تحریم 18 بانک و موسسه مالی ایران قابل دور زدن است؟

با وجود آن که آمریکا تحریم هایی علیه 18 بانک و موسسه مالی اعتباری کشور وضع کرده اما مسئولانی که تجربه تحریم های قبلی شورای امنیت را پشت سرگذاشته اند می گویند تحریم های اخیر آمریکا از تحریم های شورای امنیت سخت تر نیست و با برخی تمهیدات می توان تحریم های آمریکا را دور زد.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته – پنجشنبه 17 مهرماه – وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی علیه 18 بانک و موسسه مالی و اعتباری ایران وضع کرد. وضع تحریم های جدید این پرسش را ایجاد کرده است که این تحریم ها چه هدفی را دنبال می کنند و پرسش مهم تر این است که آیا این تحریم ها قابل دور زدن هست یا خیر؟

بر اساس گزارشی که مهر منتشر کرده کارشناسان بر این باورند که آمریکا با تحریم‌های جدید علیه ایران به دنبال این است که کانال‌های مورد استفاده تهران برای واردات اقلام بشردوستانه مانند غذا و دارو را مسدود کند و از این طریق ایران را تحت فشار مضاعف قرار دهد.

پیشنهاد انتقال تجربه دور زدن تحریم به بانک مرکزی به صورت محرمانه

در پاسخ به این پرسش که آیا این تحریم ها را می توان خنثی کرد ، رئیس کل اسبق بانک مرکزی به مهر گفته است: در سال ۹۱ کل بانک‌های کشور تحت شش تحریم شورای امنیت قرار گرفتند که در فهرست آنها، نام بانک‌های دولتی و خصوصی به چشم می‌خورد، اما بانک مرکزی، با مجموعه تمهیداتی که فراهم کرد، توانست امورات مرتبط با نقل و انتقالات مالی مورد نیاز کشور و واردات را انجام دهد و بر همین اساس، هم اکنون نیز این شرایط وجود دارد که بتوان کار را مدیریت و خللی در امور مشاهده نکرد.

آریاک سفر

محموود بهمنی تصریح کرد: تحریم کنونی سخت‌تر از تحریم سال ۹۰ نیست؛ چرا که آن زمان تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا همزمان با تحریم‌های شورای امنیت شده بود.

وی این را هم گفته است که اکنون وقت تکیه به شبکه مویرگی صرافی‌های کشور است تا با مراقبت و نظارت بانک مرکزی بتوان مایحتاج کشور را برآورده ساخت. پس تجربه کامل آن در بانک مرکزی وجود دارد؛ ضمن اینکه اگر بانک مرکزی تمایل داشته باشد، در جلسات محرمانه حاضر به انتقال این تجربیات هستیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز