بهترین زمان سفر به استانبول

شهر استانبول بدون شک یکی از مهم‌ترین و مطرح‌ترین شهرهای توریستی در همسایگی کشور ماست. استانبول جذابیت‌های متعددی برای یک سفر رویایی و فراموش نشدنی دارد؛ همچنین در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از مناطق بازرگانی برای ایرانیان و مقصد سفرهای تجاری نیز شده است. سفر به این شهر کاری و تجاری باشد یا تفریحی و سیاحتی، قطعا زمان آن نکته قابل توجهی به‌شمار می‌رود. به‌منظور تعیین بهترین زمان سفربا تور استانبول بررسی شرایط آب‌وهوایی آن اهمیت دارد. همچنین فصل حراج نیز نکته مهمی در تعیین وقت مناسب سفر به این شهر است.

به گزارش کاماپرس، پس بیایید نگاهی به شرایط آب‌وهوایی استانبول و همچنین بهترین فصل‌های حراج آن داشته باشیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

فراموش نکنید کارشناسان آسمان پایتخت می‌توانند برای انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول شما را راهنمایی کنند.

آشنایی با شهر استانبول

استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور ترکیه که نام آن در گذشته قسطنطنیه بوده، بخشی از مرز دو قاره اروپا و آسیا را تشکیل می‌دهد. استانبول شهری وسیع با بیش از ۱۵ میلیون جمعیت است. این شهر ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و یکی از مناطق کهن و باستانی جهان به‌شمار می‌رود.

آریاک سفر

استانبول را تنگه بسفر به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم کرده است. معماری دو بخش این شهر با هم متفاوت‌اند و در سفر به آن با ساختمان‌های باستانی اروپایی در کنار معماری آسیایی و اسلامی مواجه خواهید شد.

جاذبه‌های گردشگری متعدد استانبول در کنار مراکز خرید بی‌نظیر آن سبب شده سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا این شهرا را برای سفرهای تفریحی و کاری خود انتخاب کنند. به‌دلیل زیاد بودن تعداد مسافران در این شهر، ۳ فرودگاه بین‌المللی به نام‌های فرودگاه بین‌المللی استانبول، صبیحه گوکچن و آتاتورک ساخته شده است.

آب و هوای استانبول

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، آب‌وهوا از عوامل مهم در تعیین زمان مناسب برای هر سفری است. استانبول در فصول مختلف سال، دما و شرایط هوایی مختلفی دارد.

بهار استانبول

زیبایی‌های طبیعت استانبول در فصل بهار چندین برابر می‌شود. در این فصل میزان بارش باران متعادل است. هوای بهاری استانبول مطلوب و با طراوت بوده و گشت‌وگذار در بهار این شهر برای همه به‌یاد ماندنی خواهد بود. شب‌های این فصل استانبول خنک هستند و گاهی وقت‌ها روزهای مه‌آلودی دارد.

در اوایل بهار کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و حراج‌های نوروزی در این شهر برگزار می‌شود که می‌تواند جذابیت سفر را برای گردشگران چند‌برابر کند.

تابستان استانبول

استانبول شهری ساحلی است و تابستان‌های گرم و مرطوب دارد. بنابراین بهتر است کسانی که به این سبک آب‌وهوایی علاقه چندانی ندارند، تور استانبول خود را برای این فصل برنامه‌ریزی کنند.

اما تابستان در این منطقه حال‌وهوای دیگری دارد. مانند همه شهرهای ساحلی در این فصل، استانبول میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست. تفریحات و ورزش‌های آبی، شنا، حمام آفتاب و…، بخش کوچکی از جذابیت‌های این شهر ساحلی در فصل گرماست. همچنین در تابستان فستیوال‌ها و جشن‌های متعددی در استانبول برگزار می‌شود.

اما از لحاظ قیمت، تابستان نمی‌تواند بهترین زمان سفر به استانبول باشد. به‌دلیل نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، هزینه تور استانبول از اواسط خرداد تا اوایل مهرماه به‌نسبت سایر ماه‌های سال، گران‌تر است.

پاییز استانبول

پاییز فصل شلوغ، پر‌جنب‌وجوش و بسیار زیبای این شهر است. استانبول در این فصل دمای هوایی مطبوع و کمی خنک دارد (بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد). در نیمه اول پاییز میزان بارندگی به‌نسبت نیمه دوم آن کمتر بوده و در نتیجه زمان بهتری برای گشت‌وگذاری جانانه در دل بافت تاریخی استانبول است.

اما فراموش نکنید که طول روز در پاییز کوتاه و شب‌های سفر طولانی‌تر خواهند بود؛ این یعنی بیشتر زمان سفر شما در تاریکی استانبول می‌گذرد. با همه این‌ها پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به استانبول محسوب می‌شود.

زمستان استانبول

زمستان‌‌های استانبول کاملا سرد است و همواره شاهد بارش برف و باران در این شهر هستیم. از دید بسیاری زمستان بهترین زمان سفر به استانبول نیست؛ زیرا امکان دارد در این فصل گشت‌وگذار در دل خیابان‌ها و کوچه‌های تاریخی استانبول، مراکز خرید، مراکز تفریحی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر، مثل فصل‌های بهار و تابستان راحت و لذت‌بخش نباشد. اما کسانی هم هستند که قدم زدن زیر باران یا میان کوچه‌های پوشیده شده از برف برایشان لذت‌بخش است. همچنین فصل حراج‌های کریسمس و روز جمعه سیاه که بهترین زمان برای خرید از استانبول‌اند نیز در همین فصل زمستان است.

علاوه‌بر‌این به‌دلیل سرمای هوا و کاهش تعداد گردشگر در این فصل، هزینه سفر به استانبول تاحدودی به‌نسبت سایر فصل‌ها کم‌تر می‌شود.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقعی است؟

در یک جمع‌بندی کلی بهترین زمان سفر به استانبول را برای تفریح و خوش‌گذارانی، می‌توان فصل تابستان (از اواخر خرداد تا اوایل مهر) دانست.

اما اگر به قصد خرید می‌خواهید راهی این شهر شوید، اواسط پاییز و اوایل فصل زمستان که زمان حراج‌های جذاب جمعه سیاه و کریسمس است، زمانی مناسب برای سفر شما خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که مراکز خرید استانبول و تمامی فروشگاه‌های برند مستقر در آن، پایان هر ۴ فصل سال حراج برپا می‌کنند.

با این حال سفر در فصول پاییز و بهار هم جذابیت‌های متعددی برای گردشگران این شهر خواهد داشت؛ به ویژه فصل پاییز که این شهر تاریخی از سایر فصل‌ها زیباتر است.

اما به‌طور کلی می‌توان گفت انتخاب زمان مناسب برای تور استانبول بستگی به سلیقه شما برای گشت‌وگذار و هدفتان از سفر دارد.

در کنار آب‌وهوا و زمان حراج، بعضی گردشگران هم ترجیحشان سفر به استانبول در زمان فستیوال‌ها، جشن‌ها و کنسرت‌های این شهر است. در کنار کنسرت‌های متعددی که خوانندگان ایرانی، ترک و بین‌المللی در استانبول برگزار می‌کنند، چند فستیوال مهم سالانه نیز در این شهر برگزار می‌شود:

  • فستیوال مولانا و درویش‌های چرخان
  • جشنواره دوسالانه استانبول
  • جشنواره گل لاله استانبول
  • فستیوال هیدیرلس ترکیه
  • فستیوال جاز استانبول
  • جشن رنگ استانبول
  • فستیوال فیلم استانبول

قیمت تور استانبول

همان‌طور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم در فصل‌های مختلف با‌توجه به سرما و گرمای هوا و تعداد گردشگران، هزینه تور استانبول تفاوت‌هایی خواهد داشت.

یعنی اگر قصد سفر در فصل گرم‌تر سال که تعداد گردشگران این شهر بیشتر است را دارید، قطعا هزینه بلیط و محل اقامت شما بیشتر خواهد بود. اما در فصل‌های سردتر به‌دلیل این‌که متقاضیان سفر به استانبول کاهش پیدا می‌کنند، می‌توانید با قیمت مناسب‌تری یک تور استانبول عالی پیدا کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز