بهترین رژیم لاغری برای افراد مبتلا به دیابت چیست؟

رژیم غذایی بیماران دیابتی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر به دیابت مبتلا هستید، داشتن رژیم لاغری و تغذیه مناسب می­تواند نه تنها در نحوه مدیریت بیماری، بلکه در میزان احساس خوب و انرژی شما نیز اثرگذار باشد. در این شرایط اگر اضافه وزن هم دارید، یافتن راهی برای کاهش آن بسیار مهم است، زیرا با کاهش گلوکز خون، مدیریت این شرایط بهبود می‌یابد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی چند نکته پیرامون رژیم لاغری صحیح در افراد مبتلا به دیابت پرداخته است.

کربوهیدرات‌های سالم‌تری انتخاب کنید

همه کربوهیدرات‌ها بر سطح گلوکز خون تأثیر می‌گذارند، بنابراین مهم است که بدانید کدام غذاها حاوی کربوهیدرات هستند. در این رابطه بهتر است که کربوهیدرات‌های سالم‌تری انتخاب کنید و از حجم وعده‌های خود آگاه باشید. استفاده از غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، گندم سیاه و جو سبوس‌دار، میوه، سبزیجات و لبنیات بدون شیرینی از جمله گزینه‌های افراد مبتلا به دیابت برای داشتن یک رژیم صحیح است. در عین حال، کاهش مصرف غذاهای کم­ فیبر مانند نان سفید، برنج سفید و غلات بسیار فرآوری شده نیز اهمیت دارد.

کمتر نمک بخورید

خوردن نمک زیاد می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد که به نوبه خود خطر بیماری‌های قلبی و سکته را بیشتر می‌کند و اگر دیابت دارید، در حال حاضر بیشتر در معرض این شرایط هستید. سعی کنید که مصرف نمک را به حداکثر شش گرم (یک قاشق چایخوری) در روز محدود کنید. بسیاری از غذاهای از پیش بسته بندی شده حاوی نمک هستند؛ بنابراین همواره برچسب مواد غذایی را بررسی کنید و آن‌هایی را انتخاب کنید که نمک کمتری دارند.

مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده را محدود کنید

اگر مصرف کربوهیدرات را کاهش می‌دهید، ممکن است مقدار بیشتری گوشت بخورید تا احساس سیری کنید، ولی انجام این کار با گوشت قرمز و فرآوری شده مانند ژامبون، بیکن، سوسیس، گوشت گاو و بره، ایده خوبی نیست، زیرا تمام این‌ها با مشکلات قلبی و سرطان ارتباط دارند. سعی کنید گوشت قرمز و فرآوری شده را با لوبیا و عدس، تخم مرغ، ماهی، گوشت طیور مانند مرغ و بوقلمون و آجیل بدون نمک جایگزین کنید. لوبیا، نخود و عدس دارای فیبر بالایی بوده و بر سطح گلوکز خون شما تأثیر زیادی نمی‌گذارند؛ برعکس، آن‌ها جایگزین خوبی برای گوشت‌های فرآوری شده و قرمز هستند و احساس سیری را در شما حفظ می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

چربی‌های سالم‌تری را انتخاب کنید

همه ما در رژیم غذایی خود به چربی نیاز داریم، زیرا به ما انرژی کافی می‌دهد، اما انواع چربی‌ها به روش‌های مختلف بر سلامت ما اثرگذارند. چربی‌های سالم‌تر در غذاهایی مانند آجیل‌های بدون نمک، دانه‌ها، آووکادو، ماهی‌های روغنی، روغن زیتون، روغن کلزا و روغن آفتابگردان یافت می‌شود. این در حالی است که برخی از چربی‌های اشباع شده می‌توانند میزان کلسترول خون را افزایش داده و خطر ابتلا به مشکلات قلبی را بالا ببرند. کم کردن مصرف روغن‌ها به طور کلی ایده خوبی است؛ بنابراین سعی کنید غذا را کبابی یا بخارپز کنید.

مصرف شکر را کاهش دهید

تعویض نوشیدنی‌های شیرین، نوشیدنی‌های انرژی زا و آب میوه با آب، شیر ساده، یا چای و قهوه بدون شکر می‌تواند شروع خوبی باشد. حذف این قندهای اضافه شده در رژیم لاغری، به شما در مدیریت سطح گلوکز خون و کنترل وزن کمک می‌کند. شما همیشه می‌توانید شیرین کننده‌های کم کالری یا بدون کالری را امتحان کنید که به عنوان شیرین کننده‌های مصنوعی یا بدون قند نیز شناخته می‌شوند.

به جای مصرف مکمل، مواد معدنی و ویتامین‌ها را از غذا دریافت کنید

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مکمل‌های معدنی و ویتامینی، به شما در مدیریت دیابت کمک می‌کنند، وجود ندارد؛ بنابراین تا زمانی که تیم مراقبت‌های بهداشتی، مصرف آن را به شما توصیه نکرده باشد، نیازی به گنجاندن آن‌ها در رژیم لاغری نیست. بهتر است که مواد مغذی ضروری خود را با خوردن مخلوطی از غذاهای مختلف دریافت کنید؛ چرا که برخی از مکمل‌ها می‌توانند بر داروهای شما تأثیر بگذارند یا برخی از عوارض دیابت مانند بیماری کلیوی را بدتر کنند.

بهترین رژیم لاغری برای افراد مبتلا به دیابت

شرایط دو فرد مبتلا به دیابت هم یکسان نیست؛ بنابراین یک رژیم لاغری واحد و مشخصی برای همه افراد مبتلا به دیابت وجود ندارد. در این شرایط، بهترین راه، کمک گرفتن از متخصصان مربوطه است. مجموعه “بهزیستن” با بهره ­گیری از کارشناسان سلامت، متخصصان تغذیه، طب سنتی، داروسازان و متخصصان ورزشی، برنامه غذایی و ورزشی هر بیمار را تنظیم می‌کند.

بهتر است بدانید که رژیم صحیح و تغذیه مناسب، بدن شما را از هرگونه آسیبی محافظت می‌کند؛ بنابراین به‌جای روی آوردن به رژیم‌های مد روز و فستینگ، باید عادات بد غذایی خود را تغییر دهید. متخصصان بهزیستن /https://behzistan.com  در ترک این عادت‌ها با رژیم غذایی هدفمند به همراه کوچ لایف، شما را در تحقق این امر یاری می‌کنند.

انتهای پیام                                                                                            

مرتبط با : بهزیستن
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز