تعطیلاتی خاطره‌انگیز با رزرو تور تبریز از مشهد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تبریز یکی از شهرهای شمال غربی ایران است که از نظر گردشگری جذابیت خاصی دارد. کوهستان‌های جذاب، طبیعت زیبا، بناهای تاریخی و باستانی و مردمان مهربان و خونگرم باعث شده است تا تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از این شهر روز به روز افزایش پیدا کند و تور تبریز از مشهد، تهران، اصفهان، کرمان و … نیز همیشه یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین تورها به شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روستای تاریخی کندوان، روستای مدفون شده حیله ور، مسجد کبود، موزه قاجار، موزه مشروطه ، مقبره الشعرا و غیره از مناظر و مکان‌های دیدنی هستند که در تور تبریز از مشهد می توان از آن‌ها بازدید کرد.

روستای زیبا و تاریخی کندوان

این روستای صخره‌ای از مناطق گردشگری جذاب تبریز به شمار می‌رود که در کوه سهند و به صورت پلکانی واقع شده است. بطور کلی در سراسر دنیا تنها سه روستای صخره‌ای شکل وجود دارد که دو روستای دیگر در کشور ترکیه و آمریکا قرار دارند و اکنون به صورت متروکه درآمده‌اند. اما در روستای کندوان تبریز هنوز زندگی جریان دارد و جمعیتی حدود 800 نفر در این روستا زندگی می‌کنند .مردم این روستا در صخره‌ها برای خود انبار، کارگاه و آغل نیز فراهم کرده‌اند. آب معدنی این روستا نیز از معروفیت بالایی برخوردار است و حتی گفته می‌شود که برای بیماری‌های گوارشی مفید است. همچنین گلیم، جاجیم ، عسل طبیعی، خشکبار، گردو، کره محلی، ادویه‌جات و غیره از دیگر مواردی است که در این روستای شگفت ‌انگیز می‌توان یافت. توصیه می‌شود گردشگران بازدید از روستای صخره‌ای کندوان را در تور تبریز از مشهد از دست ندهند.

راز آسمان پایتخت

پارک جذاب و مهیج ائل گلی

پارک ائل گلی یکی دیگر از جاذبه‌ها و تفرجگاه‌های زیبای شهر تبریز است. آبگیر ایل گل به معنی استخر مردم است . قبل از انقلاب به این پارک نام شاه گلی نیز گفته می‌شد که به معنای استخر شاه است. دریاچه ایل گلی در دوران آق قویولونها و صفویان ذخایر آبی را تامین می‌کرده است.در دوران‌های مختلف درخت‌ها و گل‌های زیبایی اطراف دریاچه کاشته شد که سبب افزایش زیبایی و جذابیت بصری این پارک شده است. در وسط این دریاچه هم ساختمان هشت ضلعی زیبایی وجود دارد که هم اکنون به عنوان تالار از آن استفاده می‌شود. همچنین در پارک ائل گلی شهربازی، پیست اسکیت، قایق سواری ، دوچرخه سواری و… نیز فراهم است تا گردشگران بتوانند نهایت استفاده را از این پارک باشکوه داشته باشند.

موزه قاجار تبریز؛ خانه امیر نظام گروسی

صاحب اصلی این موزه که دوران قاجار بنا شده است، امیر نظام گروسی است که از رجال مهم سلطنت ناصرالدین شاه بوده است. امیر نظام گروسی به دلیل توجه به قشر فقیر و ضعیف جامعه و حل مشکلات مردم در نزد عموم مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بود. این موزه باشکوه در محله ششگلان تبریز قرار دارد که یکی از محله‌های قدیمی و معروف شهر تبریز به شمار می‌رود. این موزه دارای دو طبقه است که در طبقه اول تالار سکه، آیینه ، آبگینه، فلزات و… قرار دارد ودر زیرزمین این بنا نیز تالار فانوس، اسلحه قفل و… وجود دارد. این مکان در سال 1370 توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری و از سال 1380  پس از بازسازی و مرمت مورد دسترس و بازدید مردم قرار گرفت.

مقبره الشعرا تبریز

مقبره الشعرای تبریز محل دفن بیش از 400 شاعر و ادیب فرهیخته است که در زمان‌های مختلف در این مکان دفن شده‌اند. از شهریار  و خاقانی گرفته تا اسدی طوسی و شروانی. به دلیل اینکه در طی گذشت زمان زیاد (حدود 800 سال) و عواملی مانند زلزله و سیل چیزی از قبرهای ادیبان و شعرا باقی نمانده است ، هم‌اکنون تنها یادبودی از آنان در این مکان وجود دارد. آخرین شاعر مشهور و محبوب دفن شده درمقبره الشعرا، محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار ، شاعر بلند آوازه ایرانی است.

رزرو تور تبریز از مشهد مجموعه سپهر سیر

مجموعه سپهر سیر یک مجموعه کارآمد برای رزرو تورها و همچنین یک همراه خوب در طول سفر است. در وبسایت سپهر سیر می‌توان به آسانی تورها را رزرو کرد و حتی امکان پرداخت اقساطی بدون کارمزد این تورها نیز وجود دارد. در تور تبریز این امکان وجود دارد که در کنار گردش و تفریح، به بازدید از مناطق تاریخی و طبیعی نیز پرداخت. علاقمندان به رزرو تور تبریز از مشهد می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و قیمت‌ها به وبسایت مجموعه سپهر سیر مراجعه فرمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : سپهرسیر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز