ترکیه اسرار سامانه موشکی اس 400 را برای آمریکا فاش می‌کند؟

لست سکند

وزیر دفاع ترکیه  در توئیتی آمادگی خود را برای “رفع نگرانی” ایالات متحده درباره سامانه موشک های دفاع هوایی روسی S-400 و همچنین نگرانی های مرتبط با پروژه F-35 اعلام کرده است و این گمانه زنی ایجاد شده که ترکیه اسرار سامانه موشکی اس – 400 را در اختیار آمریکا قرار دهد.

آنکارا آمادگی خود را برای “رفع نگرانی” ایالات متحده از عدم ناسازگاری در مسئله خرید جنگنده های نسل پنجم F-35 آمریکایی و سامانه موشکی ضد هوایی S-400 روسی ابراز کرده است. این مطلب را حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در حساب توییتر خود اعلام کرده است.

ترکیه در پروژه اف – 35 شریک است نه مشتری

به گزارش کاماپرس و به نقل از ایزوستیا، وزیر دفاع ترکیه در توییت خود نوشته است: “من می خواهم تأکید کنم که ترکیه در برنامه تولید F-35 یک شریک است ، نه یک مشتری. ما از دیدگاه فنی آماده هستیم تا نگرانی های ایالات متحده در مورد ناسازگاری و نگرانی بوجود آمده در مسئله S-400 و F-35 را برطرف کنیم. ”
چندی پیش مشخص شد که ترکیه آزمایش سیستم های موشکی ضد هوایی روسی S-400 را بر روی جنگنده های F-16 و F-4 Phantom II ساخت آمریکا آغاز کرده است.
روزنامه Defence News در پایان ژوئن گزارش داد که ایالات متحده ، به عنوان بخشی از ابتکارات قانون‌گذاری در مجلس این کشور ، می تواند سیستم دفاع هوایی S-400 ساخت روسیه را از ترکیه خریداری کند. اما روسیه اعلام کرد فروش مجدد این سامانه توسط ترکیه بدون اجازه روسیه امکان پذیر نیست.

مطالب مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

روسیه و ترکیه در سال 2017 قراردادی چند میلیارد دلاری برای تأمین سیستم دفاع هوایی T-400 Triumph امضا کردند. این توافق نارضایتی شدید ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو را برانگیخت.
شایان ذکر است؛ S-400 Triumph یک سیستم موشکی ضد هوایی است که قادر به از بین بردن اهداف هوایی از جمله موشک های بالستیک است. دامنه ردیابی این سامانه تا 600 کیلومتر و شعاع منطقه پوشش آن 400 کیلومتر اعلام شده است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ترکیه اسرار سامانه موشکی اس 400 را برای آمریکا فاش می‌کند؟

  1. امراله مهماندوست گفته:

    یکی از راه های کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان در کشور ایران احداث آبراهه از دریای عمان به دریاچه خزر است که با نصب آب شیرین کن های مناسب در طول مسیر آبراهه از جنوب کشور ایران تا شمال کشور ایران اشتغال به کار کشاورزی و صنعتی و حمل و نقل مسافر و بار دریایی و … در قسمتی از خاک کشور ایران که مردم خیلی فقیری هم دارد رونق خواهد گرفت. شرایط اقتصادی در همه جای کشور ایران خراب است و فقط مشکل استان های مرزی کشور ایران نیست فقط بهانه ای برای تحریک به شورش قوم های بلوچ و کرد و لر و عرب و … در استان های مرزی کشور ایران توسط استکبار جهانی و عوامل داخلی آنان شده است. سوخت بران واقعی که توسط گروه تروریستی جند شیطان برای تحریک مردم استان سیستان و بلوچستان به شورش و تخریب کشته شده است چون غم خیلی بزرگی است ساعت ها اشک ریخته ام طوری که دیگر برای ساعت ها غم های خود را فراموش کرده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز