تاریخچه و تکامل دیوار خزه ای (ماس وال) و مزایای استفاده از آن

دیوار خزه ‌ای (ماس وال) یکی از ترندهای جدید در طراحی دکوراسیون داخلی است که ترکیب جذابی از هنر و طبیعت را به نمایش می‌گذارد و نقش زیادی در القای حس آرامش در محیط دارد.

به گزارش کاماپرس، یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت دیوار خزه ‌ای (ماس وال)، شرایط مراقبت و نگهداری آسان حتی در محیط‌های کوچک و تنوع زیاد گیاهان و خزه‌های تثبیت‌ شده در آن است. دیوار خزه ‌ای (ماس وال) علاوه بر ایجاد تاثیرات مثبت در زیبایی بصری محیط، گرد و غبار را جذب کرده و به عنوان عایق صدا عمل می‌کند.

این گزارش به بررسی تاریخچه و سیر تکامل دیوار خزه ‌ای (ماس وال) و مزیت‌های استفاده از آن در طراحی داخلی پرداخته است.

تاریخچه دیوارهای خزه ای

تاریخچه استفاده از دیوارهای خزه‌ای پیش‌ساخته به ژاپن باز می‌گردد که شاهکارترین نمونه آن مربوط به سایهو جی است. سایهو جی به عنوان معبد خزه شناخته می‌شود و به صورت باغ قلب شکلی که مرداب را احاطه کرده، ساخته شده است. معبد خزه دارای بیش از هزار سال قدمت بوده و با توجه به شرایط نگهداری ایده‌آل، تا کنون ماندگار بوده است.

با گذشت زمان، خلاقیت و نوآوری‌هایی در ساخت دیوارهای خزه‌ای ایجاد شده و از عناصر مختلفی مانند سنگ، چوب یا آب در کنار خزه‌ها استفاده شده است. به طور کلی دیوار خزه‌ ای (ماس وال) در ژاپن برای ایجاد آرامش و اتمسفر مثبت ساخته شده و فضایی مناسب برای مراقبت و رشد معنوی افراد فراهم می‌کند.

راز آسمان پایتخت

باغ های خزه‌ای در غرب

در قرن نوزدهم و در زمان انقلاب صنعتی، باغ‌های خزه‌ای و استفاده از فضاهای سبز به میزان زیادی مورد استقبال قرار گرفت. در این زمان به دلیل گسترش فضاهای صنعتی، احساس نیاز به پناه بردن به فضاهای سبز و آرامش‌بخش افزایش یافت. با وجود اینکه باغ‌های خزه‌ای در ژاپن به میزان بیشتری رایج است، ولی بلودل (Blundell Gardens)، یکی از مشهورترین و هنرمندانه‌ترین نمونه‌های آن در آمریکا شناخته می‌شود. بلودل با الهام گرفتن از باغ‌های خزه‌ای ژاپن در سال 1982ساخته شد و بخش زیادی از آن با استفاده از خزه‌ ایرلندی آراسته شده است.

مزایای دیوار خزه ‌ای (ماس وال) در طراحی داخلی

استفاده از دیوار خزه‌ای در طراحی داخلی، نقش قابل توجهی در افزایش زیبایی بصری و ایجاد محیط طبیعی و ارگانیک دارد. استفاده از ماس وال در طراحی داخلی، یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به گیاهان است و دیوارهای خزه‌ای شرایط بسیار آسانی برای نگهداری دارند. ماس وال‌ها دارای طیف بسیار متنوعی از خزه‌ها در رنگ‌های مختلف بوده و به همین دلیل افراد می‌توانند بر اساس سلیقه خود، از ایده‌های خلاقانه‌ برای طراحی داخلی استفاده کنند. ماس وال همچنین نقش مثبتی در بهبود کیفیت هوا دارد و با جذب آلودگی‌های محیطی می‌تواند به میزان زیادی هوا را تصفیه کند. علاوه بر تصفیه هوا، دیوار خزه ­ای (ماس وال) می‌تواند به میزان زیادی به عنوان عایق صدا عمل کند و باعث کاهش سروصداهای مزاحم محیط شود.

استفاده از دیوار خزه‌ای در طراحی داخلی می‌تواند باعث کاهش استرس شود و به همین دلیل برای استفاده در فضاهای کاری نیز ایده‌آل است. ماس وال‌ها شرایط نگهداری آسانی دارند و نیاز به آبیاری و مراقبت خاص ندارند. صرفا لازم است که در معرض تابش نور مستقیم خورشید و رطوبت نباشند و بدین ترتیب تا مدت طولانی دوام و ماندگاری خواهند داشت. ماس وال‌ها باعث جذب حشرات یا ایجاد آلرژی در افراد نمی‌شوند و به همین دلیل محدودیتی در استفاده از آن‌ها وجود ندارد. می‌توان از دیوار خزه ‌ای (ماس وال) در ترکیب با عناصر مختلف چوب و سنگ استفاده کرد. دیوار خزه­ای فضای چندانی را اشغال نمی‌کند؛ بنابراین برای استفاده در محیط‌های آپارتمانی و کوچک نیز ایده‌آل است.

خرید ماندگارترین دیوار خزه ‌ای (ماس وال) از «بست ماس»

مجموعه تخصصی بست ماس از سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تامین و تولید انواع خزه‌های محیط مرطوب آغاز کرده است. این مجموعه از سال 1397 به عنوان تنها تولیدکننده خزه تثبیت‌شده در ایران و دومین تولیدکننده در خاورمیانه شناخته می‌شود. بست ماس با استفاده از جدیدترین تکنولوژی و استفاده از مواد اولیه ایتالیایی توانسته تا کنون بیش از 19 نوع خزه و هشت نوع سرخس را شناسایی و تولید کند. این مجموعه با استفاده از افراد متخصص و حرفه‌ای، مراحل کشت و پروش خزه را انجام می­دهد و محصولات خود را با کیفیت و استاندارد بالا در سطح جهان عرضه می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://bestmoss.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن­‌های 09027704930 و 091304023-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز