بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی + (شرایط مهاجرت)

مهاجرت تحصیلی-کاماپرس
لست سکند

مهاجرت تحصیلی به‌واسطه مزایای متعدد آن از جمله دستیابی به آموزش عالی باکیفیت، موقعیت‌های کاری بهتر و افزایش کیفیت زندگی، یکی از گزینه‌های محبوب و پرطرفدار مهاجرت به‌ویژه در میان جوانان است.

با توجه به تقاضای بالای مهاجرت تحصیلی از سوی جوانان کشورهای مختلف و علی‌الخصوص کشورهای در حال توسعه مانند ایران، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشورهای مطرح در این حوزه تاحدودی دشوار است. از این رو، آشنایی با دانشگاه‌های کشورهای برتر و شرایط اپلای و پذیرش در آن‌ها بسیار اهمیت داشته و بهتر است پیش از هرگونه اقدام به مشاوران متخصص در این امر مشورت کنید. کاماپرس در ادامه به بررسی شرایط و معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می‌پردازد.

چرا مهاجرت تحصیلی؟

روش‌های مهاجرت بسته به شرایط و ویژگی‌های هر شخص متفاوت بوده و بهترین روش برای مهاجرت جوانان و دانشجویان، مهاجرت از طریق تحصیل است. برخی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی در ادامه آمده است؛

آموزش عالی و مدرک معتبر: دانشجویان با اخذ پذیرش در دانشگاه‌های مطرح و معتبر می‌توانند ضمن دستیابی به فرصت‌های تحقیقاتی و امکانات آموزشی پیشرفته، مدرک معتبری را دریافت کنند که در اکثر نقاط جهان اعتبار دارد.

موقعیت‌های شغلی بهتر: دریافت مدارک معتبر به مهاجرین کمک می‌کند تا پس از اتمام دوره تحصیل خود، در همان کشور یا دیگر کشورها، موقعیت‌های شغلی بهتر و شانس بالاتری برای دریافت این مشاغل با حقوق و مزایای بالاتر داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

اخذ اقامت و شهروندی: بسیاری از دانشجویان با اتمام دوره تحصیل و پیدا کردن یک شغل مناسب، بلافاصله ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و پس از چند سال کار، به دریافت اقامت دائم اقدام می‌کنند.

مهاجرت تحصیلی-کاماپرس

مهاجرت تحصیلی چه شرایطی دارد؟

معمولا هر کشور و هر دانشگاه شرایط مخصوصی را برای پذیرش دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرد. با این حال برخی از شرایط مشترک و عمومی مهاجرت تحصیلی در ادامه بررسی شده است؛

اخذ پذیرش: نخستین گام برای مهاجرت از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی ، اپلای برای دانشگاه‌های کشور مورد نظر و دریافت پذیرش از سوی آن‌ها است.

تمکن مالی: دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی باید ثابت کنند که توانایی تامین هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه خود را برای حداقل سال اول دارند.

مدرک زبان: برخلاف دیگر روش‌های مهاجرت، مهاجرت تحصیلی نیازمند اثبات مهارت‌های زبانی موردنیاز است. این مورد اغلب با ارائه مدارک زبان مانند آزمون‌های آیلتس و غیره مشخص می‌شود.

مدارک تحصیلی معتبر و رزومه: دیگر شرایط لازم برای اخذ پذیرش، ارائه مدارک معتبر تحصیلی در مقاطع قبلی و ریزنمرات و ترجمه آن‌ها به زبان انگلیسی است. دریافت ویزای تحصیلی در برخی موارد نیز منوط به ارائه رزومه تحصیلی و کاری است.

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کدام است؟

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کشور با توجه به شرایط مختلف تحصیلی، آموزشی، میزان بودجه، شرایط موردنیاز یکی از فاکتورهای مهم در مهاجرت تحصیلی است. برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در ادامه بررسی شده است؛

مهاجرت تحصیلی به آلمان

در حال حاضر، آلمان به‌ عنوان صنعتی‌ترین کشور اروپایی، یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی محسوب می‌شود. از مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌توان به هزینه‌های پایین تحصیل، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی، ارائه بورسیه‌های متنوع و مدارک معتبر دانشگاه‌های آلمان اشاره کرد.

مهاجرت تحصیلی-کاماپرس

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا با برخورداری از سیستم آموزشی قدرتمند، دانشگاه‌های معتبر، سطح بالای رفاه و کیفیت زندگی یکی از مقاصد ایده‌آل برای دانشجویان است. مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان شامل هزینه‌های پایین زندگی و تحصیل، مجوز کار برای دانشجو، مدارک معتبر، امکان دریافت اقامت دائم پس از اتمام درس و غیره است.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

دانشگاه‌های استرالیا در شمار دانشگاه‌های تراز اول دنیا محسوب شده و امکانات رفاهی و آموزشی پیشرفته‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. از مزایای مهاجرت تحصیلی به استرالیا نیز می‌توان به زبان رسمی انگلیسی، اخذ اقامت دائم پس از اتمام درس، دانشگاه‌های معتبر و کار دانشجویی اشاره کرد.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

دانشگاه‌های فرانسه در رتبه بندی بهترین دانشگاه‌های جهان، در شمار بهترین‌ها قرار داشته و سالیانه نزدیک به 23 درجه بودجه ملی این کشور صرف آموزش می‌شود. با مهاجرت تحصیلی به فرانسه می‌توانید ضمن تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی، از مزایای مدارک معتبر در سطح جهانی و کار دانشجویی نیز بهره‌مند شوید.

مهاجرت تحصیلی-کاماپرس

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا با برخورداری از دانشگاه‌های معتبر و مطرح در سطح جهانی و سیستم آموزشی مدرن و قدرتمند یکی از گزینه‌های مطمئن برای تحصیل و زندگی است. مزایای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا شامل دریافت پذیرش آسان، سطح علمی بالای دانشگاه‌ها و مدارک معتبر، هزینه‌های پایین تحصیل،  شهریه‌های منصفانه، امکان تحصیل به انگلیسی و غیره است.

الوویزا

مجموعه الوویزا به‌عنوان یکی از موسسه‌های مهاجرتی و بین‌المللی مطرح در زمینه اعزام نیروی کار، اخذ ویزا و دریافت اقامت دیگر کشورها خدمات ویژه‌ای را فراهم کرده است. این مجموعه ضمن برخورداری از تیم اجرایی متخصص در داخل و خارج ایران، دارای مجوز رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

برای دریافت مشاوره مهاجرت تحصیلی می‌توانید از طریق بات اختصاصی، وبسایت یا شماره‌های موجود در سایت با مجموعه الوویزا تماس گرفته و نوبت مشاوره را رزرو کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز