بورس امروز مثبت است ؛ پیش بینی 3 تحلیل گر بازار سرمایه

امروز فعالان بازار سرمایه در انتظار گشایش بازار و واکنش بورس به شدت گرفتن تهدیدهای آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه – که البته از سوی مسئولان ایرانی و دیگر طرف های برجام و شورای امنیت مردود شمرده شده است – هستند.

به گزارش کاماپرس، تحلیل و پیش بینی وضعیت امروز بورس کار ساده ای نیست چرا که عوامل رشد و کاهش بازار سهام پیچیدگی ها و ظرایف خاصی دارند و تحلیل این پیچیدگی روز به روز سخت تر می شود. روزنامه دنیای اقتصاد در تحلیلی از قول سه کارشناس بازار سرمایه نوشته است بورس امروز مثبت خواهد بود و سه کارشناس دیگر نیز پیش بینی کرده اند بورس امروز، ریزشی در پیش ندارد.

به صورت خلاصه، تحلیل‌گران معتقد به متعادل بودن بورس تاکید می‌کنند شرایط ابهام‌آمیز در زمینه تهدیدات ایالات متحده در زمینه فعال‌سازی مکانیزم ماشه، عدم قطعیت درباره میزان تحریم‌هایی که قرار است در دو روز آینده فعال شوند و همچنین واکنش احتمالی ایران به این اقدامات از مهم‌ترین دلایل احتیاط بازیگران بورس در ساعات آتی خواهند بود.

 در مقابل سه نفر دیگر شرکت‌کننده در نظرخواهی دنیای اقتصاد که شاخص بورس را مثبت پیش بینی کرده اند معتقدند تصمیم هفته پیش بانک مرکزی در زمینه مجوز فروش ارز حاصل از صادرات در بازار آزاد و  برداشته شدن لزوم عرضه ارز صادرات در بازار نیما،موج مثبتی را در بورس ایجاد خواهد کرد و سهام شرکت‌های صادرات‌محور مورد توجه ویژه خریداران قرار خواهد گرفت. آنها حتی معتقدند امروز احتمال شکست مرز مقاومتی ۱میلیون و۷۵۰ هزار واحدی نیز در بورس وجود دارد.

این تحلیل ها را در ادامه بخوانید:

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز