تزریق بوتاکس معده برای لاغری موثر است؟

لست سکند

تزریق بوتاکس علاوه بر از بین بردن چین و چروک‌ها، که شناخته‌شده‌ترین کاربرد آن است، برای موارد دیگری مانند کنترل تعریق و حتی لاغری هم کاربرد دارد. اثرگذاری تزریق بوتاکس معده برای لاغری به این ترتیب است که سم بوتولینوم با ورود به دیواره معده، به طور موقت ماهیچه‌ها را شل کرده و عمل تخلیه معده را به تاخیر می‌اندازد. به این ترتیب به افراد کمک می‌کند تا بعد از صرف غذا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند و در نتیجه کمتر غذا میل کرده و وزن کم می‌کنند!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بهداشت و سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افرادی که بااصلاح سبک زندگی و روش‌هایی مانند: ورزش و تغذیه، موفقیتی در کاهش وزن ندارند و در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای اضافه وزن — دیابت، فشار خون، سکته مغزی، آپنه خواب یا بیماری قلبی- هستند، می‌توانند با تزریق سم بوتولینوم به معده، کاهش وزن را تجربه کنند.

تزریق سم بوتولینوم معده یک روش کم تهاجمی برای کاهش وزن سرپایی است. این روش ممکن است برای افرادی که هدف کاهش وزن زیادی ندارند مناسب باشد و مطالعات نشان می‌دهد تزریق بوتاکس معده برای لاغری منجر به کاهش وزن 5 تا 10 درصدی وزن کل بدن طی 6 ماه می‌شود؛ اثر تزریق نیز حدود سه ماه طول می‌کشد که می‌توان هر 6 ماه این روش را تکرار کرد.

راز آسمان پایتخت

تزریق بوتاکس برای کاهش وزن خطرناک است؟

تزریق سم بوتولینوم به ماهیچه‌های داخل معده یک روش کاهش وزن کم تهاجمی محسوب می‌شود؛ برای این کار از یک آندوسکوپ استفاده می‌شود. سپس یک لوله انعطاف پذیرمجهز به سرنگ از طریق دهان وارد معده شده، دارو را به ماهیچه‌های دیواره معده وارد می‌کند تا این عضلات برای حدود 3 ماه بی‌حرکت مانده و از انقباض‌شان جلوگیری شود. این موضوع باعث می‌شود غذا برای مدت طولانی‌تری در معده بماند و هضم غذا با سرعت پایین‌تری انجام شود؛ در نتیجه فرد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهد داشت.

تزریق بوتاکس معده برای لاغری زمانی که با یک رژیم غذایی مغذی و ورزش منظم ترکیب شود، بهترین نتیجه را دارد و باعث سبک زندگی سالم‌تری می‌شود.

تزریق بوتاکس معده برای لاغری شما مناسب است؟

تزریق سم بوتولینوم به معده می‌تواند برای افراد بزرگسالی مناسب باشد که متوسط شاخص توده بدنی‌شان (BMI) بین 30 تا 40 باشد. همچنین این روش برای کاهش وزن قبل از یک عمل جراحی یا برای کمک به باروری صورت می‌گیرد.

آماده سازی برای آندوسکوپی و تزریق بوتاکس معده

دستور عمل‌های پزشک را قبل از عمل حتما باید انجام داد. این دستورات ممکن است شامل مواردی مانند منع خوردن و نوشیدن برای مدت معینی قبل از عمل باشد. همچنین دوز یا زمان مصرف داروها را باید در روزهای منتهی به عمل با توجه به دستور پزشک تغییر داد.

هنگام تزریق سم بوتولینوم معده چه اتفاقی می‌افتد؟

این عمل در مرکز آندوسکوپی انجام می‌شود و تزریق فقط حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. برای انجام این کار، پزشک با کمک داروی آرامبخش، فرد را می‌خواباند. سپس یک آندوسکوپ مجهز به سرنگ را از طریق دهان و گلو به معده وارد می‌کند. آندوسکوپ یک لوله منعطف مجهز به نور و دوربین است و به پزشک این امکان را می‌دهد تا محل تزریق را ببیند. در نهایت پزشک سم بوتولینوم را در چندین نقطه در اطراف پایین معده تزریق می‌کند.

هنگامی که اثر آرامش بخش از بین رفت، فرد می‌تواند به خانه بازگردد؛ البته چون ممکن است هنوز حس خواب‌آلودگی وجود داشته باشد، بهتر است فرد از رانندگی بپرهیزد.

افراد معمولا حدود یک هفته تا ده روز پس از عمل متوجه می‌شوند که کمتر حس گرسنگی می‌کنند یا هنگام غذا خوردن سریع‌تر سیر می شوند و می‌توانند با مقدار کمتری غذا احساس سیری کنند.

تزریق بوتاکس معده برای کسانی که مشکل عضلانی ندارند و به این ماده حساسیت ندارند، مشکل و عوارضی را ایجاد نمی‌کند. در واقع اکثریت مردم پس از عمل دچار عوارض بسیار کمی می‌شوند. اما در برخی موارد، تزریق ممکن است منجر به اندکی خونریزی در معده شود.

علاقه‌مندان به تزریق بوتاکس معده برای لاغری می‌توانند به کیلینک تخصصی و فوق تخصصی دکتر محمدعلی محمد زاده مراجعه کنند. این مرکز به انجام کلیه خدمات فوق‌تخصصی در زمینه‌های گوارش، کبد، قلب و عروق نیز می‌پردازد.

انتهای پیام

مرتبط با : کلینیک دکتر محمدزاده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تزریق بوتاکس معده برای لاغری موثر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز