تاثیر کرم ‌های روز و شب بر سلامت پوست

کرم شب و روز-کاماپرس
لست سکند

پوست بدن بزرگ­ترین ارگان و نخستین سد دفاعی در مقابل عوامل محیطی و بیماری‌­زا بوده و به همین دلیل نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است. یکی از راه­‌های مراقبت از پوست، استفاده از کرم است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی کرم ‌های مناسب روز و انواع کرم شب پرداخته است.

کرم روز چیست؟

پوست صورت معمولا در طول روز در معرض عوامل مختلفی مانند تغییرات آب و هوایی، استرس، آلودگی‌های محیطی، مشکلات هورمونی و عصبی قرار دارد و به همین دلیل به رطوبت‌رسانی بیشتر و محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد؛ درنتیجه برای جلوگیری از پیری زودرس و کمک به بهبود روند جوان‌سازی پوست، استفاده از کرم ‌های مناسب روز ضروری است.

همچنین فرآیند کلاژن‌سازی به عنوان عامل تاثیرگذار در جوان‌سازی و شادابی پوست در سن 25 سالگی کاهش می‌یابد. پس از سن 50 سالگی نیز تولید هورمون استروژن که خودش کلاژن‌ساز است، به طور کامل متوقف می‌شود و به همین دلیل استفاده از کرم ‌های مناسب روز که دارای ترکیبات کلاژن‌ساز هستند، می‌تواند روند پیری پوست را کم کرده و به افزایش شادابی و جوانی آن کمک کند.

کرم شب و روز-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

انواع کرم روز

کرم ­های مناسب روز انواع مختلفی مانند ضد چروک‌، آبرسان‌ و روشن کننده دارد. کرم‌های روز ضد چروک در طول روز قابل استفاده بوده و علاوه بر آبرسانی پوست، با تولید کلاژن از بروز چین و چروک‌های عمیق پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین اگر کرم حاوی ویتامین C نیز باشد، با کاهش تولید ملانین، از بروز لکه‌های تیره جلوگیری کرده و به لطافت پوست کمک خواهد کرد.

کرم شب چیست؟

هنگام خواب در شب، سلول‌های پوست کار ترمیم و بازسازی را برعهده گرفته و بیشتر مواد مرطوب‌کننده را می‌پذیرند. استفاده از انواع کرم شب به تأمین رطوبت مورد نیاز پوست کمک کرده و آسیب‌های ناشی از اشعه‌ی ماوراء بنفش، آلودگی و گرد و غبار را کم می‌کند. یک کرم شب حاوی آنتی‌اکسیدان باعث ترمیم پوست نیز می‌شود؛ به این صورت که رنگ پوست را یکدست کرده و علائم اولیه‌ پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می­دهد.

کرم‌های شب غلیظ‌تر از کرم‌های روز بوده و در آن‌ها مواد ضدپیری مانند رتینول وجود دارد که در جوان‌سازی سلول‌های پوست نقش به‌سزایی دارند. این ترکیبات خطوط ریز و چین و چروک‌های چهره را کاهش می‌دهند.

معمولا از کرم‌های ضدپیری در هنگام شب استفاده می‌شود؛ چراکه حاوی یک ماده‌ی قوی به نام رتینول است که به کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوست و برگرداندن استحکام پوست کمک می‌کند؛ با این حال، این ماده قوی نباید در طول روز استفاده شود، زیرا پوست را نسبت به اشعه‌ ماوراء بنفش حساس‌تر کرده و باعث قرمزی، پوسته پوسته شدن و حساسیت آن می‌‌شود.

باکوچیول، جایگزین طبیعی رتینول بوده و از ایمن‌ترین و مؤثرترین ماده‌‌هایی است که در کرم‌های شب و روز استفاده می‌شود؛ چراکه باعث حساس شدن پوست به نور خورشید نمی‌شود.

کرم شب و روز-کاماپرس

انواع کرم شب

کرم­‌های شب انواع مختلفی دارد که مهم­ترین آنها احیا کننده، ترميم کننده و ضد چروک است. کرم­‌های شب احیا کننده، به تولید سلول­های زنده در بافت صورت کمک بسیاری می‌کند. کرم­‌های شب ترميم کننده نیز به ترميم اثرهای مخرب ناشی از عوامل خارجی کمک می‌کند و کرم ضد چروک شب، پوست را نرم و صاف می‌کند.

کرم‌های شب در بافت‌های مختلفی مانند کرم، لوسیون، سرم، ژل، بالم، روغن یا کرم ژل تولید می‌شود که افراد باید آن‌ها را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنند.

آیا می‌توان از کرم روز و شب به جای یکدیگر استفاده کرد؟

استفاده از این دو محصول به جای یکدیگر ممکن است آسیبی به پوست شما وارد نکند، اما به علت فرمولاسیون خاصی که هر کدام دارند، برای پوست مفید نخواهند بود. هر دو کرم روز و شب هنگام استفاده در زمان‌های غیرتوصیه‌شده عملکرد اصلی خود را نخواهند داشت.

بعضا استفاده از انواع کرم شب در طول روز می‌تواند پوست را در برابر نور خورشید و آسیب‌های محیطی آسیب‌پذیرتر کند؛ چراکه هیچ ماده‌ محافظی در آن وجود ندارد. از طرفی کرم شب سنگین بوده و بافتی چرب به پوست می‌دهد که معمولا برای بیشتر افراد نامطلوب است و ‌علاوه بر آن اجازه نمی‌دهد آرایش به‌خوبی بر پوست بنشیند.

برعکس آن، استفاده از کرم های مناسب روز در شب نمی‌تواند مواد مغذی و اثرات ضدپیری مورد نیاز پوست‌ را در مرحله‌ ترمیم فراهم کند.

چرا باید از هر دو کرم شب و روز استفاده کنیم؟

پوست همواره به آبرسانی، مرطوب‌سازی و تغذیه‌ کامل نیاز دارد. کرم‌های روز و شب می‌توانند در زمان مناسب، نیازهای پوست را برآورده کنند. تأمین مواد مغذی مورد نیاز پوست در یک زمان معین از روز به حفظ سلامت و زیبایی آن کمک می‌کند. اگر به طور منظم از این کرم‌ها استفاده کنید، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های ضروری را دریافت خواهید کرد.

کرم شب و روز-کاماپرس

خرید کرم روز و شب از “سفیر”

یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت و اورجینال فروشگاه سفیر است. این مجموعه تمامی محصولات خود را به صورت اینترنتی در اختیار شما قرار داده است. برای دریافت مشاوره‌های تخصصی آرایشی و پوستی یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۵۷۹۵۴ – ۰۲۱ تماس گرفته یا از طریق پست الکترونیک  contact@safirchain.com با سفیر در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید برای خرید محصولات به وبسایت www.safirstores.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فروشگاه سفیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز