تاسیس 2 صندوق اهرمی و ساحل آرام در گروه مالی فیروزه

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مدیرعامل گروه مالی فیروزه از کسب مجوز تاسیس صندوق‌های اهرمی و ساحل آرام فیروزه و همچنین ارایه درخواست پذیرش این مجموعه در بازار سرمایه خبر داد و گفت: دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش کاماپرس، رامین ربیعی مدیرعامل گروه مالی فیروزه در نشست خبری “فیروزه و اصحاب رسانه”، ضمن تشریح تاریخچه فعالیت این مجموعه، بیان کرد: گروه مالی فیروه در سال 1384 با هدف جذب و مدیریت سرمایه در بورس تهران آغاز به کار کرد. در همین راستا ارائه خدمات مدیریت دارایی و سرمایه‌ گذاری بر پایه استانداردهای بین ‌المللی در بازار سرمایه ایران، جزو مهمترین اهداف گروه مالی فیروزه بوده است.

وی با بیان اینکه مجموعه فیروزه در سال 85 اولین صندوق سرمایه‌ گذاری مختص بازار سرمایه ایران را تاسیس کرده است، بیان کرد: همچنین رتبه اول جذب سرمایه ‌گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران جزو دستاوردهای این مجموعه مالی به شمار می‌رود.

تاسیس صندوق‌های اهرمی و ساحل آرام فیروزه

ربیعی در بخش دیگر این نشست ضمن تشریح برنامه‌های آتی این مجموعه، بیان کرد: با هدف تنوع‌ بخشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و جذب منابع، برنامه تاسیس صندوق‌های جدید در دستور کار مجموعه سبدگردان فیروزه قرار دارد که طی آن هم اکنون موافقت اصولی و مجوز تاسیس صندوق با درآمد ثابت “ساحل آرام فیروزه” از سازمان بورس اخذ شده است.

راز آسمان پایتخت

به گفته وی، همچنین موافقت اصولی صندوق اهرمی فیروزه نیز اخذ شده که زمان پذیره‌نویسی آن به زودی اعلام می‌شود.

تاسیس صندوق‌های طلا، بازنشستگی و بخشی فیروزه به زودی

ربیعی به برخی دیگر از برنامه‌های کلان این مجموعه اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه کلان رشد سبدگردان، تاسیس صندوق‌های طلا، بازنشستگی و بخشی فیروزه جزو برنامه ها است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی و دیجیتال سازی نیز از اولویت‌های مجموعه فیروزه است، بیان کرد: به‌منظور دسترسی بیشتر و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و مدیریت نقدینگی، مسیر توسعه محصولات سبدگردان شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدهای اختصاصی به سمت بهره‌مندی از تکنولوژی و دیجیتالی شدن حرکت می‌کند.

فعالیت بیش از۳۰۰ نیروی متخصص در گروه مالی فیروزه

مدیرعامل فیروزه همچنین با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی متخصص در این گروه مالی، اظهار کرد: این مجموعه هم اکنون مدیریت 16 نهاد مالی و 10 صندوق سرمایه‌گذاری در ایران و اروپا را به عهده دارد.

ربیعی در بخش دیگر با اشاره به فعالیت شرکت سبدگردانی توسعه فیروزه به عنوان یکی از برترین سبدگردان‌های بخش خصوصی کشور، گفت: سبدگردان توسعه فیروزه هم اکنون مدیریت بیش از 150 سبد اختصاصی و 6 صندوق سرمایه‌گذاری ازجمله صندوق‌های سهامی فیروزه موفقیت‌، سهامی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه، درآمد ثابت ارمغان فیروزه آسیا و غیره را بر عهده دارد.

به گفته وی، دارایی تحت مدیریت سبدگردان فیروزه با سرمایه‌گذاری بیش از 22 هزار شخص حقیقی و حقوقی حدود 7700 میلیارد تومان است که این رقم در 2 سال گذشته، رشد 21 برابری داشته است.

کارگزاری فیروزه آسیا جزور کارگزاری‌های برتر کشور

این فعال حوزه سرمایه با بیان اینکه کارگزاری فیروزه آسیا بین 20 کارگزاری برتر کشور قرار دارد، بیان کرد: ارزش معاملات ماهانه این کارگزاری، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

۲۲ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه

ربیعی همچنین با بیان اینکه دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان است، گفت: این دارایی در بخش‌های مختلف تقسیم شده است. به عنوان نمونه 7 هزار و 700 میلیارد تومان آن در شرکت سبدگردان فیروزه و 11 هزار میلیارد تومان آن در دل شرکت‌های سرمایه گذاری است.

دوره ترامپ بدترین دوره برای جذب سرمایه خارجی

وی با اشاره به سختی سرمایه گذاری خارجی در شرایط فعلی و فراز و فرودهای آن طی 18 سال فعالیت مجموعه فیروزه، تشریح کرد: سالهای 88 تا 90 سالهای خوبی بود که جذب سرمایه بالایی صورت گرفت. سال 90 تا 94 با توسعه تحریم‌ها حسابها بسته و فعالیت محدود شد. بعد از مذاکرات طی 2 تا 3 سال وضعیت بهتر شد به گونه‌ای که طی این مدت 12 میلیون یورو فاند جدید جذب کردیم.

ربیعی ادامه داد: بعد از انتخاب ترامپ و پاره کردن برجام به دوره خیلی سختی برگشتیم که عملا جذب سرمایه از خارج کشور غیر ممکن شد.

سرمایه‌گذاری کلید حل مشکلات کشور

وی با بیان اینکه کلید حل تمام مشکلات کشور از فقر تا بیکاری، سرمایه گذاری است، گفت: فارغ از مشکلات موجود، پتانسیل سرمایه گذاری در کشور ما بسیار بالاست و باید به این سمت حرکت کنیم.

برنامه گروه مالی فیروزه برای تبدیل شدن به سوپرمارکت مالی

وی با تاکید بر اینکه درصدد توسعه سبد خدمات خود در بخش‌های مختلف هستیم، ادامه داد: برای این مساله با درخواست اخذ مجوز لیزینگ، بیمه عمر و مشاوره سرمایه‌گذاری می‌خواهیم به یک سوپرمارکت مالی تبدیل شویم.

ارایه درخواست پذیرش در بازار سرمایه

ربیعی سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد دیجیتال وفین تک را برنامه بعدی عنوان کرد و گفت: می خواهیم با اخذ مجوز هلدینگ مالی، درخواست پذیرش سهام شرکت در بازار سرمایه را ارائه کنیم تا از این طریق و با عرضه اولیه سهام به عموم مردم، ارزش‌آفرینی کنیم.

در حوزه فرهنگ برخوردهای قهری جواب نمی‌دهد

مدیرعامل گروه مالی فیروزه در بخشی از نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پلمپ دیجی کالا و موارد مشابه به خاطر حجاب، گفت: طبیعتا این مسایل چه در دیجی کالا و چه سایر مراکز ناراحت کننده است. اگرچه ما در شرکت خود را ملزم به رعایت قانون رسمی کشور می‌دانیم، ولی مساله مهم این است که در حوزه فرهنگ برخوردهای قهری جواب نمی‌دهد. به هر حال امیدواریم در آینده به خاطر این موارد جزیی دچار برخوردهای تند با کسب و کارها نباشیم.

انتهای پیام

 

مرتبط با : دیجی کالاصندوق سرمایه گذاری فیروزه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز