تصاویری خیره کننده از عظیم ترین ناو هواپیمابر جهان؛ هیولای اقیانوس ها (فیلم)

ناو هواپیمابر
لست سکند

ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد به عنوان بزرگترین ناو هواپیمابر جهان در ناوگان دریایی نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت می کند. ساخت این ناو هواپیمابر هشت سال به طول انجامید و چندین سال مورد تست و آزمایش های گوناگون قرار گرفت. این ناو که در سال 2017 خدمت خود را آغاز کرد، آنقدر بزرگ است که می تواند با آسمان خراش ها در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان رقابت کند.

به گزارش کاماپرس، نام جرالد فورد، سی و هشتمین رئیس جمهور ایالات متحده بر روی این ناو هواپیمابر گذاشته شده است و به عنوان عظیم ترین کشتی نیروی دریایی ایالات متحده بشمار می رود. طول آن بیش از 300 متر یا طول تقریباً سه زمین فوتبال آمریکایی و ارتفاع آن نزدیک به 80 متر است. همچنین ناو هواپیمابر جرالد فورد دارای 25 عرشه عظیم است.

انرژی مورد نیاز این کشتی عظیم، که می تواند بیش از 4500 نفر را در خود جای داده و بیش از 75 هواپیما را حمل کند، توسط دو راکتور هسته ای تأمین می شود. این شهر شناور زمانی که به صورت کامل بارگیری شده باشد، بیش از 100000 تن وزن دارد. این خصوصیات باعث می شود که ناو هواپیمابر جرالد فورد را بزرگترین کشتی جنگی ساخته شده در جهان نامید. در ابتدا هزینه کل ساخت آن بیش از 17 میلیارد دلار برآورد شده بود که 5 میلیارد آن صرف تحقیق و توسعه ناو قرار گرفت. بعد از چندین وقفه در مراحل ساخت، بودجه پیش بینی شده به میزان 20 درصد افزایش یافت.

راز آسمان پایتخت

این ناو هوایپمابر امکانات فراوانی برای خدمه چند هزار نفری خود فراهم کرده که در این ویدئو به آنها اشاره شده است.

ناو هواپیمابر

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز