تزئین پشت بام با فلاور باکس

فلاورباکس-کاماپرس

فلاور باکس به‌واسطه ایجاد یک فضای سبز جذاب و آرامش بخش برای ساکنان ساختمان، یکی از عناصر کلیدی و موثر در تزئین و دکوراسیون روف گاردن یا پشت بام سبز محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، برخورداری از فضاهای سبز در محل زندگی انسان‌ها، نقش مهمی در سلامت روان و جسم آنان دارد؛ از این رو با گسترش زندگی شهری و کاهش سطح فضاهای سبز، بسیاری از افراد به سراغ ایجاد فضاهای سبز مانند روف گاردن و تزئین آن با عناصری همچون فلاور باکس روف گاردن رفته‌اند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نحوه دیزاین روف گاردن با فلاور باکس و معرفی انواع آن ‌پرداخته است.

فلاور باکس چیست؟

فلاور باکس یا جعبه گل و گیاه، دارای یک محفظه توخالی است که با خاک مناسب پر شده و فضای مضاعفی را برای کشت انواع گل و گیاه ایجاد می‌کند. در واقع از فلاور باکس به‌ عنوان نوعی مبلمان شهری در بخش‌های مختلف شهر و ساختمان‌ها از جمله روف گاردن برای نگهداری گل و گیاهان در ابعاد مختلف استفاده می‌شود.

در حال حاضر انواع مختلفی از فلاور باکس‌ در بازار تولید و عرضه می‌شود. برخی از مهم‌ترین انواع فلاور باکس شامل فلاور باکس چوبی، فلاور باکس فلزی، فلاور باکس بتنی، فلاور باکس پلاستیکی، فلاور باکس فایبرگلاس، فلاور باکس سنگی، فلاور باکس سفالی و فلاور باکس شیشه‌ای است.

راز آسمان پایتخت

فلاورباکس-کاماپرس

استفاده از فلاور باکس در روف گاردن چه مزایایی دارد؟

مهم‌ترین مزایای خرید فلاور باکس روف گاردن در ادامه بررسی شده است.

قابلیت جابه‌جایی: اکثر فلاور باکس‌ها قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی داشته و با تغییر دکوراسیون روف گاردن می‌توان به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کرد.

استفاده به ‌عنوان حصار: از انواع فلاور باکس می‌توان به عنوان مانع یا حصار در اطراف روف گاردن و برای جلوگیری از دید استفاده کرد.

کاشت انواع گل و گیاه: فلاور باکس در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی شده و در فضاهایی مانند روف گاردن یا پشت بام که امکان کشت گل و گیاه و درخت وجود ندارد، بستر مناسبی برای کاشت درختچه‌ها و انواع گل و گیاه فراهم می‌کنند.

تنوع بالا: فلاور باکس‌ها در جنس، شکل و ابعاد، متنوع بوده و متناسب با سلیقه و انواع دکوراسیون‌ها طراحی و تولید می‌شود.

فلاورباکس-روف گاردن-کاماپرس

از چه نوع فلاورباکسی برای طراحی روف گاردن استفاده کنیم؟

انتخاب بهترین فلاور باکس برای روف گاردن علاوه بر سلیقه شخصی باید با توجه به فاکتورهای متعددی صورت گیرد. برخی از نکات مهم در هنگام خرید فلاور باکس در ادامه آمده است.

شرایط جوی و محیطی: نخستین عاملی که در انتخاب نوع فلاور باکس باید در نظر داشت، شرایط جوی محل سکونت است. با توجه به اینکه فلاور باکس روف گاردن در فضای آزاد قرار می‌گیرد، باید در مقابل شرایط جوی مانند رطوبت و باد و باران مقاوم باشد؛ از این رو فلاور باکس و گلدان چوبی یا فلزی، گزینه مناسبی برای مناطق مرطوب نیست.

سبک طراحی و معماری: بهتر است در هنگام خرید فلاور باکس روف گاردن توجه داشت که از نظر جنس و مدل با سبک طراحی و معماری ساختمان و روف گاردن تناسب داشته باشد. به‌عنوان مثال، فلاور باکس‌های سنگی گزینه مناسبی برای دکوراسیون‌های کلاسیک است.

میزان تحمل سقف: از دیگر مورادی که در هنگام خرید فلاور باکس باید در نظر داشت، میزان تحمل سقف یا پشت بام برای قرار دادن عناصر روف گاردن است. مثلا فلاور باکس فایبرگلاس در مقایسه با دیگر انواع فلاور باکس از وزن کمتری برخوردار است.

میزان بودجه: میزان بودجه و هزینه‌ای که قصد دارید برای خرید فلاور باکس صرف کنید نیز از دیگر عوامل موثر برای انتخاب نوع فلاور باکس است. مثلا فلاور باکس چوبی یا سنگی در مقایسه با سایر فلاور باکس‌ها، قیمت بالاتری داشته و ظاهر زیباتری نیز دارد؛ در مقابل، فلاور باکس‌های پلاستیکی قیمت پایین‌تری دارد.

تناسب با نوع گل و گیاه: اندازه و جنس فلاور باکس روف گاردن باید با نوع درخت یا گیاهی که قرار است در آن کاشته شود و همچنین با میزان ریشه‌دهی آن تناسب داشته باشد؛ در غیر این صورت نه تنها رشد درخت یا گیاه با مشکل مواجه می‌شود، بلکه رشد ریشه آن به بدنه فلاور باکس صدمه می‌زند.

روف گاردن فلاورباکس-کاماپرس

خرید انواع فلاور باکس روف گاردن از “ایده سبز”

مجموعه ایده سبز به‌ عنوان مجری و طراح تخصصی فضای سبز، با هدف افزایش سرانه فضای سبز، پروژه‌های متعددی را با موفقیت به پایان رسانده و خدمات ویژه‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

از جمله خدمات ویژه این مجموعه می‌توان به اجرای انواع فلاور باکس روف گاردن، طراحی دیوار سبز، تراس سبز، نصب انواع سایبان و آلاچیق، محوطه‌سازی ساختمانی، طراحی فضای سبز شهری،  انواع زمین بازی و ورزشی، انواع سازه‌های گابیونی و امثال آن اشاره کرد.

برای استفاده از خدمات ایده سبز می‌توانید به راحتی به وبسایت این مجموعه به آدرس  idehsabz.co مراجعه کرده و ضمن مشاهده نمونه کارهای قبلی، فقط با یک کلیک سفارش خود را ثبت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز