بهترین پارک‌ های ملی در سریلانکا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بیش از 20 پارک ملی در سریلانکا واقع شده است که هر کدام، ویژگی و منظره‌ی منحصر به فرد خودش را دارد. برخی از پارک‌های ملی حتی دریاچه‌، پوشش گیاهی ویژه و حتی ساحل دارند. این موضوع هم بستگی به سلیقه خودتان دارد که بخواهید کجا به سافاری بروید؛ برخی از گردشگران تمایل دارند پلنگ‌های چابک را از نزدیک ببینند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند به تماشای گله‌های فیل بنشینند. نوع تنوع جانوری در پارک ملی مد نظر، یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب تور سریلانکا برای بازدید از پارک ملی در سریلانکا است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

پارک ملی اوداوالاوه

فاصله بین پارک ملی اوداوالاوه و یالا زیاد نیست، اما اوداوالاوه بسیار گمنام‌تر است. با اینکه اوداوالاوه محبوبیت کمتری دارد، اما مناظر بکری در این منطقه واقع شده است و حیات وحش شگفت انگیزی دارد. حدود 400 الی 500 رأس فیل در اوداوالاوه زندگی می‌کنند که با توجه به وسعت اندک اوداوالاوه، رقم بسیار قابل توجهی است. تنوع پرندگان هم در منطقه بسیار بالا است. طبق نظر برخی از کارشناسان، اوداوالاوه بهترین پارک ملی برای دیدن انواع پرندگان در کل سریلانکا است. اگر شخصاً دوست دارید فیل‌های زیادی از نزدیک مشاهده کنید، پارک ملی اوداوالاوه پیشنهاد می‌شود. از آنجا که فیل‌های اوداوالاوه اعتماد به نفس بالایی دارند، حتی به جیپ‌ها هم نزدیک می‌شوند. ویژگی برجسته‌ی دیگر پارک ملی اوداوالاوه این است که از درختان متعدد و بوته زار وسیعی تشکیل شده است. تماشای همزمان منظره‌ی بکر طبیعت و حیات وحش خاص، تجربه‌ای دلپذیر برای گردشگران ایجاد می‌کند.

معایب پارک ملی اوداوالاوه: پیدا کردن پلنگ در آنجا کار دشواری است. اوداوالاوه حدود نصف یالا پلنگ در خود جا داده است. به غیر از پرندگان متنوع و گله‌های فیل، انتظار نداشته باشید حیوانات دیگری آنجا مشاهده کنید.

راز آسمان پایتخت

موقعیت مکانی: عدم دسترسی به آب‌ها سریلانکا، واقع در غرب یالا و در نزدیکی مخزن سد بزرگ اوداوالاوه.

هزینه ورودی: از 35 دلار برای یک جیپ مشترک تا 75 دلار برای یک تور خصوصی.

محل اقامت: پارک ملی اوداوالاوه تنها 1 ساعت و 30 دقیقه با شهر دیکوللا در جنوب سریلانکا فاصله دارد. می‌توانید در اقامتگاه ورس کالکتیو باشید تا حس زندگی در دل طبیعت را تجربه کنید.

پارک ملی مینریا

مینریا عمدتاً به خاطر «تجمع فیل‌ها» شهرت دارد. طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر که دریاچه خشک می‌شود، فیل‌ها دور آنجا تجمع و از علوفه‌ی آنجا تغذیه می‌کنند. مشاهده صدها رأس فیل که همگی کنار هم قرار دارند، یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌ها برای هر گردشگری است. تنوع پرندگان دریاچه‌ی مینریا هم بالا است و اگر به مشاهده انواع گونه‌های پرندگان علاقه‌مند هستید، مینریا به شما توصیه می‌شود.

معایب: تنها گونه‌هایی که در این پارک ملی زندگی می‌کنند، فیل‌ها و پرندگان هستید. به همین خاطر، انتظار تماشای حیوانات دیگری را نداشته باشید.

موقعیت مکانی: مرکز سریلانکا. در صورت بازدید از سیگیریا حتماً از این پارک بازدید کنید.

بهترین زمان برای بازدید: جولای تا اکتبر (فصل خشک). برای تماشای تجمع گسترده فیل‌ها در ماه سپتامبر/اکتبر از پارک ملی مینریا بازدید کنید.

تنوع جانوری: پارک ملی مینریا یکی از بهترین مراکز نگهداری از فیل‌ها است. هر چند، ممکن است دو گونه از میمون‌ها به نام‌های توک ماکاک و لنگور صورت بنفش هم در مینیریا مشاهده شوند.

هزینه ورودی: متغیر است. هر چند، تورهای خصوصی بین 40 تا 60 دلار هزینه می‌برند.

محل اقامت: فاصله پارک ملی تا سیگیریا تنها 30 دقیقه است. به همین خاطر، بهتر است در یک روز، هم از لاین راک و هم از پارک ملی دیدن کنید.

پارک ملی کاودولا

پارک ملی کاودولا در همایسگی مینیریا قرار دارد. با اینکه پارک ملی کاودولا کمتر شناخته شده است، اما می‌توان از آرامش آنجا نهایت لذت را برد، چون ماشین‌های جیپ بسیار کمتری در پارک ملی کاودولا عبور و مرور می‌کنند. معمولاً گله‌های بزرگ فیل‌ها در آنجا مشاهده می‌شوند. اگر خیلی خوش شانس باشید، ممکن است پلنگ‌ها را هم از نزدیک مشاهده کنید.

معایب: عدم وجود تنوع جانوری بالا

موقعیت مکانی: بین بین دامبولا و ترینکومالی. هر چند، پارک ملی کاودولا به دامبولا نزدیک‌تر است.

بهترین زمان برای بازدید: جولای تا اکتبر. تجمع گله‌ی فیل‌ها معمولا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بسیار بالا است.

تنوع جانوری: فیل‌ها به وفور در پارک ملی کاودولا یافت می‌شوند. همچنین، طاووس، خرس و کروکودیل هم می‌توان یافت.

هزینه: بین 40 تا 60 دلار به ازای هر مسافر برای سافاری خصوصی.

محل اقامت: هتل‌های دامبولا

پارک ملی ویلپاتو

ویلپاتو گوهر پنهان تمام پارک‌های ملی در سریلانکا است. عمده شهرت این پارک ملی به لطف وجود خرس‌های تنبل است. اولین پارک ملی رسمی سریلانکا، ویلپاتو است که در سال 1938 (همراه با پارک ملی یالا) تأسیس شد و اکنون، وسیع‌ترین پارک ملی این کشور محسوب می‌شود. با اینکه پارک ملی ویلپاتو نبستاً ناشناخته است، اما تنوع جانوری نسبتاً بالایی دارد و از نظر فراوانی پلنگ در رتبه دوم قرار دارد. ویلپاتو طبیعت خاص و بکری دارد که هر گردشگری را مجذوب آرامش خودش می‌کند. ماشین‎‌های جیپ مخصوص سافاری گردی هم در این پارک ملی انگشت شمار هستند و با حضور در ویلپاتو، احساس خواهید کرد که آنجا تنها هستید! پارک ملی ویلپاتو از نظر زیر ساختی هم در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

نقطه ضعف: تعداد فیل‌های ویلپاتو به اندازه سایر پارک‌های ملی نیست.

موقعیت مکانی: شمال غربی سریلانکا، نزدیک به انورادهاپورا

بهترین زمان برای بازدید: از فوریه تا اکتبر (فصل خشک) یا در ماه‌های تابستان از می تا جولای، زمانی که خرس‌های تنبل برای یافتن میوه‌های درختان بیرون می‌آیند.

تنوع جانوری: بهترین گزینه برای مشاهده خرس‌های تنبل از نزدیک

هزینه: 30-40 دلار برای یک نیم روز، 80-100 دلار برای یک روز کامل.

بهترین محل برای اقامت: تمام هتل‌های مناسب انورادهاپورا

بهترین پارک ملی سریلانکا کجاست؟

ویلپاتو! این پارک ملی زیبای ناشناخته اکیداً توصیه می‌شود. هم آنجا خلوت است و هم جذابیت منحصر به فردی دارد. انبوهی از حیوانات وحشی در پارک ملی ویلپاتو زندگی می‌کنند. همچنین، هزینه‌های پارک ملی ویلپاتو نسبت به سایر پارک‌های ملی سریلانکا پایین‌تر است. حتی شانس دیدن پلنگ‌ها را از نزدیک دارید.

نکاتی که هنگام حیات وحش گردی باید حتماً به خاطر داشته باشید:

  • لباس غیر روشن، گشاد و راحت به تن کنید. کفش‌های پوشیده به پا کنید. برای تغییر شرایط آب و هوایی هم آمادگی داشته باشید.
  • کلاه
  • اسپری حشره کش
  • کرم ضد آفتاب
  • دوربین شکاری
  • دوربین عکاسی با قابلیت زوم کردن

فراموش نکنید که قبل از سفر به سریلانکا، ویزای الکترونیکی این کشور را به صورت آنلاین خریداری کنید.

آژانس گردشگری ایوار با سال‌ها تجربه در زمینه گردشگری و برگزاری تور، مقدمات یک سفر عالی و دلنشین را برای شما در سریلانکا فراهم کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز