بورس هفته را مثبت به پایان رساند/ رشد 26 هزار واحدی شاخص کل بازار سهام

بورس امروز با وجود افت و خیزی که در معاملات وجود داشت و افتتاحیه خوب با همان روند ادامه پیدا نکرد اما نهایتا با رشد 26 هزار واحدی شاخص کل به استقبال تعطیلات رفت.

به گزارش کاماپرس، بورس امروز چهارشنبه 16 مهرماه نیز مثل روز گذشته روند مثبت داشت و اگر این روند مثبت در هفته آینده نیز ادامه یابد شاید بتوان با اطمینان بیشتری نسبت به پایان دوره اصلاح شاخص سخن گفت.

بازارهای موازی همچون دلار و طلا نیز امروز کاهشی بودند تا بورس حداقل امروز از سوی رقبا تحت فشار نباشد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۲۶ هزار و ۲۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۷۲۶ واحد رسید که معادل رشد ۱.۷۲ درصدی است.

شاخص هم‌وزن نیز امروز ۱.۲۶ درصد رشد کرد و نشان از همراهی شرکت‌های کوچک در صعود بورس دارد. امروز به ترتیب نماد‌های رمپنا، فارس، وبملت، شبندر، اخابر، خودرو و فملی بیشترین تاثیر را در رشد بورس داشتند.

راز آسمان پایتخت

صف فروش سنگین نماد انرژی ۳ بعد از چند روز ریزش پیاپی بالاخره جمع‌آوری شد. صف فروش در این نماد به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان در اولین دقایق بازار امروز از بین رفت و شاهد تشکیل صف خرید در این نماد بودیم. این مورد در حالی است که به خاطر حجم زیاد معاملات در محدوده منفی، قیمت پایانی انرژی ۳ همچنان روی منفی پنج درصد باقی مانده است.

بنا به اعلام سایت فرارو، نمادهای ولغدر، پاسا و تپمپی با توجه به صف‌های فروش پیاپی و حج معاملات پایین امروز مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شدند تا قیمت آن‌ها بر اساس حراج تعیین شود. اتفاقی که باعث شد دامنه نوسان این نماد‌ها به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و در پی آن با تشکیل صف فروش دوباره، شاهد ریزش ۱۰ درصدی قیمت سهام این سه شرکت در بازار سبز امروز بودیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز