بیت کوین در آستانه کانال 69 هزار دلاری

لست سکند

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال دنیا، طی دو روز گذشته رشد قیمتی خوبی را به ثبت رسانده است. هم اکنون این رمزارز از مرز روانی مهم 65 هزار دلاری عبور کرده و حال در نزدیکی محدوده 69 هزار دلاری قرار دارد. آخرین بار بیت کوین در اواخر دی ماه سال 1400 محدوده 69 هزار دلاری را در هم شکست.

به گزارش کاماپرس، تا چند ماه گذشته، احساس کلی بازار نسبت به رمزارزها منفی بود، اما ناگهان و با صعود دوباره قیمت‌ها، امیدواری به این بخش بازگشت. این روند رشد قیمتی به هیچ عنوان پیش بینی نشده بود و این موضوع اختلالاتی را در صرافی‌های بزرگ به وجود آورد. این اتفاق به اندازه‌ای باعث تعجب شد که برخی افراد در اعلام شروع روند صعودی، مردد شدند، زیرا امکان اصلاح و ریزش سنگین قیمت دور از انتظار نیست.

عوامل موثر روی رشد درست و قابل توجه بیت کوین و کریپتو

برخی معتقدند که شرایط کنونی و موجود روی بازار رمزارزها اثر گذاشته است. ای تی اف یکی از این موارد است که به عنوان راهی امن برای ورود افراد به بازار رمزارزها بوده و پویایی این بخش را تغییر می‌دهد. تاکنون 10 صندوق ای تی اف شکل گرفته که مجموعا هشت میلیارد دلار ورودی خالص داشته‌اند. به نظر این مورد نه تنها راه حلی امن برای ورود سرمایه به بازار رمزارزها است، باعث مشروعیت بخشیدن به ارزهای دیجیتال می‌شود.

نکته جالب توجه درباره این دوره از رشد قیمتی رمزارزها، عدم مشارکت افراد مشهور با این جریان است. شاید دلیل عمده این موضوع به نبود شخصیتی مانند سم بنکمن فرید یا شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه کارداشیان اشاره کرد. در واقع به نظر می‌رسد تمام افراد مشهور که در دوره قبلی حضور داشتند، عمدتا بدنام و یک خلا قدرت ایجاد شده است.

راز آسمان پایتخت

با وجود اینکه امکان تغییر این شرایط و حضور دوباره اینفلونئسرها وجود دارد، اما در حال حاضر نبودشان یک پیشرفت مثبت محسوب می‌شود.

بیت کوین - کاماپرس

نگاهی به وجود افراد مشهور و سیستم وام دهی در کریپتو

البته وجود افراد بزرگ در بازار رمزارزها احتمالا باعث جلب نظرات به سمت پروژه‌های خاص می‌شود. با توجه به میزان اعتباراتی که در بازار رمزارزها در حال انباشت بوده و حجم گسترده سرمایه روانه شده به سمت میم کوین‌ها، احتمالا در این دوره افراد معروف به دنبال قمارهای بزرگی هستند.

بهبود وضعیت بازار رمزارزها روی مسائل مختلفی اثر دارد. از جمله اینکه، احتمالا قوانین بازار سر و سامان پیدا کرده و به زودی معامله گران بیشتری با روش‌های تنظیم شده به مشتقات کریپتو دسترسی دارند. وام دهی کریپتو نیز تنظیم شده و احتمالا این بخش مانند قبل شکست نخورد.

در حال حاضر اپراتورهای مختلف وام دهی کریپتو به طور مفصل در مورد اشتباهاتی که در گذشته رخ داده صحبت کرده و راه‌هایی برای تنظیم مجدد این بخش مطرح کرده‌اند. البته آن‌ها خاطر نشان کرده‌اند که هیچ تضمینی مبنی بر عدم تکرار اشتباهات وجود ندارد.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز