بهترین زمان برای رزرو تور هوایی کربلا و نجف

لست سکند

بسیاری از ارادتمندان ائمه معصوم، با نزدیکی به اعیاد مذهبی قصد سفر به مقاصد زیارتی می‌کنند. با نزدیک شدن به روز ولادت حضرت علی(ع) و «روز پدر» نیز تعدادی از مسلمانان قصد سفر به زیارتگاه‌ این امام بزرگوار دارند؛ به همین خاطر میزان تقاضا برای رزرو تور هوایی کربلا و نجف افزایش می‌یابد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کشور عراق بارگاه چندین تن از ائمه اطهار و یاران وفادار ایشان را در خود جای داده و به همین سبب به یکی از قطب‌های مذهبی جهان تبدیل شده است. مرقد مطهر حضرت علی(ع) در نجف و مرقدهای مطهر امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل، دو طفلان مسلم و دیگر زیارتگاه‌ها سبب شده تا مسلمانان هر ساله به‌خصوص با نزدیکی به روز ولادت امام علی(ع) با تور هوایی کربلا به این مقاصد سفر کنند.

ولادت شیر خدا در کعبه

علی‌ابن ابی‌طالب امام اول شیعیان در روز سیزده رجب سال 30 عام‌الفیل داخل کعبه در بیت‌الله حرام چشم به جهان گشود. فاطمه بنت اسد مادر امام علی(ع) در زمان ولادت ایشان و به هنگام درد زایمان، خود را به دیوار کعبه رساند و از خداوند زایمانی آسان خواستار شد. همان لحظه دیوار جنوب شرقی کعبه شکافت، فاطمه وارد کعبه شد و سه روز در آنجا ماند. پس از سه روز امام متولد شد و هر دو از همان شکاف خارج شدند.

امام علی(ع) تا سه سالگی نزد پدر و مادر زندگی کرد اما پس از خشکسالی عجیب در مکه، رسول اکرم ایشان را به نزد خود برد.

راز آسمان پایتخت

پس از برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری، این حضرت مهمانی با خویشاونداش برای دعوت به اسلام برگزار کرد که در این میان فقط امام علی(ع) اعلام همراهی کرد.

براساس روایات طی سال‌های اول تا سوم هجری حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عقد یکدیگر درآمدند. امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت عباس و حضرت ام کلثوم از فرزندان شناخته شده این دو بزرگوار بودند.

امام علی(ع) در سال دهم هجری حین بازگشت از حجه‌الوداع و در محل غدیرخم توسط حضرت محمد(ص) مولای مومنان اعلام شد که در میان شیعیان این روز، عیدغدیرخم نام دارد. امام علی(ع) به مدت حدود 5 سال حکومت کرد. امام علی(ع) دارای کنیه‌های متعددی است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان ابوالحسن و ابوتراب را نام برد.

شهادت پدر یتیمان کوفه

صبح جمعه، نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجری هنگامی که حضرت علی(ع) در محراب مسجد کوفه مشغول عبادت بود، توسط شمشیر زهرآگین ابن‌ملجم مرادی، در حال سجده ضربت خورد و پس از دو روز به شهادت رسید.

امام اول شیعیان پس از شهادت طبق وصیت‌نامه، توسط امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، محمدبن‌حنیفه و عبدالله‌بن‌جعفر به صورت مخفیانه در نجف کنونی دفن شد. امام صادق(ع) در سال 135 قمری محل دفن امام علی(ع) را آشکار کرد.

از آثار امام علی(ع) می‌توان به نهج‌البلاغه، غررالحکم و دررالکلم، مصحف قرآن و دعای کمیل اشاره کرد. نهج‌البلاغه مجموعه‌ای از سخنان، خطبه‌ها و نامه‌ها، غررالحکم و دررالکم مجموعه‌ای از بیانات، مصحف قرآن قرآن معروف آن حضرت و دعای کمیل دعایی است که امام علی(ع) به یکی از شاگردان خود به نام کمیل‌بن‌زیاد یاد داد.

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی به‌ویژه برای شیعیان، نجف است. البته در شهر نجف به غیر از حرم مطهر ، اماکن زیارتی دیگری همچون مسجد کوفه، مسجد سهله، وادی‌السلام، قبر حضرت هود، قبر حضرت صالح و دیگر اماکن زیارتی قرار گرفته که زائران می‌توانند با تور نجف یا تور هوایی کربلا به این مقاصد سفر کنند.

زائران در کربلا همچنین می‌توانند از مقام امام زمان، نهر علقمه، کف‌العباس، تل زینبیه، حرم امام حسین، حرم حضرت عباس، دو طفلان مسلم و دیگر اماکن زیارتی بازدید و زیارت کنند.

تور هوایی کربلا و تور زمینی این مکان زیارتی شرایطی ایجاد کرده تا مسافران بر اساس شرایط خود، تور موردنظر را خریداری کنند. تور هوایی این مقصد از فرودگاه امام به سمت نجف و تور زمینی از ترمینال غرب به سمت مرز مهران خواهد بود.

تورهای سازمان حج با تورهای گردشگری چه تفاوتی دارند؟

گفتنی است که برگزاری تور توسط سازمان حج و تورهای گردشگری با یکدیگر متفاوت است. سازمان حج و زیارت تور را به صورت 3 شب کربلا، 3 شب نجف، 1 شب کاظمین و گشت شهری اجرا می‌کند در حالی‌که تور گردشگری به صورت 2 شب نجف، 5 شب کربلا و گشت شهری کاظمین و سامرا اجرا می‌شود.

غذای تور سازمان حج در آشپزخانه‌های مرکزی نجف، کربلا و کاظمین طبخ می‌شود و سپس به هتل ارسال می‌شود در حالی‌که غذا تور گردشگری توسط آشپز ایرانی در هتل طبخ خواهد شد.

افراد نظامی مجبورند با تورهای سازمان حج سفر کنند مگر آنکه تایید خروج دریافت کنند اما نظامی‎هایی که 5 سال از بازنشستگی آن‌ها می‌گذرد می‌توانند با هر دو تور سفر کنند.

از دیگر تفاوت این دو تور می‌توان به عدم اجرا تورهای سازمان حج در صورت تکمیل نشدن ظرفیت و برگزاری تورهای گردشگری در هر صورت اشاره کرد.

رزرو تور هوایی کربلا

یکی از نکاتی که زائران قبل از رزرو تور هوایی کربلا ، نجف، مشهد و دیگر مکان‌های زیارتی باید رعایت کنند انتخاب یک ‌سایت معتبر با خدمات متنوع است. یلدا سیر پارسیان در آستانه دهمین سال فعالیت می‌کوشد تا با ارائه پکیج‌های متفاوت، به تقاضا تمامی مسافران پاسخ دهد.

آدرس: خیابان شریعتی، نرسیده به سه راه طالقانی، جنب مسجد امام حسن مجتبی پلاک ۲۲۱
تلفن: ۰۲۱۸۸۸۳۰۰۳۵
انتهای پیام
مرتبط با : یلدا سیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز