بهنوش ؛ هرآنچه باید درباره اولین تولیدکننده ماء الشعیر ایران بدانید

شرکت بهنوش-کاماپرس
لست سکند

شرکت بهنوش اولین تولیدکننده ماءالشعیر در ایران است که در ابتدا با نام مالتای ایران تاسیس شد و بعد از انقلاب، به بهنوش تغییر نام داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنایع غذایی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه به معرفی بهنوش و سبد متنوع محصولاتش می‌پردازد:

* بهنوش در ابتدا با یک کارخانه و یک خط تولید از سال 1345 شروع به فعالیت کرد. در آغاز کار آبجو الکلی تولید می‌کرد. بعد از انقلاب، محصول خود را به ماءالشعیر الکلی تغییر داد.

* صنایع بهنوش امروزه دارای 9 کارخانه و 18 خط تولید نوشیدنی است. کاووس سلیمی مدیر عامل این مجموعه است. دفتر مرکزی بهنوش در جاده مخصوص کرج قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

* دوغ آبعلی و دلستر، از قدیمی‌ترین تولیدات این مجموعه هستند. از سایرمحصولات ماءالشعیر، انرژی‌زا، نوشابه، آب معدنی، آبمیوه و نوشیدنی میوه‌ای را می‌توان نام برد.

* در محصولات بهنوش مالت به جای عصاره مالت، جایگزین شده است. استفاده از رازک به جای اسانس، و قند میوه به جای شکر از سایر اقدامات بهنوش در تولید محصولات است. پاستوریزاسیون محصولات و عدم استفاده از طعم‌دهنده‌های مصنوعی، رنگ‌ها و افرودنی‌ها, دارای انواع ویتامین‌ها و موادمعدنی گوناگون مناسب برای مادران باردار، از مزیت‌های محصولات بهنوش محسوب می‌شود.

* داشتن امکانات لازم برای پرورش جو و مالت‌سازی، از ظرفیت‌های این شرکت است. بهنوش مرکزی، واحد ستاره، گچساران، شیروان، شهرکرد، اراک، خرمشهر، واحد آبعلی و یاسوج، 9 کارخانه‌ بهنوش هستند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط موسسات مطالعات اقتصادی، شرکت بهنوش 35 درصد سهم بازار داخلی را در اختیار دارد.

شرکت بهنوش-کاماپرس

* شرکت بهنوش بزرگ‌ترین صادرکننده نوشیدنی‎های حلال در سطح منطقه است. عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، عمان، کویت و قطر مقاصد اصلی صادراتی بهنوش در منطقه هستند. چین، تایلند، استرالیا، کانادا و انگلستان نیز در فهرست صادراتی شرکت هستند.

* بهنوش یک شرکت سهامی است که سهام آن با نام غبهنوش در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود و اکنون در مالکیت بنیاد مستضعفان است.

* شرکت بهنوش دارای 13 برند زیرمجموعه است که شامل دلستر، تاک، نوشیدنی آلوورا، سودا، نوشیدنی انرژی‌زا برند سینرژی و استارت، نوشیدنی گازدار با برند ایراندا، دوغ با برند آبعلی، نوشیدنی میوه‌ای با برند دادلی، نوشیدنی لیمو نعنا با برند موهیتو،  نوشیدنی آرامبخش با عرقیجات گیاهی با برند آرامیس، آب طعم‌دار با برند دادلی سو، آب معدنی با برند آب، ماءالشعیر فیلترنشده با برند دلستر پلاس می‌شود.

* کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بهنوش مراجعه کنند.

نویسنده: شیرین غفاری

انتهای پیام

مرتبط با : بهنوش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز