تبدیل تاچ پد لپ تاپ به قلم نوری

چطور می‌توانیم با کمترین هزینه یک قلم نوری داشته باشیم؟ آیا تبدیل تاچ پد لپ تاپ به قلم نوری امکان‌پذیر است؟ برای داشتن یک قلم نوری، کم‌هزینه‌ترین راه چیست؟ قلم‌های نوری این روزها کاربردهای متعددی در آموزش الکترونیک، طراحی، نقاشی دیجیتال و سیستم‌های اتوماسیون اداری پیدا کرده است. قیمت نسبتاً بالا و دسترسی ناکافی به مدل‌های ارزان باعث شده تا کاربرد قلم‌های نوری خیلی گسترده نشود. قبل از تبدیل کردن تاچ پد لبتاب به قلم نوری خالی از لطف نیست در مورد قلم نوری هویون به علت قیمت مناسب  قلم نوری که باعث تصحیل خرید قلم نوری هویون شده است صحبت کنیم برای مثال قلم نوری هویون Huion h1060p با توجه به قیمت مناسب و امکانات بالا ارزش خرید بالا و دردسر ساخت قلم نوری را ندارد

قلم نوری ارزان، همیشه و در دسترس

یکی از راه‌های جایگزین برای داشتن قلم نوری، در مرحله‌ی اول استفاده از گوشی‌های هوشمند یا تبلت است. کافی است به جای خرید یک قلم نوری گران‌ قیمت، به سراغ خرید یک قلم لمسی یا استایلوس فعال بروید که قیمت پایین‌تری دارد. این قلم‌ها اغلب روی صفحات گوشی هم قابل استفاده هستند و برای آموزش‌های الکترونیک و کارهای اتوماسیون اداری کاربرد خواهد داشت. البته برای کارهای طراحی ممکن است کمی دچار مشکل شوید. زیرا گوشی‌های هوشمند معمولاً فاقد حسگر فشار هستند. ویژگی مهمی که باعث شده تا قلم‌های نوری طرفداران زیادی در نقاشی دیجیتال داشته باشند.

تبدیل تاچ پد لپتاپ به قلم نوری

اگر لپتاپ دارید، می‌توانید تاچ پد لپتاپ را به یک قلم نوری تبدیل کنید. به نحوی که خیلی راحت بتوانید به کمک تاچ پد بنویسید یا آموزش دهید. این ویژگی خصوصاً برای استادان دانشگاه کاربرد دارد.

اگر می‌خواهید از انگشت خود به عنوان قلم استفاده کنید، باید مراحل زیر را برای تبدیل تاچ پد لپتاپ به قلم نوری طی کنید:

آریاک سفر
  • به بخش Control Panel ویندوز بروید.
  • وارد تنظیمات مربوط به Mouse شوید.
  • در برگه‌ی باز شده، وارد تب سوم یعنی Pointer Option شوید.
  • در این بخش می‌توانید سرعت حرکت نشانگر موس را پایین‌تر بیاورید.
  • پس از تنظیم سرعت دلخواه، روی گزینه‌ی Apply کلیک کرده و سپس OK کنید.
  • حالا وارد برنامه‌ای شبیه Paint شوید. با کم کردن سرعت حرکت موس، می‌توانید به راحتی به کمک تاچ پد بنویسید.

کم کردن سرعت حرکت نشانگر موس، گزینه‌ای ساده برای تبدیل تاچ پد لپتاپ به یک صفحه حساس است. به این شکل می‌توانید خودتان را از خرید قلم نوری بی‌نیاز کنید و به کمک انگشت دست چیزی بنویسید یا به سراغ آموزش الکترونیک بروید. این گزینه برای اساتید دانشگاه‌ها و معلم‌ها مطلوب است؛ اما برای طراحان خیلی جوابگو نخواهد بود.

همچنین به جای استفاده از انگشت دست، می‌توانید از یک قلم رسانا (نوک فلزی) هم برای ثبت حرکات در تاچ پد استفاده کنید. البته مراقب باشید روی تاچ پد خش نیندازید.

خرید قلم نوری هویون، گزینه‌ای مطلوب‌تر

اگر نیاز به یک قلم نوری ارزان دارید، می‌توانید به جای استفاده از گوشی هوشمند یا تبدیل تاچ پد لپتاپ به قلم نوری، از گزینه‌های ارزان‌تر بازار استفاده کنید. برند هویون در سال‌های اخیر گزینه‌های جذابی برای اساتید دانشگاه‌ها، طراحان مبتدی و سیستم‌های اتوماسیونی عرضه کرده است. این مدل‌ها قیمت ارزانی دارند و سعی شده تا قیمت نهایی آن‌ها به پایین‌ترین سطح ممکن برسد. البته حفظ کیفیت‌های استاندارد در این مدل‌ها نیز همچنان دغدغه‌ی کمپانی هویون بوده است.

قیمت قلم نوری هویون

دلیل کاهش قیمت در مدل‌های قلم نوری ارزان هویون، کاهش کیفیت استایلوس‌ها نیست. کمپانی هویون در کیفیت محصولات اقتصادی‌اش همان ‌قدر حساس است که در مدل‌های پرچم‌دارش حساسیت دارد.

در این مدل‌ها سعی شده تا با کمتر کردن دکمه‌های میان‌بر یا پایین ‌آوردن میزان حساسیت به فشار قلم، قیمت دستگاه‌ها کنترل شود. این موارد در سیستم‌های اتوماسیون یا تدریس مجازی خیلی اهمیتی ندارند. برای طراحان مبتدی هم داشتن حداقل‌های سیستمی راضی‌کننده است.

البته اگر نیاز به مدل‌ پیشرفته‌تری دارید، می‌توانید روی مدل‌های میان رده‌ی هویون و یا حتی پیشرفته‌ی این شرکت حساب باز کنید. برند هویون سعی کرده تا با عرضه‌ی مدل‌های متنوع دست کاربران را برای انتخاب قلم نوری موردنظرشان باز بگذارد.

نمایندگی قلم نوری هویون

کاملاً صادقانه حرف بزنیم. برند هویون در ایران نمایندگی رسمی‌ای ندارد. اغلب شرکت‌‌ها حرف از نمایندگی رسمی بودن می‌زنند، اما صرفاً واردکننده‌ی محصولات محدودی از هویون هستند. به همین خاطر است که گیرآوردن مدلی خاص از مدل‌های هویون اغلب مشکل‌ساز می‌شود.

اگر به دنبال خرید مدلی خاص هستید و قبلاً آن را پیدا نکرده‌اید، یا به دنبال فروشگاه قابل اعتمادی برای خرید قلم نوری هویون هستید، می‌توانید روی فروشگاه گجت‌های الکترونیک هویون حساب باز کنید. این شرکت عرضه کننده‌ی تمامی محصولات هویون و قلم‌های نوری‌ این برند است. به‌علاوه فروشگاه کمکس یک سال گارانتی رایگان را برای محصولات هویون ارائه می‌دهد که در خرید قلم‌ نوری اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌خصوص اینکه نداشتن نمایندگی رسمی باعث شده تا خریداران این محصول در صورت بروز مشکل سردرگم باشند و ندانند باید چه تصمیمی بگیرند. اینجاست که اهمیت یک سال گارانتی و ارائه‌ی خدمات پس از فروش خودش را بهتر نشان می‌دهد.

جمع بندی

آموزش الکترونیک، سیستم‌های اتوماسیون اداری، طراحی گرافیکی و نقاشی دیجیتال از کاربردهای قلم نوری است. اگرچه اغلب نیازمندان این محصول به دنبال راه‌های جایگزینی مثل استفاده از گوشی به جای استایلوس یا تبدیل تاپ پد لپتاپ به قلم نور هستند، اما خرید یک قلم نوری ارزان و با کیفیت مناسب، گزینه‌ی بهتری است. اگر برای خرید قلم نوری مناسب دچار تردید هستید، می‌توانید از کارشناسان کمکس وان کمک بگیرید.

مرتبط با : کمکس وان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز