بورس در خطر فروش سهام صندوق های بازنشستگی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

فروش سهام صندوق های بازنشستگی برای پرداخت حقوق و عیدی در آخر سال، به ضرر بازار بورس و سهام است.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان بازار سهام معتقدند تامین بودجه هزینه ها از طریق فروش سهام برای بازار بورس خطرناک است. یعنی اقدامی که بعضی از صندوق های بازنشستگی انجام می دهند می تواند به ضرر بازار سرمایه تمام شود. شنیده می شود بعضی از صندوق های بازنشستگی برای اینکه بتوانند از پس هزینه های آخر سال مثل پرداخت حقوق و عیدی ها بر بیایند، سهام هایشان را می فروشند.

کارشناسان معتقدند در اوضاع و احوال کنونی و با توجه به سر و سامان گرفتن دوباره شاخص بازار سرمایه و این حرکت می تواند به دلیل حجم وارده باعث اُفت شاخص شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

فرزین آقا بزرگی کاشناس بازار سرمایه در این باره می گوید:« مقرر کردن هر شخصی اعم از حقیقی و حقوقی به اینکه در چه زمانی اقدام به خرید یا فروش سهم کند مغایر با اصول سرمایه گذاری نیست اما در رابطه با فروش سهام برای تامین بودجه برای هزینه های جاری بدترین حالت است.

راز آسمان پایتخت

در فضای اقتصادی عرضه و تقاضا در بازار آزاد نمی شود هیچ تکلیفی برای کسی مشخص کرد، اما اگر شرکت ها بخواهند مانند دولت در آخر سال شروع به فروش سهام برای جبران کسری بودجه کنند قطع به یقین به نفع بازار سرمایه نخواهد بود.»

صندوق های بازنشستگی سهام ها را در بازار دوم بفروشند

مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه نیز درباره فروش سهام در بعضی از شرکت ها و سازمان ها برای جبران کسری بودجه می گوید:« صندوق های بازنشستگی حتی اگر هم می‌خواهند سهامشان را به فروش بگذارند بهتر است که به صورت بلوکی و در بازار دوم به این امر بپردازند به گونه ای که بتوانند پرتفوی خود را مدیریت کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

بهترین راهکار این است که صندوق ها باید سعی کنند که از محل سود نقدی هزینه های جاری را تامین کنند نه آنکه سهام هایشان را بفروشند همچنین باید یکسری محدودیت ایجاد کنند به طور مثال سود حاصل از فروش سهام ها را به طوری مدیریت کنند که قابل تخصیص به صندوق ها نباشد و دوباره به بازار سرمایه بازگردد.»

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز