آغاز تعطیلی مشاغل به دلیل کرونا از دوشنبه

لست سکند

سخنگوی دولت از شدت گرفتن تدابیر ضد کرونا از روز دوشنبه 5 آبان ماه خبر داد واظهار کرد: در این گام ، مشاغل گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در ۴۳ شهرستان تعطیل می شود.

به گزارش کاماپرس، بحث تعطیلی مشاغل برای پیشگیری از کرونا از مدتی پیش مطرح بود و امروز خبر رسید که این طرح به زودی اجرایی می شود.

در این گام مشاغلی گروه 2 که برخی از آنها عبارتند از؛ پاساژها، بنگاه های خودرو، آرایشگاه های مردانه ، قنادی ها، بستنی و آبمیوه فروشی ها ، آژانس های مشاوران املاک، بوتیک ها و فروشگاه های پوشاک و کفش و کیف، فرش فروشی ها و موکت فروشی ها ، فروشگاه های لوازم خانگی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فود فروشی ها ، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و … تعطیل می شوند.

همچنین مراکز گروه شغلی گروه 3 که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از ؛ تالارهای پذیرایی، سینماها و تئاترها، استخرهای سرپوشیده، مهد کودک ها، آرایشگاه های زنانه ، موزه ها و … تعطیل خواهند شد.

علاوه بر این بر اساس این طرح، مراکز شغلی گروه 4 که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از؛ باشگاه های ورزش های پربرخورد، کافه ها و چایخانه ها و قهوه خانه ها ، مراکز تفریحی آبی و … تعطیل می شوند.

راز آسمان پایتخت

علی ربیعی سخنگوی دولت افزود: بدیهی است مشاغل مرتبط با زندگی روزمره و نیازهای ضروری مردم از جمله اورژانس‌ها، مراکز خدماتی و اداری، مراکز امنیتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و… به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گفته ربیعی از روز دوشنبه هفته جاری محدودیت‌های شدید اعمال خواهد شد و لیست این 43 شهرستان که مشاغل آن باید تعطیل شوند به استانداران اعلام می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “آغاز تعطیلی مشاغل به دلیل کرونا از دوشنبه

  1. محمدرضا عباسی گفته:

    متاسفانه یک بی نظمی در باره مصوبات کرونا وجود دارد؛ اولاً جایی نیست که اگر سوالی باشد پرسیده شود، متاسفانه انسجام هم وجود ندارد امروز بخشنامه می شود که کارمندان تمام شهرستان های استان تهران تعطیل است فردا شخصی دیگر بخشنامه می کند که بخشنامه پیشین اشتباه بوده و باید آنهایی هم که رفته اند مرخصی استحقاقی رد کنند. دوم اینکه؛ ادارات تهران را تعطیل کردند و ادارات شهرستان های اطراف تهران مانند اسلامشهر، شهر قدس و غیره را تعطیل نکردند این در حالی است که اولاً وضعیت شهرستان های مذکور بحرانی تر از تهران است ثانیاً در حدود پنجاه درصد از کارمندان شهرستان های تابع تهران، در تهران سکونت دارند رفت آمد آنها به شهرهای مذکور موجب بحرانی تر شدن اوضاع می شود آنها هم مریضی را از شهرستان های اطراف به تهران منتقل می کنند و هم برعکس از تهران به آنها بیماری منتقل می کنند به ویژه اینکه به دلیل طولانی شدن مسیر رفت آمد، این بیماری در مسیر بیشتر شیوع می شود. بنابر این تعطیلی کل استان تهران ضروری به نظر می رسد ضمن اینکه این شائبه ایجاد می شود که مبادا مسئولین محترم ستاد کرونا محل شغل خودشان در تهران واقع است و به این دلیل فقط اقدام به خود تعطیلی نموده اند

    • ستاره گفته:

      این که فرمودید وضعیت شهرستانها از تهران بحرانی تره جدا جالب بود!
      اول اینکه به عنوان کادر درمان عرض میکنم اگر وضعیت شهری قرمز باشه وضعیت تهران سیاه شده چون تهران تنها شهر ایران هستش که ممنوعیت ورود پلاک غیر بومی نداره. چون قانون مسخره ی پایتخت بودن توی ایران این رو میگه که تهران به عنوان پایتخت وظیفه داره به کل ایران سرویس بده صداشم درنیاد. پس اتفاقا اگر بقیه ی ‌کشور یه هفته تعطیل بشن تهران باید دوبله تعطیل بشه چون زحمت بقیه ی شهرها رو هم داره به دوش میکشه
      این که گفتید “بخاطر اینکه شغل خودشون تو تهرانه” برادر اونایی که بالا نشین هستن انقدری گردن کلفت و قدرتمند هستن که تعطیلی هم نباشه خودشون واسه خودشون 6 ماه مرخصی “””باحقوق””” رد بکنن

  2. RadReza گفته:

    تا زمانی که بانکها و ارگانهای دولتی باز هستند همین اش هست و کاسه لطفا بانکها ر و تعطیل کنید با ۵۰ درصد کردن پرسنل فشار بیماری رو اون ۵۰ درصد هست ‌.یا اون شعبه های که باز هست می اید و این باعث بیشتر شدن پیک بیماری میشودتا دولت دوهفته تعطیل کامل نشود و همه در خانه نمانند تا بیمار از سالم جدا شود با این روش این تنهاراه مبارزه با این ویروس بدون دارو هست . این کار باعث میشود که بدلیل تردد نکردن در شهر خود به خود شهر هم پاکیزه شود از ویروس. لطفا خواهشا همه جا را دوهفته تعطیل کنید تا بیماری جمع شود.
    کشور دارد به قهقرا میرود لطفا تعطیل کنید با دوهفته تعطیلی کشور نابود نمیشود بعدتعطیلی جلوگیری کنید از بیرون امدن مردم مطمعا باشید با این تعطیلی ۵۰ درصد از کسانی که رعایت میکنند از خانه خارج نمیشوند همین ۵۰ درصد برای جمع کردن بیماری کافی هست

  3. شاکی گفته:

    مارو فرض کردین یا خودتون واقعیات جامعه رو نمیفهمید کو دورکاری کدوم رییسی با دورکار کارکنان موافقت کرده کارمندای بدبخت باید بیان تنگ دل هم تو فضای بسته بعدم میگین علارغم تمهیدات کنترل نشد خودتون خوب میدونید این اداهای تعطیلی و دورکاری برای اجرا نکردنه مدیر سازمانیتون هم مثل خودتون که تعطیل نمیکنید دل نمیکنن دورکاری بدن تو همین ادره ما 30% دارن با وجود داشتن کرونا میان یرکار سازمان دولتی هم هستیم تو تین مملکت جون کسی مهم نیست این محدودیت هم جز اداهای عوام فریبانه است که برای ارا نکردنه

  4. ارزنتال گفته:

    امان از جهل امان از مردمی که عرق ملی ندارن و خیانت و وطن فروشی و نشانه ی
    شخصیت و کلاس میدونن اینا بازمانده و اعقاب همونهایی هستن که زمان جنگ بواسطه کم دل و جرات بودن لباس مخالفت با رژیم و پوشیدن درست مثل الان که اوناییکه باغیرتن موافق رهبری ک بی غرتها مخالف ک طرفدار امریکا هستن حالا کورونا اگه اعمال محدودیت کنن مگیم حکومت نظامیه اعمال نکنن میگم دولت اهمیت نمیده زمان شاه جشن ۲۵۰۰ ساله میگرفت شاگی میشدیم الان جشن نمیگیریم شاکی میشیم محرم که میشه نذری ک میگیریم میگیم اینا عرب بودن بما چه مریض که میشیم یا ابولفضل یا علی …. ….
    به اکثر این جماعت ازپنجاه یا صدسال دیگه حرف بزنی و از اینده بچه و نوه هاشون بگی فقط یه جواب میدن متفق القول میگن ما که نیستیم ببینیم هرچی میخواد بشه گوشت و مرغ واسشون مهمتر نوامیسشونه میدونین اگه علی خامنه ای برای ایران و ایرانی بد بود و ضرر داشت الان تمام این دشمنهاش داشتن از خوبیهاش برای ما میگفتن
    امان از جهل امان از تن بیغرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز