به بهانه اکسپو ۲۰۲۰ دبی ؛ واقعیت‌های باورنکردنی درباره کشور امارات

تا یک ماه دیگر اکسپو 2020 دبی در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود و قرار است طبق پیش‌بینی‌ها 25 میلیون نفر از سراسر جهان برای بازدید از این رویداد بین‌المللی راهی دبی شوند.

به گزارش کاماپرس، امارات متحده عربی هرچند کشوری با تنها 50 سال سابقه است اما در همین نیم‌قرن به موفقیت‌های بزرگ و قابل توجهی دست پیدا کرده است. جمعیت 500 هزار نفری این کشور از سال 1975 تا به امروز تقریبا 20 برابر شده و به مرز 10 میلیون نفر رسیده است. در ادامه به بهانه میزبانی این کشور از اکسپو، به 10 واقعیت جالب درباره این کشور اشاره می‌شود:

1- کشوری با 200 ملیت

بیش از 80 درصد از جمعیت 9.89 میلیون نفری امارات متحده عربی را مهاجران تشکیل داده‌اند. این افراد از بیش از 200 کشور جهان وارد امارات شده‌اند و برای کار و زندگی در این سرزمین اقامت گزیده‌اند. مهاجران هندی، پاکستانی، بنگلادشی و فیلیپینی بیشترین بخش مهاجران امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند.

2- کشور بی‌رودخانه

در حالی که امارات هیچ رودخانه دائمی ندارد اما در این کشور وادی‌های زیادی وجود دارد که در ماه‌های بارانی پر از آب می‌شوند.

3- اولین وزیر هوش مصنوعی جهان

عمر بن سلطان العلما از زمان ایجاد وزارتخانه هوش مصنوعی در سال 2017 مسئولیت این وزارت اطلاعات را در سن 27 سالگی برعهده گرفت. ایجاد اقامتگاه انسانی در مریخ یکی از ایده‌های اصلی حاکمان دبی برای سال 2117 است.

آریاک سفر

4- ساختمانی کج‌تر از برج پیزا

در سال 2010 ساختمانِ «دروازه پایتخت» در شهر ابوظبی پایتخت کشور امارات به عنوان ساختمانی با کربری اداری و هتل احداث شد. این ساختمان، 18 درجه از حالت قائم انحراف دارد و به دلیل این میزان کجی، به عنوان کج‌ترین سازه‌ای که به دست بشر ساخته شده در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. میزان انحراف این ساختمان بیش از چهار برابر برج معروف پیزا در ایتالیا است.

5- جشن تولد پنجاه سالگی

در 2 دسامبر 1971، کشور امارات متحده عربی به طور رسمی با ترکیب شش امارت ابوظبی، عجمان، دبی، فجیره، شارجه و ام‌القواین تشکیل شد. امارت راس‌الخیمه به عنوان هفتمین امارت در 10 فوریه سال 1972 به این اتحاد پیوست.

6- کشوری با نماد بز کوهی

گونه‌ای از بز کوهی که در صحرای عربستان زندگی می‌کند، نماد ملی کشور امارات متحد عربی است. این حیوان در کشورهای عمان، بحرین، قطر، اردن، کویت، عربستان و یمن نیز از محبوبیت برخوردار است. یکی از افتخارات کشور امارات این است که این گونه در معرض خطر را با اقدامات حفاظتی و پرورشی نجات داد و به طبیعت بازگرداند. در سال 2011 این حیوان از فهرست «در معرض خطر» خارج شد و به فهرست گونه‌های آسیب‌پذیر که در معرض تهدید کمتری هستند، پیوست.

7- میزبان بلندترین هتل‌های جهان

شش هتل امارات متحد عربی در فهرست بلندترین هتل‌های جهان قرار دارند و همه آنها در دبی قرار دارند. هتل چهار ستاره جوورا با ارتفاع 356 متر و همچنین برج‌العرب و برج جمیرا از جمله بلندترین هتل‌های جهان هستند.

8- کشوری کوچک با 10 فرودگاه بین‌المللی

فرودگاه بین‌المللی دبی یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است که به عنوان نقطه اتصال بسیاری از پروازهای شرق و غرب شناخته می‌شود. علاوه بر این فرودگاه در امارات 9 فرودگاه بین‌المللی دیگر نیز در زمینه جابه‌جایی بار و مسافر فعالیت می‌کنند.

9- رکوردهای عجیب جهانی

در کتاب رکوردهای گینس، نام امارات متحده عربی بارها تکرار شده است. شاهکارهای مشهوری مانند برج خلیفه به عنوان بلندترین برج جهان و همچنین قاب دبی به عنوان بزرگترین قاب عکس جهان، رکوردهای جالب هستند اما فراتر از آنها با برخی رکوردشکنی‌های عجیب مواجه می‌شوید؛ بیشترین دومینوهای سرنگون‌شده در یک میدان دایره‌ای با 89 هزار 995 دومینو و کشیدن سنگین‌ترین وسیله نقلیه با مو و همچنین سریع‌ترین حرکت اسب روی پاهای عقب در مسافت 10 متر.

10- در میان امن‌ترین شهرهای جهان

ابوظبی، شارجه و دبی در سال‌های مختلف توسط نهادهای بین‌المللی در میان امن‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته‌اند.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “به بهانه اکسپو ۲۰۲۰ دبی ؛ واقعیت‌های باورنکردنی درباره کشور امارات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز