ترامپ در مورد داروی ضد کرونا راست می‌گفت!

داروی هیدروکسی کلروکین که ترامپ از آن به عنوان بهترین داروی ضد کرونا یاد می کرد و از چپ و راست انتقاد می شنید، طبق یافته های یک مطالعه معتبر علمی جدید، تاثیر بسیار مثبتی بر درمان بیماران کرونایی داشته است.

به گزارش کاماپرس، برای مردم ایران که هنوز از تاثیر تحریم های ترامپ بر اقتصاد و حتی نیازهای فوری بهداشت و سلامت رنج می برند یاد و خاطره او با اقدامات ضد ایرانی گره خورده است و از دید بسیاری افراد در جهان نیز ترامپ نماد دروغگویی، لاف و گزاف و اظهارنظرهای غیر کارشناسی به شمار می رود اما به نظر می رسد نظر او درباره یکی از داروهای کرونا درست از آب درآمده است.

مطالعات و تحقیقات جدید نشان می دهد داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین همراه با زینک، که توسط ترامپ به شدت تبلیغ می شد، تا 200 درصد شانس زنده ماندن بیماران کرونایی را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی به بیماران کرونایی با وضعیت وخیم، هیدروکسی کلروکین به همراه روی داده می شود، میزان بقای آنها به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

ترامپ در مارس 2020 اعلام کرد به جای درمان، برای جلوگیری از کرونایی شدن از این دارو استفاده می کند. البته وی تا اکتبر آلوده نشد و تحت درمان دارویی قرار نگرفت.

آریاک سفر

ترامپ به دلیل تبلیغ این دارو در زمان ریاست جمهوری به شدت محکوم شد و مسئولان بهداشتی آمریکا به صراحت اعلام کردند این دارو تاثیری بر درمان یا پیشگیری از کرونا ندارد و یافته های آنها با اظهارات ترامپ هماهنگ نیست با این حال گویا این بار رئیس جمهور جنجالی درست می گفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز