بورس بی رونق بازار خودرو را سکه کرد

عرضه خودروسازان به بازار به حداقل رسیده است و در شرایط فعلی نیاز بازار را افرادی تأمین می‌کنند که در شرکت‌های خودروسازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، جهش قیمت خودرو که این روزها بسیاری از خانواده‌های ایرانی را از داشتن خودرو ناامید کرده است، دلایل متعددی دارد. فعالان بازار خودرو درباره رشد سرسام‌آور قیمت‌ها در چند روز اخیر معتقدند که ریزش قابل توجه شاخص کل بورس در ماه مرداد و تداوم روزهای مأیوس‌کننده بورس باعث شده است، نقدینگی به سمت بازار خودرو حرکت کند و بخشی از مردم برای حفظ ارزش پول خود به خرید خودرو روی بیاورند.

به گزارش همشهری، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو هم در این‌باره گفته است: «همکاران ما درحال حاضر با خودرو‌های ایرانی بیگانه شدند، زیرا فردی اگر خودروی ایرانی از ما بخواهد، معلوم نیست فروشنده‌ای داشته باشد یا خیر! قیمتی که ارایه می‌دهد معقول است یا خیر، بنابراین خودروی ایرانی فقط در فضای مجازی خریدوفروش می‌شود!»

تقاضا برای خرید خودرو وجود ندارد

او توضیح داده است که بازار خودرو درحال حاضر در شرایط رکود به سر می‌برد و تقاضا برای خرید وجود ندارد و افرادی که خودرو تحویل می‌گیرند، قیمت‌های بالا اعلام می‌کنند یا نمی‌فروشند، به همین جهت در بازار خریدار وجود ندارد. به گفته او، عرضه خودروسازان به بازار به حداقل رسیده است و در شرایط فعلی نیاز بازار را افرادی تأمین می‌کنند که در شرکت‌های خودروسازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این افراد نسبت به شرایط روز و با توجه به تغییر نرخ ارز فروش دارند و با بالارفتن قیمت ارز، قیمت‌های بالا اعلام می‌کنند.

آریاک سفر

این در حالیست که  نگاهی به آمارها نشان می‌دهد که تولید خودرو به‌شدت کاهش داشته و در سال‌های پس از تحریم تقریبا نصف شده است. بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال تا سی‌ام مردادماه، کل تولید تجمعی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا، ۳۶۰‌هزار و ۵۹۹ دستگاه بوده است.

به گفته محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو، بخش زیادی از خودروهای داخلی به دلیل دپوی قطعات در گمرک ناقص مانده‌اند و بانک مرکزی هنوز مبنای محاسبه قیمت دلار این قطعات را تعیین نکرده و با وجود نامه‌نگاری‌های مکرر خودروسازان ماه‌هاست که این مشکل لاینحل باقی مانده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز