تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه با نمره آیلتس ۵/۵

تحصیل رایگان-کاماپرس
لست سکند

بسیاری از متقاضیان مهاجرت مایلند برای تحصیل به یکی از کشورهای اروپایی بروند، اما پایه زبان قوی ندارند. حتی گروهی از آنان ‌با وجود سپری کردن دوره‌های آموزشی زبان و مواردی از این قبیل نیز نتوانسته‌اند دانش زبانی خود را تقویت کنند و نمره آیلتس خود را به مرز 6 برسانند. البته این افراد با نمره آیلتس 5.5 امکان اپلای یا درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خوب فرانسه را داشته و در صورت ارائه رزومه مناسب امکان دریافت بورسیه نیز خواهند داشت.

به گزارش کاماپرس، افرادی که نتوانسته‌­اند نمره آیلتس بیش از 5.5 دریافت کنند نباید برای دریافت پذیرش تحصیلی ناامید باشند، زیرا تعدادی از دانشگاه‌های خوب فرانسوی با همین نمره زبان، دانشجویان خارجی را پذیرش و حتی بورسیه می‌کنند.

در این گزارش، برخی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه و امکان تحصیل رایگان در آنها با آیلتس 5.5 معرفی شده است.

آشنایی با برخی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه

با وجود اینکه برخی موسسات و مجموعه‌های مهاجرتی، دانشجویان با نمره آیلتس 5.5 را ناامید می‌کنند و معتقدند که این گروه شانس کمی برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی اروپا و استفاده از بورسیه دارند، اما با داشتن رزومه مناسب و شرایط خوب، امکان مهاجرت به فرانسه با همین نمره نیز وجود دارد. جدول رتبه‌بندی دانشگاه‌های مختلف کشور فرانسه نشان می‌دهد که برخی از دانشگاه‌های این کشور با آیلتس 5.5 نیز پذیرش دارند و در صورتی که فرد رزومه خوبی ارائه دهد، امکان اپلای خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تحصیل رایگان در فرانسه

راز آسمان پایتخت

بسته به شرایط سنی، مقطع تحصیلی مورد نظر و شرایط مالی، امکان دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مختلف فرانسه با نمره آیلتس مناسب وجود دارد که در ادامه تعدادی از آنها معرفی شده است.

تحصیل رایگان-کاماپرس

دانشگاه تلکام فرانسه: در این دانشگاه‌ نمره زبان 5.5 نیز برای اپلای کافی است. این دانشگاه یک مجموعه عمومی فرانسوی در زمینه آموزش عالی و تحقیقات مهندسی است که گزینه محبوبی در بین دانشجویان خارجی مهندسی محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال 2022 به عنوان پنجمین مجموعه دانشگاهی فرانسه برگزیده شد. براساس آخرین رتبه ­بندی جهانی دانشگاه‌های کوچک، دانشگاه تلکام در رتبه ششم قرار گرفته است.

دانشگاه سوربن: سوربن یکی دیگر از مجموعه دانشگاهی شناخته شده در فرانسه است که برای اپلای به آن باید نمره آیلتس بالاتر از 6 داشت. این دانشگاه سه دانشکده علوم انسانی، علوم و پزشکی دارد و در رده بندی جهانی معمولا در رتبه دو رقمی قرار می‌گیرد. دانشگاه سوربن سال 2018 از ادغام دانشگاه پاریس، سوربن، پیر و ماری کوری و همچنین تعدادی از موسسات کوچک به وجود آمد. این دانشگاه تعدادی پردیس در سراسر پاریس و یک پردیس ماهواره‌ای در ابوظبی دارد.

دانشگاه گرونوبل: یکی از دانشگاه ­های دولتی فرانسه است که برای تحصیل در آن باید نمره آیلتس خوبی داشت. طبق اطلاعات موجود، به طور میانگین در هر سال 10 هزار و 500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و تقریبا 20 درصد رشته‌های تحصیلی این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. این دانشگاه جزو دانشگاه‌های خوب دنیا است که در سال 2016 توانست برچسب آی دی ای ایکس را به دست آورد. این برچسب به دانشگاه‌هایی اعطا می‌شود که در زمینه آموزش فناوری و تحقیق برتر هستند.

دانشگاه پی اس ال: در قلب شهر پاریس دانشگاهی تازه تاسیس مشغول فعالیت است که پی اس ال نام دارد و توانسته نظر بسیاری از متقاضیان تحصیل در فرانسه را به خود جلب کند. در این دانشگاه بالغ بر 140 آزمایشگاه ساخته شده است. این دانشگاه که در سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 2019 به صورت رسمی به عنوان یک دانشگاه مستقل به فعالیت خود ادامه می­دهد، در سال 2021 توانست در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد. حدود 20 درصد از جمعیت دانشجویان این دانشگاه بین­‌المللی بوده و افرادی که متقاضی تحصیل در آن هستند، باید آیلتس بالای 6 داشته باشند.

تحصیل رایگان در دانشگاه­ های فرانسه با “حرف آخر”

در صورتی که به دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های مذکور تمایل دارید و نمره آیلتس شما در لبه مرز است، بهتر است از یک مجموعه کارآمد کمک بگیرید. سیم آخر، یک برند معتبر در حوزه مشاوره دریافت پذیرش تحصیلی و اپلای بوده که از صفر تا صد کار در کنار متقاضیان قرار دارد. سیم آخر به صورت رایگان شرایط متقاضیان مهاجرت تحصیلی را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس با توجه به سن، مدرک زبان و سوابق تحصیلی آنان بهترین گزینه را پیشنهاد می‌کند. این کار باعث خواهد شد که مسیر برای متقاضیان واضح‌تر و زمان آنان با توجه به مهلت ثبت‌نام دانشگاه مقصد، تنظیم شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت simeakhar.org مراجعه و یا با شماره تلفن 02141405 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه با نمره آیلتس ۵/۵

  1. علی رجبی گفته:

    سلام . بنده مترجم زبان فرانسه هستم 46 ساله ام آیا میتونم در فرانسه رایگان تحصیل کنم ؟ خیلی ممنون اگر راهنماییم کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز