تاثیر شگفت انگیز گروه بی تی اس بر اقتصاد کره جنوبی

لست سکند

گروه موسیقی بی تی اس مبلغی بالغ بر 4.7 میلیارد دلار به اقتصاد کره جنوبی تزریق کرده است. این مبلغ، با سرمایه شرکت‌هایی از قبیل هیوندای و سامسونگ برابری می‌کند.

به گزارش کاماپرس، اکنون این سوال مطرح است که چگونه یک گروه موسیقی مثل بی تی اس دارای چنین قدرت اقتصادی است؟ تا حد زیادی، این اعتبار به A.R.M.Y باز می‌گردد. این دسته از طرفداران بی تی اس، افرادی فداکار هستند که حجم زیادی از پول را به گروه موسیقی بی تی اس تزریق کرده‌اند.

تعداد بازدیدهای گروه بی تی اس در اسپاتیفای و یوتیوب به طرز شگفت‌انگیزی بالا است. بلیط‌های کنسرت و انواع نمایش‌های این گروه در عرض چند دقیقه به فروش می‌رسند. به دلیل وجود قوانین مالکیت فکری، تفریح و سرگرمی بسیار مقوله باارزشی شده است.

حق کپی رایت برای تمام آهنگ‌ها، ترانه‌ها، ویدئوها و کلیه فعالیت‌های کی پاپ نیز صدق می‌کند. پس، جای تعجب نیست که چنین گروه‌هایی باعث باارزش‌تر شدن اقتصاد مالکیت فکری کره می‌شوند. بیش از 40 هزار کتاب، تی‌شرت، لوازم آرایشی و زیبایی، عروسک و موارد مشابه که وابسته به گروه بی تی اس است، در ای بی کره جنوبی به فروش رسیده‌اند. در سال 2020، دو گروه موسیقی کی پاپ و کی دراما باعث تزریق 9.48 میلیارد دلار به حوزه صادرات کره جنوبی شدند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر، گروه‌های موسیقی کمک شایانی به صنعت توریسم کره جنوبی هم کرده‌اند. در سال 2019، 17.5 میلیون نفر به خاطر گروه‌های موسیقی به کره جنوبی آمدند. نیمی از این 17.5 میلیون نفر، به سئول رفتند تا از هالیوود کره دیدن کنند. در واقع، 5 محل گردشگری برتر کره جنوبی متعلق به گروه موسیقی بی تی اس بود!

آیا جالب نیست که گردشگری یک کشور به خاطر چند نفر انسان رونق بگیرد و نه به خاطر مناطق گردشگری؟

پربازدیدترین ویدیوها را ببنید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز