بیمه بیکاری کرونا به کارگران فاقد بیمه تعلق می گیرد؟

وزیر کار در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از لایحه دولت برای پرداخت حقوق و بیمه بیکاری به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا خبر داده و به نظر می رسد این حقوق به بعد از تصویب این لایحه در دولت و مجلس به کارگران فاقد بیمه ای که بخاطر کرونا بیکار شده اند نیز پرداخت شود.

به گزارش کاماپرس، کارگران فصلی و دیگر کارگرانی که به هر شکل از شمول بیمه پردازی خارج هستند همچون سایر کارگران در ایام کرونا از بیکاری رنج می برند اما این افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه از جمله بیمه بیکاری هستند.

مقام معظم رهبری چندی پیش در این باره به دولتمردان تذکر داده بود و اکنون به نظر می رسد دولت در حال تدوین لایحه ای برای پوشش دادن این افراد است.

بنا به اعلام ایرنا محمد شریعتمداری وزیر کار در نامه مقام معظم رهبری در خصوص تاکید رهبر انقلاب نسبت به تخصیص بیمه بیکاری به  افرادی که از  کرونا بیکار شده و بعضا بیمه‌ بیکاری هم ندارند نوشته است: لایحه مربوط به پرداخت حقوق بیکاری صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تهیه و برای تصویب به هیات دولت تقدیم شده است .

بیمه بیکاری و معضل یک سال بیمه پردازی 

آریاک سفر

این درحالیست که تعداد فراوانی از کارگرانی که به دلیل شیوع کرونا و رکود ناشی از آن بیکار شده اند، چون در آخرین محل کارشان زیر یک سال سابقه کار دارند، مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی‌شوند و برای این افراد نیز باید تمهیدی اندیشیده شود.

شایان ذکر است بر اساس نظر برخی کارشناسان از منظر «اصل ۲۹ قانون اساسی» تکالیف دولت در قبال افراد بیکار فراتر از صندوق بیمه بیکاری است. بر این اساس، دولت باید فرصت بیمه بیکاری را در اختیار افرادی که یکبار هم فرصت اشتغال را پیدا نکرده‌اند، قرار دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز