تصاویر قطار لوکس و زره پوش کیم جونگ اون در سفر به روسیه

سفر با قطارهای لوکس و زرهی، دهه‌هاست که به‌عنوان یک روش حمل و نقل سنتی، مورد استفاده رهبران کره شمالی قرار می‌گیرد. اخیرا سفر کیم جونگ اون از طریق راه آهن به روسیه توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، کیم بعدازظهر یکشنبه گذشته سوار بر قطار شخصی خود پیونگ یانگ را به مقصد مسکو ترک کرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

این قطار طی یک مراسم باشکوه توسط گارد افتخاری ارتش و انبوهی از مردم قشر رده بالا بدرقه شد و در روز سه‌شنبه به دروازه اصلی راه آهن خاور دور روسیه رسید.

رهبر سابق این کشور، کیم جونگ ایل، از پرواز بیزار بود و در طول حکومت خود تنها ۱۷ سفر خارجی انجام داد که همه آن‌ها با قطار انجام شدند. با این حال کیم جونگ اون بهتر با هواپیما کنار می‌آید اما تحت تأثیر پدرش ترجیح می‌دهد در اکثر مواقع از قطار شخصی‌اش استفاده کند.

لازم به ذکر است که این سفر ۲۰ ساعته با وجود امکانات مجلل و ابزار محافظتی و ارتباطی‌ قطار، چندان هم برای رهبر کره شمالی سخت نبوده است.

طبق شنیده‌ها سخنان رهبران دو کشور احتمالا بیشتر حول محور فروش تسلیحات کره شمالی برای پر کردن ذخایر روسیه در جنگ با اوکراین خواهد بود.

هنوز مشخص نیست کیم در بازگشت نیز از خط آهن استفاده خواهد کرد یا خیر، با این حال تضاد مسافرت لوکس او با فقر شدید مردم کره شمالی کانون توجه رسانه‌ها بوده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز