تجربه ماجراجویی در چابهار ؛ پیشنهادی چهارفصل برای مسافرت

از دریاچه‌های درخشان، تالاب‌های طبیعی و رشته کوه‌های سر به فلک کشیده تا تفریحات آبی هیجان‌انگیز ، این تور چابهار است که لذت سفر را برای‌تان دوچندان می‌کند. حتی اگر به کویرگردی علاقه‌مندید، سفر به چابهار فرصت خوبی را برای کمپینگ در کویر در اختیار شما قرار می‌دهد.

کاماپرس در ادامه این گزارش، محبوب‌ترین ماجراجویی‌های تور چابهار را معرفی می‌کند؛

تالاب لیپار؛ دریاچه صورتی رنگ ایران

منظره این تالاب صورتی‌رنگ شما را به وجد خواهد آورد. تالاب لیپار یا تالاب صورتی، یکی از مشهوترین تالاب‌های طبیعی ایران است که در جاده ساحلی چابهار به گواتر قرار دارد. این جاذبه دیدنی از ایستا شدن آب اقیانوس در میان دو کوه به وجود آمده و تنگه صخره‌ای اطراف آن، جلوه این مکان را دو چندان کرده است. اگر دوست دارید تا تالاب لیپار را در بیشترین وسعت خود ببینید، توصیه می‌کنیم تا تور چابهار را در فصول پرباران سال رزرو کنید. در این ایام از سال، وسعت تالاب به بیش از 14 کیلومتر می‌رسد.

تالاب لیپار-چابهار

تجربه فراموش‌نشدنی غواصی در چابهار

غواصی، بهترین راه برای آشنایی با دنیای بی‌نظیر زیر آب‌ است. اگر دوست داشتید تا در تور چابهار این تجربه هیجان‌انگیز را داشته باشید، حتماً به کلبه غواصی این بندر سر بزنید. کلبه غواصی چابهار در حال حاضر، تنها مرکز غواصی حرفه‌ای در کشور است. گردشگران می‌توانند غواصی را به صورت حرفه‌ای در اینجا آموزش ببینند و گواهینامه غواصی را دریافت کنند. این دوره آموزشی تنها یک هفته طول می‌کشد؛ اما امکان غواصی تفریحی نیز وجود دارد. جالب است بدانید که دمای آب در سواحل چابهار در فصل زمستان به حدود 22 درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ بنابراین، در هر فصلی از سال می‌توانید تور چابهار را رزرو کرده و این تفریح آبی جذاب را امتحان کنید.

راز آسمان پایتخت

بازدید از جنگل‌های حرا

تعداد زیادی از افراد تصور می‌کنند که جنگل‌های دیدنی حرا تنها در سواحل جزیره قشم وجود دارد. اما در سفر به چابهار می‌توانید از یکی از زیباترین جنگل‌های حرای خاورمیانه دیدن کنید. این جنگل در شهر چابهار و در قلب خلیج گواتر واقع شده است. در فصل پاییز و زمستان، پرندگان زیادی به این مکان مهاجرت می‌کنند. برخی از گردشگران تمایل دارند تا اقامتگاه‌های بومگردی روستای گواتر را رزرو کنند تا با طبیعت اینجا پیوند بیشتری داشته باشند.

کویرگردی در تور چابهار

چابهار، شهری است که از یک طرف به کوه‌ها، از یک طرف به کویر و از طرف دیگر به دریا راه دارد. چنانچه به کمپینگ در کویر علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم تا به روستای درک چابهار بروید. کویر درک، یکی از زیباترین کویرهای ایران است که رمل‌های جالبی دارد. شب‌های پرستاره کویر درک، آرامشی وصف‌نشدنی را به شما هدیه خواهد کرد.

جزیره شیطان چابهار

جزیره شیطان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی و بکر چابهار است. این جزیره هنگام مد دریا به زیر آب فرو می‌رود و هنگام جذر از آب بیرون می‌آید. به همین دلیل، مردم محلی چابهار، نام این جزیره را شیطان گذاشته‌اند. این اتفاق، چند بار در سال رخ می‌دهد و اگر خوش شانس باشید می‌توانید در تور چابهار 1402 آن را ببینید.

موج‌سواری در چابهار را از دست ندهید

اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید موج‌سواری را تجربه کنید، نیازی به رزرو تورهای خارجی ندارید. در تور چابهار می‌توانید از یک موج‌سواری هیجان‌انگیز، لذت ببرید. برای نخستین بار، یک توریست ایرلندی به نام ایسکی بریتون به ساحل «رمین» چابهار آمد. او تشخیص داد که این ساحل برای موج‌سواری مناسب است. این ساحل، 4 نوع مختلف موج را دارد که در خاورمیانه بی‌نظیر است. بنابراین، فرقی ندارد که در این ورزش، حرفه‌ای هستید یا آماتور. در هر صورت می‌توانید در تور چابهار از موج‌سواری لذت ببرید. بهتر است برای تجربه این ورزش آبی از اوایل تیر تا اواخر شهریور به چابهار سفر کنید.

بهترین زمان سفر به چابهار

شهر چابهار، یکی از گرم‌ترین مناطق ایران در فصل زمستان است. چنانچه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به چابهار سفر کنید، باید انتظار رطوبت زیاد را داشته باشید. شدت شرجی بودن هوا معمولاً گردشگران را کسل می‌کند و برنامه سفر آنها را بهم می‌ریزد.

در فصل تابستان، هوای چابهار کمی خنک‌تر از تهران است. با این حال، تابستان فصل اوج گردشگری در این شهر است و جشنواره‌های مختلفی در سراسر چابهار برگزار می‌شود. توصیه می‌کنیم اگر به دنبال طبیعت‌گردی هستید و از شلوغی دوری می‌کنید، تور چابهار را در نیمه دوم سال رزرو کنید. در این زمان از سال، امکان استفاده از تفریحات و ورزش‌های آبی نیز مهیا است.

علاءالدین تراول؛ مجری مستقیم تور چابهار 1402

آژانس مسافرتی و گردشگری علاءالدین تراول، کارگزار رسمی گارانتی هتل و تنها مجری مستقیم تور چابهار در ایران است. این آژانس، سال‌ها تجربه درخشان در زمینه برگزاری تورهای ایرانگردی دارد. امکان رزرو تور زمینی و هوایی چابهار با بهترین قیمت‌ها و خدمات از طریق علاءالدین تراول برای تمام گردشگران وجود دارد. این تورها معمولاً به صورت 3 شب و 4 روز برگزار می‌شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به صفحه رزرو آنلاین تورهای داخلی در وبسایت علاءالدین تراول به آدرس مراجعه کنید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : علاءالدین تراول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز