تاکید معاون وزیر صمت بر استانداردسازی محصولات تهویه مطبوع

نمایشگاه تاسیسات-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت پس از بازدید از سالن انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع در نمایشگاه تاسیسات تهران، بر ضرورت استانداردسازی محصولات این صنعت تاکید کرد.

سیدمحمد موسوی، در دیدار با مهدی بستانچی، رییس انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای این انجمن گفت: صنعتگران ایرانی که در این شرایط سخت همچنان به فعالیت می‌پردازند، واقعا عاشق هستند. ما باید در تدوین برنامه‌ها و استانداردها از تخصص و دانش همین افراد بهره ببریم.

در ابتدای این نشست که در غرفه انجمن انجام شد، مهدی بستانچی ضمن قدردانی از حضور معاون وزیر صمت در سالن اختصاصی انجمن، گفت: کیفیت برخی محصولات تهویه مطبوع به حدی خوب است که بیش از نیم‌قرن عمر می‌کنند. به عنوان مثال در برخی ساختمان‌های قدیمی کشورمان که قدمتی بیش از 60 سال دارند، هنوز دستگاه‌های تهویه مطبوع که توسط شرکت‌های خارجی نصب شده‌اند، فعال هستند. این در حالی است که امروزه بسیاری از محصولات موجود در بازار عمر مفیدی حدود 5 سال دارد. دلیل اصلی این مشکل نداشتن استانداردهای دقیق در صنعت تهویه مطبوع است.

وی تاکید کرد: در حالی‌که تولیدکننده‌های قوی و باکیفیتی در این صنعت مشغول به فعالیت هستند اما برخی تولیدی‌های زیرپله‌ای و بدون مجوز با ساخت محصولات غیراستاندارد، به اعتبار این صنعت لطمه می‌زنند. نبود استاندارد منجر به کاهش اعتماد مصرف‌کننده و تلف شدن سرمایه‌های وی می‌شود.

بستانچی در ادامه به بحران انرژی که هر ساله در تابستان گریبان دولت را می‌گیرد اشاره کرد و گفت: چنانچه استانداردهای صنعت تهویه مطبوع تدوین شود، راندمان محصولات این صنعت افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا تمام ساختمان‌ها از سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌کنند، استانداردسازی این دستگاه‌ها به کاهش مصرف انرژی کمک زیادی می‌کند.

راز آسمان پایتخت

نمایشگاه تاسیسات-کاماپرس

بستانچی همچنین از معاون وزیر صمت درخواست کرد تا مدیران دولتی را تشویق کند از نمایشگاه و محصولات باکیفیتی که توسط تولدکنندگان معتبر ایرانی تولید شده‌اند بازدید کنند. وی گفت: زمانی که مدیران دولتی توانمندی تولیدکنندگان ایرانی را مشاهده کنند، با حساسیت بیشتری به مسائل این صنعت می‌پردازند.

در ادامه سیدمحمد موسوی با تایید دغدغه‌های رئیس انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران، گفت: استانداردسازی و کاهش مصرف انرژی با کمک تولیدکنندگان صنعت تهویه یکی از اولویت‌های وزارت صمت است که امیدواریم با راهنمایی و همکاری صنعتگران این حوزه بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

موسوی همچنین با تاکید بر اهمیت تولید محصولات صادرات‌محور گفت: برای توسعه صادرات محصولات صنعت تهویه، چاره‌ای جز تدوین استانداردهای دقیق نداریم. ما امیدواریم با همکاری انجمن تهویه مطبوع بتوانیم، تولیدکنندگان توانمند این صنعت را از طریق سفرا و رایزن‌های بازرگانی به سایر کشورها معرفی کنیم.

معاون وزیر صمت در پایان این دیدار قول داد که با همکاری انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران نسبت به تدوین استانداردهای این صنعت اقدام کند.

انتهای پیام

مرتبط با : انجمن تولیدکنندگان صنعت تهویه مطبوع ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز