسوولان ستاد کرونا و مجلس خواستاریم کنکور ارشد و دکترای 99 رو به اواخر شهریور بندازین. لطفا اقدام کنید و به داوطلبان اطلاع رسانی کنید با تشکر

  62. رامین گفته:

    با سلام. از مسوولان ستاد کرونا و مجلس خواستاریم کنکور ارشد و دکترای 99 رو به اواخر شهریور بندازین. لطفا اقدام کنید و به داوطلبان اطلاع رسانی کنید با تشکر اوضاع بحرانی کرونا و گرمای هوا واقعا اذیت کننده هست.

  63. لیلا گفته:

    لطفا کنکور ارشد رو از 2 و 3 مردادماه به آخر شهریور بندازین. بیشتر داوطلبان هم راضی هستن. هم دور شدن از گرمای تابستان و هم دور شدن از شرایط کنونی شیوع دوم کرونا خدا خیرتون بده

  64. دانیال گفته:

    سلام و درود به مسوولان ستاد کرونا. امیدوارم تعویق کنکور ارشد و دکترا رو به آخر شهریور یا اوایل مهر به تعویق بندازین و هر چه زودتر تصميم گيري کنید که داوطلبان از این استرس در بیان. با تشکر

  65. امیر گفته:

    با سلام. امیدوارم مسوولان کنکور ارشد و دکترا رو به آخر شهریور بندازن. اوضاع کشور بحرانی هست سلامتی جوانان برا این مملکت خیلی مهمه. امروز 221 نفر از کرونا فوت کردن. واقعا ستاد کرونا نمیخواد کنکور ها رو به تعویق بندازه؟!!!!!!!!

  66. فهیمه گفته:

    من داوطلب ارشدم.دیگه حالم داره به هم میخوره من واس عید آماده شده بودم .هی تعویق هی تعویق .حس میکنم هر چی خوندم یادم رفته تازه سال دونه .قشنگ دو ساله به خاطر ارشد خودمو از بقیه برنامه هام انداختم ولی تازگیا تو فامیلا مرگ کرونایی داشتیم ، خانوادم بیست و چاری در حال ضد عفونی.سر جلسم امکان نداره ماسک و تحمل کنم.من دیگ گیج شدم خیلی میترسم.حوزه من تهرانه پارسال همه تو ی دانشگاه خیلی بزرگ بودیم .دم در تا چشم کارمیکرد جمعیت بود من واقعا میترسم مبتلا شم کس دیگرو آلوده کنم

  67. فهیمه گفته:

    من داوطلب ارشدم.دیگه حالم داره به هم میخوره من واس عید آماده شده بودم .هی تعویق هی تعویق .حس میکنم هر چی خوندم یادم رفته تازه سال دونه .قشنگ دو ساله به خاطر ارشد خودمو از بقیه برنامه هام انداختم ولی تازگیا تو فامیلا مرگ کرونایی داشتیم ، خانوادم بیست و چاری در حال ضد عفونی.سر جلسم امکان نداره ماسک و تحمل کنم.من دیگ گیج شدم خیلی میترسم.حوزه من تهرانه پارسال همه تو ی دانشگاه خیلی بزرگ بودیم .دم در تا چشم کارمیکرد جمعیت بود من واقعا میترسم مبتلا شم کس دیگرو آلوده کنم

  68. محمد گفته:

    سلام من فرصت نکردن کنکور ارشد ناپیوسته ثبت نام کنم
    الان فرصتی هست که بتونم ثبت نام کنم؟

  69. محمد گفته:

    یک سوال مهم دیگه
    من که نتونستم تو کنکور ناپیوسته ارشد ثبت نام کنم
    باید تو چه دانشگاه هایی ثبت نام کنم
    مثلا من که کنکور ندادم باید پیام نور برم یا ازاد یا چه دانشگاهی بدون کنکوری هارو ثبت نام میکنه؟

  70. مهرداد گفته:

    با سلام. انشالله کنکور ارشد و دکترا به آخر شهریور یا اوایل مهر بیفته و کلاسها هم از آبان ماه شروع بشه. قرارشده به خاطر وضع بحرانی کشور به خاطر شیوع دوم کرونا شنبه آینده در مجلس تصمیم گیری بشه. از ستاد کرونا خواستاریم این دو کنکور رو به تعویق بندازه با تشکر از ستاد کرونا

  71. ریحان گفته:

    با سلام
    وقتی جان آدم ها مهم هست حکم عقل می گه اصلا برگزار نشود
    جان آدمی وسلامت هزاران مادر وپدر
    وعمری غصه ودرد جای خالی عزیزان خیلی سخت
    است

  72. تعویق کنکور گفته:

    وزیر علوم تعهد بده،کنکوری ها مبتلا به کرونا نمیشوند

    در شرایطی که حج و اربعین تعطیل شده برگزاری کنکور یعنی فاجعه
    حمایت کنید از این کمپین تا صدامونو بشنون و بدونن کارشون بی جواب نیست

  73. پارمیس گفته:

    با سلام
    شهر من در وضعیت قرمز قرار داره به گفته خود مسئولین بیشتر از پنجاه درصد مردم اینجا به کرونا مبتلا شدند بنده اصلا حاضر به شرکت در ازمون در چنین شرایطی نیستم من بیماری قلبی دارم و برادرم شیمی درمانی میشه اگر به کرونا مبتلا بشیم هم من و هم برادرم هر دو می میریم و پدرو مادرم داغ دو تا بچه با هم رو دلشون میمونه واقعا متاسفم که با خود خواهی با جون ما بازی می کنید
    و اینکه دوست عزیز اگه میترسی نیا حرف قشنگی نیست ما هم مثل شما زحمت کشیدم و حتی شاید بیشتر

  74. اصغر گفته:

    سلام. دغدغه ای که اون دسته از دوستانی که خوندن و میگن که تعویق مجدد باعث میشه هر چی خوندن فراموش بشه یا … کاملا قابل احترامه ولی چندنکته وجود داره: دوستان عزیز با یک ماه تعویق اصلا چیزی فراموش نمیشه و این نوع فکر ها میتونه بیشترناشی از فضای متاسفانه بد موجود باشه یا استرسی که وجود داره و اصلا واقعیت نداره. دوم اینکه مسئولین محترم نگران بهم خوردن تقویم اموزشی اند، قابل توجه اون عزیزان که ایا سال پیش تقویم اموزشی بهم نخورد ایا سرفصل های تعریف شده کامل تدریس شد به هیچ عنوان، اگر سنجشی ها فقط میخان باری که روشون رو خیلی زود بردارن و کار خودشونو راحت کنن خب صریح بگن چرا این درو و اون در میزنن. و در آخر هم اینکه هر کاری هم بکنن بازم نمیتونن جلوی ازدحام های ورودی و خروجی،حین امتحان و …رو بدرستی انجام بدن باتوجه به اینکه این بیماری مرموز خودشو اصلا چند روز نشون نمیده اونو چیکار میکنن.
    و یک چیز جالب اینکه خوندم گفته بودن از دانشجویان مبتلا تو بیمارستان کنکور میگیرن واقعا ادم نمیدونه گریه کنه یا بخنده.

  75. مهران گفته:

    با عرض سلام. از مدیران محترم ستاد مبارزه با کرونا و مسوولان مجلس و وزارت علوم خواستاریم کنکور ارشد و دکترای 99 رو در این شرایط بحرانی کرونا و اوج گرمای تابستان به تعویق بندازین. آخر شهریور یا اوایل مهرماه فرصت خوبی برای آزمونها هست. حالا یک الی دوماه کلاسها دیرتر شروع بشه. در عوض سلامتی داوطلبان و دعای خیر والدین آنها پشت سر شماست. با تشکر. لطفا اقدام کنید

  76. ......... گفته:

    سلام تو رو خدا تا دیر نشده از این فاجعه میلیونی جلوگیری کنید خیلی شرایط بغرنجه بخدا همه اینا که مبتلامیشن یا فوت میکنند انسانند چرا شماهایی که مخالف تعویق کلیه آزمونها و کنکور هستید فکر میکنید همه تنبل و درس نخون و فقط آسمون خدا سوراخ شده شما تعداد محدود و کوته عقل درسخون و باسوادای مملکتید خدا به داد همه ما و این ایران برسه که عده ای بی کفایت بی عقل و بی تدبیر بر راس مملکت نشسته اند و حکومت رو اداره می کنند و حاضرند بخاطر منافع شخصی و پر کردن جیبهایشان در این شرایط وخیم کلیه آزمونها رو در موعد مقرر برگزار کنند و اصلا برایشان سلامت داوطلبان و خانوادهشان مهم نیست ببخشید بی پروا می گویم اگر واقعا قصد کشتن مردم رو دارید حداقل در این کار راستگو و صادق باشید و واقعیت رو بگویید تا خیال همه راحت شود شما عزیزان نمیدانید که اگر ملتی نباشد دولتی هم در کار نخواهد بود

  77. داوطلب کنکور ارشد گفته:

    سلام
    لطفا برگزاری کنکور ارشد99 رو لغو کنید.برگزاری کنکور ارشد امسال در وضعیت قرمز و هشدار خیلی ازاستانها ایران رو به اوج فاجعه انسانی و مرگ هزاران انسان بیگناه خواهدبرد.بخدا من هم تا حالا خیلی درس خوندم حدود 3500 ساعت تا یه رتبه تک رقمی شم قبلا المپیادی بودم.ولی امتحان دادن تو این شرایط یعنی خودکشی دسته جمعی.از بین رفتن منابع انسانی ایران و استعدادهای ایران و خانواده هاشون چه نفعی براتون داره؟
    4 ساعت در فضای دربسته نشستن داوطلبهایی که گرمشون میشه و خیلیهاشون ماسک برمیدارن ممکنه علائمی نداشته باشن و ناقل باشن و با یه سرفه یا عطسه صدها نفر الوده بشن.کولر هم که هست و ویروس پخش میکنه.
    اگه امکانش هست برگزاری کنکور ارشد لغو کنید و گزینش بر اساس سوابق تحصیلی و معدل واقعی داوطلبان انجام بدید.تا من و کسانی که مثل من درس خوندن و از همه چی زدیم و درس خوندیم تا دانشگاه شریف و تهران قبول شیم.هم سلامت بمونیم و هم قبول شیم و زحماتمون هدر نره.
    از ستاد کرونا و سازمان سنجش تقاضا دارم رسیدگی بفرمایید.

  78. داوطلب ارشد گفته:

    ضمن عرض سلام و خداقوت به همه مسوولان و دوستان عزیزتر از جانم که به خاطر بیماری کرونا و جلوگیری از بخطر نیفتادن جان خودشان و خانوادهشان و همه هموطنان که تمام سعی و تلاششان را میکنند تا کنکور به تعویق بیفتد با آنکه بخاطر این کنکور آماده اند و تمام کوششان را کرده اند کمال تشکر رو دارم
    عاجزانه و مخلصانه از رهبر عزبز ، شخص محترم رییس جمهور ،وزرات بهداشت که در این شرایط بحرانی واقعا از هبچ خدمتی نسبت به مردم کوتاهی نکردند و جان همه ملت ایران برایشان مهم است و واقعا ستودنیست ،وزرات علوم ،وزارت سنجش خواهشمندم تا رسیدن به شرایط پایدار و ایمنی در مقابل این بیماری منحوس از برگزاری تمام آزمونهای ملی و سراسری جدا خودداری فرمایند چون واقعا جان میلیونها داوطلب و خانوادهشان مطرح است کنکور و همه آزمونها رو می شود در شرایط ایده التر انجام داد و قابل جبران است ولی جان باختن عده کثیری از داوطلبان و خانوادهشان اصلا و ابدا قابل برگشت و جبران پذیر نیست پس تا دیر نشده لطفا اقدامات لازم را در این زمینه مبذول فرمایید با احترام و تشکر فراوان از همه شما بزرگواران

  79. ارشد گفته:

    ضمن عرض سلام و خداقوت به همه مسوولان و دوستان عزیزتر از جانم که به خاطر بیماری کرونا و جلوگیری از بخطر نیفتادن جان خودشان و خانوادهشان و همه هموطنان که تمام سعی و تلاششان را میکنند تا کنکور به تعویق بیفتد با آنکه بخاطر این کنکور آماده اند و تمام کوششان را کرده اند کمال تشکر رو دارم
    عاجزانه و مخلصانه از رهبر عزبز ، شخص محترم رییس جمهور ،وزرات بهداشت که در این شرایط بحرانی واقعا از هبچ خدمتی نسبت به مردم کوتاهی نکردند و جان همه ملت ایران برایشان مهم است و واقعا ستودنیست ،وزرات علوم ،وزارت سنجش خواهشمندم تا رسیدن به شرایط پایدار و ایمنی در مقابل این بیماری منحوس از برگزاری تمام آزمونهای ملی و سراسری جدا خودداری فرمایند چون واقعا جان میلیونها داوطلب و خانوادهشان مطرح است کنکور و همه آزمونها رو می شود در شرایط ایده التر انجام داد و قابل جبران است ولی جان باختن عده کثیری از داوطلبان و خانوادهشان اصلا و ابدا قابل برگشت و جبران پذیر نیست پس تا دیر نشده لطفا اقدامات لازم را در این زمینه مبذول فرمایید با احترام و تشکر فراوان از همه شما بزرگواران

  80. ارشد گفته:

    ضمن عرض سلام و خداقوت به همه مسولان
    عاجزانه و مخلصانه از رهبر عزبز ، شخص محترم رییس جمهور ،وزرات بهداشت که در این شرایط بحرانی واقعا از هبچ خدمتی نسبت به مردم کوتاهی نکردند و جان همه ملت ایران برایشان مهم است واقعا قابل ستودنیست ،وزرات علوم ،وزارت سنجش خواهشمندم تا رسیدن به شرایط پایدار تر و ایمنی در مقابل این بیماری منحوس از برگزاری تمام آزمونهای ملی و سراسری جدا خودداری فرمایند چون جان میلیونها داوطلب و خانوادهشان مطرح است همه آزمونها رو می شود در شرایط ایده آل تر انجام داد و قابل جبرانست ولی جان باختن عده کثیری از داوطلبان و خانوادهشان اصلا و ابدا قابل برگشت و جبران پذیر نیست پس تا کار از کار نگذشته لطفا اقدامات لازم را در این زمینه مبذول فرمایید با احترام و تشکر فراوان از همه شما بزرگواران
    کوچیک شما داوطلب ارشد

  81. تعویق تعویق گفته:

    سلام تعویق کلیه آزمونها تو این شرایط اسفناک و مرگبار شرعا و عرفا واجب واجبه همه متقاضیان این آزمونها در تمام مقاطع مختلف خواستار تعویق کلیه آزمونها هستیم استدعا دارم زودتر تصمیم گیری نمایید و این آزمونها به اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه موکول شوند
    سلامت دانشجو ووووووووووووووووووووووووووووووووووو

  82. Alireza گفته:

    خب باید بگم که آزمون های ارشد و دکتری تعویق شدن و زمان جدید هم اعلام میشه.. خوش به حال اون عده ای که دلسوزانه از حقشون گذشتن و گفتن بخاطر سلامت همدیگه صبر کنیم و بد به حال اونایی که بهونه میاوردن خسته شدیم و بدیم زودتر تموم شه که خلاص شن و برن پی خوش گذرونی. فراموش نکنید کسی ک آمادس واسه امتحان با دو سه هفته بلده چیکار کنه که چیزی یادش نره و بیشتر مسلط شه. آرزوی موفقیت برای همه

  83. سید گفته:

    یا جد سادات خودت به دادمون برس تا اتفاق وحشتناکی رخ نداده همه کنکور ا به تعویق افتد تا زمانی که از پیک دوم بیماری خارج شده در امان باشیم آخر خدای من آقای حریرچی شما با چه استدلالی مراکز خرید رو با آزمونها یکی میکنید امروز طبق آمار ۲۴ساعت گذشته تعداد فوتی ها ۱۹۸ یا ۱۹۴تا بوده و شمار مبتلایان و فوتی ها همچنان روند صعودی دارد خدایا فقط خودت چون هیچکس بهتر از خودت به فکر بنده هاش نیست پس یا علی مدد

  84. مدافع سلامت دانشجو گفته:

    سلامو هزاران سلام بر مدافعان سلامت و همچنین تبریک از تعویق افتادن آزمون دکتری و ارشد و انشاالله بقیه آزمونها
    دوستان همیشه تا قیام قیامت این حقه که بر زور غالب میشه و همیشه پیروز میدانه
    بخداااااااااااااا خود خودعشقی برای همه مدافعان سلامت در تمام مقاطع و حوزه های مختلف آقای دکتر نمکی عزیزببخشید به اسم کوچیک میگم جناب آقای سعید خان واقعا دمت گرم و همچنین یاران و همکاران عزبزت که برای احقاق حق همه هموطنان ازهیچ تلاشی مضایقه نفرمودید من از طرف خودم و همه داوطلبان تعویق آزمون در تمام مقاطع تحصیلی سپاسگزارم امیدوارم همچنان که مایه امید و خرسندی ما ناامیدان شدید تا از بخطر افتادن جانمان حمایت کنی خداوند منان همچنان الطاف و نعمات خودش را برای شما سروران گرامی بیش از پیش ارزانی نماید و از گزند تمام آفات و بلایا در امان و پناه خود نگهدارد الله نگهدارتان دست حق همراهتان انصافا کشور ما به مردان بزرگی مثل شما نیاز دارد تا درودی دیگر بدورد
    بیزحمت پیام منو نشر بدید تا بدست جناب آقای دکتر نمکی و همکاران عزیزشان برسد تشکر

  85. فرناز گفته:

    کنکور به عقب بیندازید خودتان هم میدانید فاجعه به بار می آید ، این اشتباه بزرگ رو نکنید مسئولیت جان های همه ما با شماست

  86. داوطلب کنکور ارشد گفته:

    این روزها یکی از سخت ترین روزهای زندگیمه.برای درس خوندنها بی خوابی کشیدنها برای عمر و ساعت جوونی که تو درس خوندن و تلاش کردن گذشت.تو شهری که هر چی میگردی کار پیدا نمیشه دلار میشه 25000 تومن با این تورم و گرونی یک ساله نشستم درس خوندم به امید قبولی و موفقیت.شاید ارشد و دکتری بخونی کار پیدا بشه شاید شاید شاید…
    اما حالا که کرونا اومده و بازرسی بدنی میکنن در هر حوزه برای اینکه کسی تقلب نکنه اون کسی که بازرسی بدنی میکنه خودش ماسک بزنه و دستکش بپوشه ناقل ویروسه.حتی اگه یه داوطلب به ویروس آلوده بشه به همین راحتی کرونا رو به همه داوطلبان حوزه امتحانی منتقل میکنه برگزاری کنکور یعنی خودکشی دسته جمعی نیروهای انسانی کشور ما با یک ویروس طراحی شده که سلاح بیولوژیکه طرفیم. آقای وزیر بهداشت محترم فکری به حال جون ما داوطلبان کنکور کنید.این پروتکل های بهداشتی که گفتید رعایت میکنید خیلی ناقصه.ستاد کرونای عزیز وقتی بیمارستانها دیگه جا ندارن تعویق کنکور مشکلی رو حل نمیکنه.کنکور لغو کنید و گزینش بر اساس سوابق تحصیلی انجام بدید.کلاسها هم مجازی برگزار کنید تا جون نیروهای انسانی کشور به خطر نیفته.با این شرایط سخت اقتصادی داریم زندگی می کنیم دیگه جونمونو به خطر نندازید.با تشکر.

  87. فرزانه گفته:

    اقا ما کلی برنامه ریزی کردیم برا اون تاریخ من بلیط گرفتم کار اداری مهم دارم همینجوری یه شبه تغییر میدین یعنی چی

  88. فوزیه گفته:

    سلام وعرض ادب من با وجود دو بچه و کار خونه وزندگی رسیدم درسهایم رو خوب بخونم و چه شبهای که تا ساعت 3شب نشتم خوندن اما بخاطر جون همه ی عزیزان راضیم که کنکور ا رشد اواخر شهریور بر گزار بشه فقط وفقط بخاطر سلامتی همه عزیزان

  89. علی گفته:

    ما نمیگیم کنکور برگزار نشه یا یکسال به تعویق بیفته یا قبلش واکسینه شیم بعد کنکور بدیم یا با تعویق یک ماهه کرونا از بین میره. نه منظور ما این نیست چون قطعا تمامی اینها نشدنی و حاله. اتفاقا برای امثال منی که شبو روز درس خوندم و از تفریحاتم زدم بایدم کنکور برگزار شه. اما لاقل تمامی کنکور ها رو به اواسط شهریور منتقل کنین تا کمی هوا بهتر شه تا بتونیم این ماسک لعنتی رو تحمل کنیم واقعا ادم نفسش بند میاد همینطوریشم با ماسک چه برسه تو اوج گرما باشه. خواهش میکنم جناب نمکی و دیگر مسؤلین دلتون به حالمون بسوزه و مارو از بچه های خودتون بدونین. نذارید یک عمر خاطره تلخ تو ذهن دنیا بمونه. اوناییم که با تعویق مخالفن همونایین که جیبشون با پول مردم پر میشه مثل سازمان سنجش و قلمچی و…

  90. الهام گفته:

    دیگه خسته شدیم از اینهمه بی مسئولیتی وزیر وزرا ومسئولینمون اگه جون ادما واستون مهم نیست و فقط میخوایید کنکور برگزار بشه که بار مسغولیت کنکور برداشته بشه از سرتون.کنکورو برگزار کنید همون جور که امتحانهای نهاییرو برگزار کردید و باعث بیشتر شدن تلفات شدید.مطمن باشید اگه هر کدوممون کرونا بگیریم خانوادهامون دست از سرتون برنمیدارنو ازتون شکایت میکنن .اگه خیلی دوست دارید کنکور برگزار بشه دومرحله ایش کنید ی سری اونایی ک دارن خودشونو میکشن واسه کنکور ازشون تعهد بگیرید که مسئولیت سلامتشون باخودشون. یک سری هم ماها که عقلمون بر احساسمون چیرست میخواییم چند ماه بعد که اوضاع بهترشد امتحان بدیم ما این خقو داریم برای سلامتی خودمون تصمیم بگیریم .وقت گداشتیم درس خوندیم اما سلامتمون مهمتره باید برامون و زمانمون وسلامتیمون ارزش قائل بشید .

  91. فرهاد گفته:

    میگید کنکور ارشدو عقب بندازن خب درست، از اونور بیشتر داوطلبان مرد یکسال فراغت تحصیلیشون تموم شده و فقط تا اخر تابستون و یک ماه بهشون نظام وظیفه مهلت داده، حالا طرف کنکور نده و عقب بیوفته باید بره سربازی توی این اوضاع، قربون نظام وظیفه هم برم ک حرف خودشونو میزنن و میگن حاضر نیستن کوتاه بیان، پس بهتره کنکورو همون تاریخ. خودش برگزار کنن

  92. علیرضا گفته:

    دوستان سوال من اینه که چرا آزمون ورودی حوزه های علمیه آنلاین برگزار میشه؟؟ اما کنکور ها باید حضوری باشن و این همه هم اصرار میکنن از سنجش و وزارت علوم که حتما زمان مقرر با رعایت پروتکل های بهداشتی که از حالا مشخصه کشکه، برگزار میشه، ظاهراً این وسط عده ای جان عزیزترن!! میشه تعویق کرد تا زمینه آنلاین فراهم بشه لااقل برای ارشد و دکتری، میشه صبر کرد تا موج پاییز و زمستان کنترل بشه، سلامت مهم تره یا تامین بودجه دانشگاه آزاد و پردیس ها!!!

  93. پریا گفته:

    سلام منم ازمون ارشد دارم ینی واقعا بخاطر کرونا خیلی استرس دارم قلبم تند میزنه اصلا…. مادرم ریه هاش مشکل داره وتازه عمل کرده و فرستادیمشون منزل خویشان ک بنده اگر این هفته کنکور بدم مشکلی برای مادرم پیش نیاد انشالله مسولین کنکور را ی مقدار بتعویق بندازن و بین ۳مرحله ای گذاشتن یک فاصله ای ایجاد کنن و بفکر یک فضای ازاد تری واس کنکور باشن باورکنید بفکر اینم ۲تاماسک بزنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز