بی ام و ایکس ام مدل 2023 با ظاهری تهاجمی و نیرویی شگفت انگیز قدم به خیابان گذاشت

بی ام و ایکس ام مدل 2023، گران ترین و قوی ترین شاسی بلند بی ام و است که تاکنون ساخته شده است. در واقع، از هنگامی که کانسپت این خودرو تقریباً یک سال پیش رونمایی شد، هواداران بی ام و انتظار زیادی کشیده اند تا بتوانند محصول نهایی را از نزدیک ببینند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بی ام و ایکس ام (XM) به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید بی ام و سری M روانه بازار خواهد شد و انتظار می رود سرآمد تمامی محصولات این سری باشد. این خودرو شاسی بلند، نخستین بی ام و سری M است که به پیشرانه برقی مجهز می شود و قدرتمندترین خودرو از سری M خواهد بود که تاکنون تولید شده است.

همان طور که انتظار می رفت، کمپانی بی ام و بسیاری از ویژگی های عجیب و غریبی که در کانسپت این خودرو مشاهده کرده بودیم را در محصول نهایی نیز به کار برده است تا خودرویی با شکوه با سبک وسیاقی تهاجمی تولید کند. بی ام و ایکس ام مدل 2023 از لحاظ اندازه و قد و قواره بسیار به بی ام و ایکس 7 شباهت دارد، ولی به یاد داشته باشید که ایکس 7 از سه ردیف صندلی بهره می برد ولی این خودرو دارای دو ردیف صندلی است.

بی ام و ایکس ام مدل 2023 به یک پیشرانه هیبرید-پلاگین مجهز است. این پیشرانه از یک موتور هشت سیلندر 4.4 لیتری و دو توربوشارژری تشکیل شده است که 483 اسب بخار نیرو و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در کنار یک موتور برقی با 194 اسب بخار نیرو و 280 نیوتن متر گشتاور قرار می گیرد. این دو موتور در کنار هم می توانند در دورهای بین 1600 تا 5000 دور بر دقیقه، 644 اسب بخار نیرو و 800 نیوتن متر گشتاور تولید کنند. با این حال اگر باز هم نیروی بیشتری می خواهید، می توانید تیپ Lable Red را خریداری کنید که فقط برای مدتی کوتاه تولید خواهد شد و 735 اسب بخار نیرو خواهد داشت. البته حرف هایی شنیده می شود مبنی بر این که تیپ های Lable Blue و Lable Black نیز در آینده از راه خواهد رسید ولی کمپانی بی ام و هنوز این موارد را تأیید نکرده است.

آریاک سفر

کمپانی بی ام  شتاب بی ام و ام ایکس را 4.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن را به صورت استاندارد 250 و با پکیج M Driver را بیش از 270 کیلومتر برساعت اعلام کرده است. از دیگر مشخصات فنی این شاسی بلند می توان به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک  M Steptronic، سیستم تعلیق تطبیقی و سیستم چهار چرخ محرک M xDrive اشاره کرد. باتری لیتیوم-یونی 29.5 کیلووات بر ساعتی که زیر بدنه تعبیه شده است نیز می تواند ظرف 3.25 ساعت از صفر تا 100% شارژ شود و یک سیستم مدیریت دما آن را بسته به دمای محیط و یا مقدار شارژ باقی مانده سرد و یا گرم خواهد کرد.

حالت پیش فرض گیربکس، حالت چهار چرخ محرک است ولی چنانچه حالت Sport را انتخاب کنید، نیروی موتور بیشتر به چرخ های عقب منتقل خواهد شد و انتخاب حالت Sand نیز باعث می شود هنگام عبور از روی شن و ماسه چسبندگی بیشتری به وجود بیاید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : بی ام و
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز