تاثیرات طراحی معماری داخلی اداری

لست سکند

طراحی یک محیط کار زیبا و خوش انرژی، به دغدغه بسیاری از مدیران کسب و کارها در دنیای مدرن امروز تبدیل شده است؛ چراکه دکوراسیون اداری می‌تواند تاثیر زیادی بر پیشرفت کسب و کار داشته باشد. باورنکردنی به نظر می‌رسد اما تمرکز کارکنان، بهره‌وری و افزایش درآمد همگی وابسته به طراحی داخلی اداری هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مبلمان و دکوراسیون، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دکوراسیون اداری در ابتدای ورود به شرکت چه برای کارکنان و چه برای مشتریان جلب توجه می‌کند. به همین دلیل، شرکت‌های مدرن در تلاش‌اند یک محیط کار جذاب را جایگزین دکوراسیون‌های قدیمی و کسل‌کننده بکنند. تاثیرات دکوراسیون اداری فقط به همین خلاصه نمی‌شود. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته خواهد شد؛

دکوراسیون اداری اصولی خلاقیت را افزایش می‌دهد

حتما درباره تاثیر شگرف محیط اطراف بر ذهن انسان زیاد شنیده‌اید؛ طراحی داخلی اداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. دکوراسیون اداری که به خوبی طراحی شود، می‌تواند روی خلاقیت کارکنان موثر باشد. چیدمان مناسب و طراحی اصولی دفتر کار و حتی وسایل مورد استفاده، به حس انسان نسبت به محیط شکل می‌دهند. پس باید تلاش شود تا محیط اداری به گونه‌ای طراحی شود که خلاقیت کارکنان را سرکوب نکند بلکه به آن شکل دهد.

راز آسمان پایتخت

دکوراسیون اداری مناسب فعالیت را بهینه می‌کند

علاوه بر فعالیت‌های ذهنی کارکنان، عملکرد آنان نیز تحت تاثیر محیط است. اگر دکوراسیون اداری باکیفیت باشد، تاثیر مثبت آن روی افزایش فعالیت قابل مشاهده است. گفتنی است که صرفا زیبایی کافی نیست، بلکه محیط کار باید علاوه بر زیبایی، راحت و آرامش‌بخش نیز باشد تا راندمان را افزایش دهد. مثلا میزهای کارکنان بهتر است در معرض نور مناسبی قرار بگیرد یا اینکه مبلمان باید به اندازه کافی راحت باشند و در عین حال، دارای استاندارد کاری هم باشند تا کارکنان به مرور زمان دچار فرسودگی نشوند.

ارتباط نظم و دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری تنها یک اثر ظاهری نیست، بلکه حتی روی نظم محیط نیز تاثیرگذار است. معمولا در دفاتر اداری قدیمی و شلوغ، پرونده‌ها روی یکدیگر انباشته شده‌اند و کارکنان از فرط خستگی و فرسودگی، بدون انگیزه و با تاخیر در محل کار حاضر می‌شوند و لحظه‌ها را می‌شمارند تا آنجا را ترک کنند. اما در یک طراحی داخلی اداری باکیفیت، کارکنان علاقه دارند تا بخشی از ساعات روز خود را در محل کار بگذرانند. آن‌ها سر ساعت دقیق در محل کار حاضر می‌شوند و در محیطی که به دور از آشفتگی است به کار می‌پردازند. این نظم باعث می‌شود که اختلالی در روند کاری به وجود نیاید و هر کاری به بهترین شکل در زمان مقرر صورت بگیرد. اینگونه از ایجاد ترافیک کاری و استرس ناشی از عقب ماندگی کاری جلوگیری می‌شود.

تاثیر دکوراسیون اداری بر مشتری

کسب و کارها، چه یک استارتاپ کوچک و درحال رشد باشند و چه یک شرکت بزرگ و حرفه‌ای، باز هم مهم‌ترین چیز برایشان مشتریانشان است. این مشتریان هستند که دوام یک کسب و کار را تضمین می‌کنند.

برخی معتقدند که اصلی‌ترین سرمایه، مشتری است. بنابراین، راضی نگه داشتن مشتریان و جذب علاقه آن‌ها حرف اول را می‌زند. یعنی کسب و کارها در قدم اول سعی می‌کنند مشتریان را جذب کنند و سپس آن‌ها را حفظ می‌کنند، به طوری که به مشتری ثابت تبدیل شوند. اما چگونه؟

راه‌های مختلفی برای جذب و نگهداری مشتریان در یک شرکت وجود دارد. داشتن یک محیط اداری جذاب و مناسب یکی از این راه‌هاست؛ چراکه مشتریان معمولا به دنبال این هستند که ببینند چه چیزی یک کسب و کار را از دیگر رقبایش متمایز می‌کند. پس یک دکوراسیون اداری بخشی از برندینگ است که می‌تواند محل حضور مشتریان را متمایز کند.

برای داشتن دفتر کاری با این ویژگی‌ها، «گروه فرلی دیزاین» ده‌ها طراح با استعداد در سراسر کشور دارد تا بهترین خدمات طراحی داخلی اداری را ارائه دهند؛ صاحبان کسب و کارها می‌توانند با کمک طرح های نوآورانه دفتر اداری طراحان این مجموعه، پروژه‌ای موفقیت‌آمیز را به سرانجام برسانند. علاوه بر این، با بسته‌های طراحی با نرخ ثابت، فرلی دیزاین از مقرون به صرفه‌ترین خدمات طراحی داخلی اداری را در میان فهرست ارائه می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : فرلی دیزاین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز