بورس 48 هزار واحد جهش کرد/امید به بازار سهام برگشت

لست سکند

بورس امروز پس از مدتها یک جهش قابل توجه داشت و با 48 هزار واحد افزایش وارد کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی شد.

به گزارش کاماپرس، اگر روند مثبت بورس را طی هفته جاری بازگشت بورس به روزهای رونق ارزیابی کنیم، آخرین روز معاملاتی این هفته قطعا نقطه اوج این روند بود. معامله گران بورسی مدتها بود شاهد افزایش پرقدرت شاخص نبودند و افزایش های 20 تا 30 هزارواحدی برای آنها که روزهای خوب بورس را مشاهده کرده بودند چندان راضی کننده نبود.

با جهش 48 هزار واحدی بورس ، بازار سرمایه نشان داد که آماده بازگشت به روزها خوب و اوج گذشته است و شاید اگر در هفته آتی برخی اقدامات حمایتی نظیر عرضه اولیه سهام هایی که مدتها از آن سخن گفته شده نیز انجام شود، بورس دوران دیگری را آغاز خواهد کرد.

فتح پرقدرت کانال 1/3 میلیون واحدی

بنا به اعلام فرارو، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان آخرین روز معاملاتی هفته  با جهش ۴۸ هزار و ۴۵۹ واحدی و با قدرت وارد کانال ۱.۳ میلیونی شد و نهایتا روی رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۰۶ واحد ایستاد.

راز آسمان پایتخت

در بیست و هشتمین روز آبان ماه 1399 شاخص کل ۳.۷۴ درصد و شاخص‌هم‌وزن ۱.۷۹ درصد رشد کردند. عمده افزایش شاخص کل بر دوش نماد‌های فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، تاپیکو و خودرو بود. در این روز اغلب گروه‌های سبز‌رنگ و اکثر نماد‌های شاخص‌ساز صف خرید سنگین داشتند. طوری که امکان خرید سهام شرکت‌های بزرگ وجود نداشت.

بررسی نقشه بازار در پایان معاملات امروز نشان می‌دهد صرف نظر از اوراق بهادار، گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند. در این گروه خودرو، خساپا و خگستر به عنوان نماد‌های اصلی و نماد‌های دیگر مثل خاذین، خزامیا، خبهمن و … صف خرید داشتند و پنج درصد افزایش قیمت را در کارنامه خود ثبت کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز