بورس 900 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی شارژ می شود

لست سکند

یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از رفتار حقوقی های بازار به مصوبه دولت مبنی بر تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به حمایت از بورس اشاره کرد و گفت: حدود 900 میلیون دلار از سرمایه صندوق توسعه ملی وارد بازار سرمایه می شود.

به گزارش کاماپرس،در هفته های اخیر حمایت از بورس ترجیع بند کلام تمام کارشناسان اقتصادی و تحلیل گران بازار سرمایه بوده اما این که این حمایت به چه صورتی انجام شود محل بحث و چالش است. برخی کارشناسان بر اجرایی شدن هر چه سریع تر تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه اصرار می کنند و برخی دیگر چنین حمایتی را علاوه بر ناکارآمد بودن برخلاف عدالت می دانند چرا که معتقدند منابع صندوق توسعه ملی متعلق به عموم مردم است و نباید برای کاهش ریسک سرمایه گذاران بورس هزینه شود.

به هر شکل به نظر می رسد در روزهای آینده باید در انتظار اجرایی شدن مصوبه تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به حمایت از بورس باشیم.

شارژ 900 میلیون دلاری صندوق تثبیت بازار از منابع صندوق توسعه ملی

یک کارشناس بازار سرمایه در این خصوص به واحد مرکزی خبر صدا و سیما گفته است: بازار سرمایه اکنون نیاز به نقدینگی و پول جدید دارد تا بتواند تعادل خود را حفظ کند که براساس مصوبه هیئت دولت قرار است یک درصد از سرمایه صندوق توسعه ملی برای حمایت از این بازار اختصاص یابد.

راز آسمان پایتخت

علیرضا امیرپور تصریح کرد: میزان سرمایه صندوق توسعه ملی حدود 90 میلیارد دلار برآورد می شود و بنابراین حدود 900 میلیون دلار آن یعنی یک درصد از سرمایه صندوق توسعه ملی وارد بازار سرمایه می شود.

وی اظهار کرد: صندوق تثبیت بازار سرمایه که نقش بازارگردانی را به عهده دارد باید با استفاده از این سرمایه جدید نقدینگی بازار را جمع کند تا بازار سرمایه به تعادل برسد. این تحلیل گر بورس خاطرنشان کرد: تدبیر هیئت وزیران و مجلس باید اجرایی شود تا حرف و حدیث هایی که باعث ناهماهنگی و افت بازار سرمایه شده کمتر شود.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز