بورس با جهش 36 هزار واحدی سهامداران را امیدوار کرد

نقشه بازار سهام امروز یکشنبه 9 آذر ماه 1399 سبز رنگ بود و شاخص کل بازار نیز با جهش قابل توجه 36 هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش کاماپرس، بورس امروز هم یک روز امیدوار کننده دیگر را پشت سر گذاشت. به نظر می رسد تحلیل های کارشناسی مبنی بر بازگشت بورس به مدار رونق بعد از تخلیه حباب و اصلاح قابل توجه قیمت سهام در حال محقق شدن است. ضمنا عقب نشینی بازارهای موازی یعنی بازارهای ارز، طلا و مسکن نیز در بازگشت تدریجی اقبال سرمایه گذاران به بورس بی تاثیر نبوده است.

البته نباید انتظار داشت بورس در کوتاه مدت و با شتابی که در بهار و تابستان امسال شاهد آن بودیم رشد کند اما قطعا روزهای منفی بازار سهام نیز همچون شهریورماه و مهرماه امسال متوالی نخواهد بود.

پرچمداران بازار دوباره شاخص سازی کردند

بنا به اعلام فرارو، شاخص کل بازار سهام تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۹ آذر ۹۹ با جهش ۳۶ هزار و ۴۲۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۹۹ واحد رسید و جایگاه خود را در کانال ۱.۴ میلیونی تثبیت کرد.

آریاک سفر

در معاملات امروز شاخص کل بازار بورس ۲.۶۲ درصد و شاخص هم‌وزن بازار ۲.۳۲ درصد رشد کردند که نشان از هماهنگی شرکت‌های کوچک و بزرگ بازار در این روند صعودی است.

امروز نماد‌های پیشرو بازار که مدتها وزنه سقوط بازار شده بودند دوباره در نقش مثبت و سازنده عمل کردند و فارس، شستا، تاپیکو، وغدیر، خودرو، پارس و پارسان بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

بررسی نمای کلی نقشه بازار در پایان معاملات امروز حکایت از آن دارد که سهام خودرویی‌ها به جز خکمک و خچرخش روز خوبی را پشت سر گذاشتند و با حجم معاملات بالا اغلب آن‌ها صف خرید داشتند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF سهامی امروز بعضا بیش از پنج درصد بازدهی را نصیب مشتریان خود کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورسی، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز