تامین 40 درصد هزینه مسکن کارگران توسط بانک

با افزایش شدید و دیوانه‌کننده قیمت خرید و اجاره مسکن در ماه‌های اخیر، بیشترین آسیب به قشر ضعیف و کم‌درآمد جامعه وارد شد.

به گزارش کاماپرس، کارگران که جز کم‌درآمدترین اقشار جامعه هستند در پی گرانی افسارگسیخته هزینه‌های مسکن، دچار آسیب‌های جدی شدند. حال رییس اتاق تعاون از تلاش‌های این نهاد برای کم کردن هزینه‌های مسکن کارگران خبر داده است. بهمن عبداللهی گفت: تلاش ما این است که قیمت زمین را از مسکن حذف کنیم و با وزارت راه و شهرسازی هم توافق شده تا قیمت مسکن برای کارگران ارزان‌تر تمام شود.

کارگران 20 درصد هزینه را تامین می‌کنند

رئیس اتاق تعاون با اشاره به ساخت مسکن کارگری در شهرک‌های صنعتی، درباره میزان آورده کارگران در این طرح اظهار داشت: با توجه به نوع مسکنی که در این طرح ساخته می‌شود، ممکن است میزان آورده متفاوت باشد، اما ۴۰ درصد آورده را بانک و ۲۰ درصد را خود کارگران تامین خواهند کرد.

خبرآنلاین به نقل از عبداللهی نوشت: تلاش ما این بوده که مسکن کارگری حتما در قالب الگوهای مسکن ۶۵ متر و ۷۵ متر نباشد و احداث واحدهای مسکونی با متراژ بالاتر را هم پیش‌بینی کرده‌ایم، بنابراین ممکن است به تناسب نوع مسکنی که ساخته می‌شود، آورده متقاضی متفاوت باشد.

راز آسمان پایتخت

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: در این طرح وام با نرخ پایین از سوی دولت داده خواهد شد و مابقی آورده توسط متقاضی یا کارگر پرداخت می‌شود، اما تلاش ما این است که قیمت زمین را از مسکن حذف کنیم و با وزارت راه و شهرسازی هم توافق شده که این شرط در زمین‌هایی که اختصاص داده می‌شود مورد نظر قرار گیرد تا قیمت مسکن برای کارگران ارزان‌تر تمام شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تامین 40 درصد هزینه مسکن کارگران توسط بانک

  1. ادیب گفته:

    اگر زمین رایگان در اختیار مستاجران وکارگران قرار دهند و مسکن شهرسازی هم وام بده کارگران می توانند صاحب خانه شوند و مشکلات زیادی در جامعه حل میشه نه فقط کارگران مستاجر های زیادی داریم که بیمه تامین اجتماعی ندارن دست فروش یا راننده تاکسی هستن باید این ها هم درالویت قرار بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز