بهترین فستیوال ها در تور گوا را می شناسید؟

شهر بندری گوا همچون یک پالت رنگارنگ مملو از جنگل‌های سرسبز، سواحل آبی، کلیساهای باشکوه، غذاهای خوشمزه و جشنواره‌های شگفت‌انگیز است. بسیاری از گردشگران حاضر در تور گوا وقتی به این شهر سفر می‌کنند، در جشن‌های رنگی و هیجان‌انگیز آن نیز شرکت می‌کنند تا علاوه بر سرگرمی، با فرهنگ و تاریخچه این سرزمین هم بهتر آشنا شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گردشگری فستیوال یکی از بخش‌های مهم تور گوا محسوب می‌شود. این شهر غنی از میراث ارزشمند فرهنگی و تاریخی بوده و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های آن به خوبی می‌تواند این گنجینه را به نمایش بگذارد. در ادامه، معروف‌ترین جشنواره‌ها و فستیوال‌های گوا معرفی خواهد شد.

کارناوال گوا

این کارناوال در نوع خود بی‌نظیر است و در هیچ جای دیگر هند نمی‌توان چنین مراسمی را پیدا کرد. کارناوال گوا حدود 500 سال قدمت دارد و یک جشنواره بسیار مهم برای کاتولیک‌ها محسوب می‌شود. در واقع، این جشنواره پیش از عید پاک برگزار می‌شود؛ به این معنی که پس از برگزاری این جشن، کاتولیک‌ها 40 روز از خوردن گوشت خودداری می‌کنند. لباس‌های رنگارنگ، موسیقی روح‌انگیز، رقص‌های بی‌‎نظیر و شور و اشتیاق دیدنی مردم می‌تواند این روز را به یک خاطره به یاد ماندنی تبدیل کند.

راز آسمان پایتخت

جشنواره سائو جوآئو

جشنواره سائو جوآئو نیز یکی دیگر از جشن‌های محبوب کاتولیک‌هاست که مسافران تور گوا هم می‌توانند در آن شرکت کنند. این جشن هر ساله در 24 ژوئن برگزار شده و یک نوع ادای احترام به سنت جان باپتیست محسوب می‌شود. مردم محلی و روستاییان در این روز به رودخانه‌ها، چاه‌ها و برکه‌ها می‌پرند و شادی خود را اینگونه با دیگران شریک می‌شوند! آب بازی‌ها، مهمانی‌ها، موسیقی و غذاهای لذیذ گوا باعث می‌شود تا جشنواره سائو جوآئو به یکی از اعیاد جادویی هند تبدیل شود.

جشنواره سنت فرانسیس خاویر

جشنواره سنت فرانسیس خاویر بزرگ‌ترین جشن مسیحی در گوا است. در این روز، کلیسای «بوم عیسی» بزرگ‌ترین مبلغ مسیحی گوا را از دست داده و این جشن در واقع به عنوان سالگرد درگذشت این قدیس برگزار می‌شود. جشنواره سنت فرانسیس خاویر هر ساله در 3 دسامبر بر پا شده و یکی از جشن‌های محبوب مذهبی در گوا است. هر ساله این جشن، با شکوه و نمایش بزرگ‌تری اجرا می‌شود. گردشگران می‌توانند از غرفه‌های غذا و سوغاتی‌های محلی این جشنواره نیز لذت ببرند.

جشنواره شیگمو

رنگ‌ها در ایجاد حس شادی و نشاط نقش بسیار مهمی در جشنواره شیگمو دارند؛ به شکلی که می‌توان این مراسم را به عنوان رنگی‌ترین بخش از تور گوا به خاطر سپرد! جشنواره شیگمو که به جشنواره رنگ‌ها هم شهره است، برای استقبال از فصل زیبای بهار برگزار می‌شود. به همین دلیل، یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های فرهنگی در گوا محسوب می‌شود. رقص‌های محلی، لباس‌ها رنگارنگ، رژه‌های گوفا و… از نکات برجسته این جشنواره است.

جشنواره غذا و فرهنگ گوا

برای قلقلک دادن ذائقه غذایی، سفر به گوا و حضور در جشنواره غذایی و فرهنگی بهترین گزینه است! این جشنواره، بهشتی برای تمامی عاشقان غذا به شمار می‌رود. این جشنواره در پانجیم برگزار شده و بدون شک، بسیار به یاد ماندنی خواهد بود. غذاهای خوشمزه و دلپذیر توسط سرآشپزهای با تجربه یا مردمان محلی در این جشنواره طبخ می‌شود. همچنین، گروه‌های موسیقی مختلف مانند Shine On و Uzo نیز در اینجا حضور دارند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جشنواره غذا و فرهنگ گوا، مسابقات آشپزی است. هر کسی که مهارت در آشپزی داشته باشد می‌تواند در این مسابقه‌ها شرکت کند. بنابراین، با شرکت در این مراسم زیبا می‌توان فرهنگ پر جنب و جوش و اصیل گوا را به خوبی شناخت.

از دیگر جشنواره‌ها و فستیوال‌های محبوب گوا می‌توان به جشنواره بادام هندی و نارگیل، جشنواره انبه، سه پادشاه و جشنواره بوندرام نیز اشاره کرد.

جشنواره سان برن

همزمان با برگزاری این جشنواره، بزرگ‌ترین جشنواره رقص و موسیقی در آسیا بر پا می‌شود! جشنواره سان برن در سه روز متوالی اجرا شده و مملو از موسیقی‌ها و ریتم‌های پرانرژی و هیجان‌انگیز است. بهترین غذاهای گوا نیز در این جشنواره سرو می‌شود و هنرمندان مشهور هندی و بین‌المللی نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

جشنواره سان برن برای ترویج گردشگری موسیقی در هند برگزار می‌شود. به علاوه، انواع مختلف بازارها، کارگاه‌ها، فیلم‌ها و … نیز در اینجا قابل دسترس است. در واقع می‌توان گفت که سان برن بهشتی از سرگرمی را برای مسافران تور گوا در کنار سواحل زیبا این شهر بنا می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : الفبای سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز