تحلیل و کارشناسی درست، راه حل کسب سود شرکت‌های بیمه

لست سکند

شرکت‌های بیمه‌ای شاید نتوانند در سال جاری میزان سود سال 1399 را از بازار سرمایه به دست آورند؛ اما این شرکت‌ها با انجام کارشناسی و تحلیل قوی در بازار سرمایه امکان کسب بهره کافی را با درصد کمتری از سود سال گذشته  در اختیار خواهند داشت.

به گزارش کاماپرس، شرکت‌هایی که سال گذشته در بازار سرمایه شرایط خوبی داشته و سود مناسبی کسب کردند، امکان حفظ این شرایط مساعد را تا پایان سال 1400 دارند. به گفته سید علیرضا موسوی، معاون مدیر امور سرمایه گذاری شرکت بیمه تجارت نو، شرکت‌های بیمه‌ای که سال گذشته در بازار سرمایه سود خوبی کسب نکردند، ممکن است شرایط خوبی را در سال جاری هم تجربه نکنند.

معمولا تحلیلگران بازار سرمایه برای در نظر گرفتن اوضاع یک شرکت بیمه‌ای پرتفوی آن شرکت را در نظر می‌گیرند. به طور کلی شرکت‌های بیمه‌ای که در سال‌های 1398و 1399 از بازار سرمایه درآمد خوبی کسب نکردند، در شرایط فعلی هم امکان کسب سود چندانی نخواهند داشت. بنا به اعلام موسوی در چنین شرایطی شرکت بیمه تجارت نو با انجام امور کارشناسی و تحلیل درست، در دو سال‌ گذشته در بازار سرمایه حضور داشته و به طور محدود از بازار سرمایه سود مطلوب را شناسایی کرد.

در خصوص اجرائی شدن طرح بیمه سهامداران خرد که به مجلس ارائه شده، شرکت بیمه تجارت نو در حال بررسی بیشتر است. اجرا کردن این طرح برای شرکت‌های بیمه‌ای ریسک زیادی به همراه دارد. با این حال با توجه به نوسانات بازار و به منظور ارائه این خدمت، بیمه تجارت نو این مسئله را مورد بررسی قرار داده است.

راز آسمان پایتخت

افزایش سرمایه بیمه تجارت نو

هیئت مدیره این شرکت بیمه در خردادماه سال جاری با افزایش سرمایه مرحله دوم از رقم 300 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان موافقت کرد. تصمیم برای افزایش سرمایه شرکت بیمه تجارت نو از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها از 157 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان در آذرماه سال گذشته بود. اما این مجموعه در گام اول تا پایان سال گذشته میزان سرمایه را از 157 میلیارد به 300 میلیارد تومان افزایش داد. البته افزایش میزان سرمایه ذکر شده بعد از تصویب در هیئت مدیره، منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار است.

سهام بیمه تجارت نو با نام «بنو» در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. بانک تجارت و کارکنان آن، شرکت سرمایه گذاری ایرانیان و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان سهامداران عمده شرکت بیمه تجارت نو هستند. از دیگر سهامداران این مجموعه می‌توان به شرکت بین المللی عمران رضوی، پست بانک ایران و مجموعه موسسه صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان پست بانک اشاره کرد.

مرتبط با : بیمه تجارت نو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز